Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot The New XC60

Tämä aihe sisältää 185 vastaukset, 24 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Mikko-L 20.08.2018 at 15:20.

Esillä 15 viestiä, 121 - 135 (kaikkiaan 186)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #835412 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    No esimerkiksi Saksan Autobild. 0 – 160 km/h on Volvo XC 60 T8:n kiihtyvyys 13,1 sekuntia eli sama kuin Audi SQ5:llä.

    0 – 200 km/h menee Volvo XC 60 T8:lla 26,6 sekuntia. Audi SQ5:lla tuo menee 20,5 s. Volvo XC 60 T6 kiihtyy 0 – 200 km/h 23,3 s.

    Audi SQ5 maksaa Suomessa vajaat 102.000 e ja Volvo XC 60 T8 70.000,77 e.

    http://www.autobild.de/artikel/volvo-xc60-t8-test-12751655.html

    Pahoittelen etten ole enemmän kiihtyvyysarvoja eri autoista tänne palstalle pystynyt laittamaan. Taidan vetäytyä nurkkaan häpeämään tämän johdosta.

    #835413 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    NHB, kirjoitit siis näin, kun minä kirjoitin, että kiihtyvyys 160 km/h jälkeen ei ole relevanttia Suomessa:

    ”Tuo on aivan yhtä relevanttia kuin suuret tehotkin, joille alkaa olemaan käyttöä vasta suurissa nopeuksissa.”

    Jos tuon siis tulkitsee niin, että kiihtyvyys 160 km/h jälkeen ei ole sinustakaan relevanttia, niin miksi sinä sellaisia esimerkkejä edes otit tai asiasta valitit? En oikein ymmärrä.

    Kuten siis sanoin, Car and Driverin mukaan XC60 kiihtyy lähes rinnakkain SQ5 Audin kanssa ensin 100 km/h asti ja siitä aina 160 km/h asti. Mitä tuon jälkeen tapahtuu, ei ole relevanttia minulle, eikä sinulle. Vaikeaa myös kuvitella, että tuossa 100-160 välissä tapahtuisi jotain suurempaa aaltoilua kiihtyvyyksissä. Täysin vastaavia tuloksia olen nähnyt muissakin testeissä, mutta en muista ulkoa mistä niitä löytyy.

    Olen ihan sinulle vastatessani monta kertaa sanonut, että täysiä tehoja saatan käyttää maantiellä ohituksessa ja joskus muutenkin kiihdytyksessä ihan vain huvikseni. Toki pienemmälläkin pärjäisi, enkä tietenkään väitä, että tuollaisia tehoja oikeasti tarvitsee. Itsellenikin periaatteessa riittäisi vähempi, mutta kun nuo 407 hevosta Volvoon käytännössä ilmaiseksi saa, niin en niistä nyt kieltäydykään tai valita. Tämä ei silti tarkoita, etteikö sähkömoottorilla pärjää (minun käytössäni) tavallisessa ajossa. Valtaosan ajoistani ajan sähköllä, enkä yleensä edes pystyisi käyttämään sähkömoottoria suurempia tehoja esimerkiksi työmatkoillani. Vaikka autossa on tehoa, niin ei niitä jatkuvasti – tai edes usein tarvitse käyttää. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

    Juuri tässä myös on hybridin hieno puoli. Minulla on hyvin vähän kuluttava auto, enkä maksanut suurista tehoista Suomen järjettömiä veroja, mutta tehokkaisiin autoihin (suhteellinen käsite) tottuneena sitä tehoa haluttaessa löytyy. Jos ostaisin vastaavan ei hybridi-maasturin suunnilleen tällä suorituskyvyllä, maksaisi se reilusti yli 100 tonnia. Siksi GLC hybridi olikin minulle ainoa todellinen Volvon kilpailija. Saksalaiset farkutkin ehkä kelpaisivat, mutta kuten sanottua, niihin ei saa nelivetoa ja kiinnostus tyssää kohdallani siihen.

    Jos nyt vielä haluat jankuttaa törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, niin tuollaista termiä poliisi käsittääkseni käyttää ja siitä lähtee kortti. En tarkoittanut, että sinä välttämättä vaarannat liikennettä ja tämän tarkensin jo aikaisemmin, jos se oli epäselvää jossain vaiheessa. En edes ole sitä mieltä ole, että 160 km/h hiljaisella moottoritiellä mitään vaarantaa. En ymmärrä miksi jämähdät tällaiseen, kun jo pari kertaa kirjoitin, että en tarkoita välttämättä oikeasti vaarallista ajamista.

    #835433 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    Edelleen kiinnostaisi tietää mistä tämä NHB on saanut päähänsä että Volvon hybridi on suuriruokainen ?

    Ruotsin AMS nimittäin mittasi vuonna 2016 Volvo XC 90 T8:n kulutukseksi 8,3 litraa satasella ja kyseessähän on tosi iso auto.

    22.12.2017 Saksan Auto, Motor und Sport mittasi Volvo XC 60 T8:n kulutukseksi ”kevyellä kaasujalalla” 7,7 l/100 km.

    ”Sparsamer Benziner

    Und der wird bei leerem Akku noch nicht einmal zum Säufer. Mit einem Testverbrauch von 7,7 Litern bei leichtem Gasfuß lässt sich der aufgeladene Zweiliter-Benziner sehr sparsam bewegen. Im Mischbetrieb aus 2/3 Kurzstrecke und 1/3 Langstrecke ergibt sich so rechnerisch ein Gesamtverbrauch pro 100 km von 2,2 Litern Benzin und 17,6 kWh Strom.

    Die Batterie senkt nicht nur den Benzinbedarf, sondern auch den Schwerpunkt, wovon die Fahreigenschaften profitieren: Für einen über 2,1 Tonnen schweren SUV fährt sich der XC60 handlich, pflügt ähnlich flott durch Kurven wie seine reinen Verbrenner-Brüder. Arbeiten beide Motoren zusammen, spurtet der Volvo in 5,5 Sekunden auf Tempo 100. Beruhigend zu wissen: Bei einer Vollbremsung aus Tempo 100 steht der schwere Wagen nach nur 35,2 Metern – nicht nur im SUV-Umfeld ein prima Wert.”

    #836012 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Jos tuon siis tulkitsee niin, että kiihtyvyys 160 km/h jälkeen ei ole sinustakaan relevanttia, niin miksi sinä sellaisia esimerkkejä edes otit tai asiasta valitit? En oikein ymmärrä.
    

    Keskustelin Hiilipäästön kanssa tuon vaihteiston vaikutuksesta sähkömoottorille. Huomasin, että tuo Volvon suorituskyky vaihtelee nopeuden suhteen ja mielestäni tuo liittyy suoraan tuohon vaihteistoon. Keskustelu eteni puhtaasti tekniikan ymmärtämisen ympärillä niin kauan, kunnes defenssit puskivat pintaan ja sitten oltiinkiin jo huutamassa törkeää liikneteenvaarantajaa.

    Jos nyt vielä haluat jankuttaa törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, niin tuollaista termiä poliisi käsittääkseni käyttää ja siitä lähtee kortti. En ymmärrä miksi jämähdät tällaiseen, kun jo pari kertaa kirjoitin, että en tarkoita välttämättä oikeasti vaarallista ajamista.
    

    Poliisi ei ole kohdallani tuollaista termiä käyttänyt, vaan ainoastaan sinä käytät sitä. Kirjoittamalla, ettei NHB:n liikenteen vaarantaminen välttämättä ole oikeasti vaarallista ajamista, väität samalla, että ehkä NHB ajaa oikeasti vaarallisesti. Sama asia, kuin joku väittäisi, että sinä et välttämättä joka ilta pahoinpitele naisia oikeasti vaarallisesti.

    #836080 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    a. Viestien perusteella voitaneen katsoa että auton suorituskyky yli 150 – 160 km/h nopeuksissa on NHB:lle tärkeätä sillä ei kai hän muutoin olisi moittinut Volvon sähkömoottorin toiminnan loppumista 150 – 160 km/h nopeuksissa.

    b. Toiseksi, XC 60 T8:n kiihtyvyydeksi 0 – 160 km/h on mitattu 13,1 sekuntia ja vastaava aika on mitattu myös Audi SQ5:lle. Mutta miksi näiden kahden auton kiihtyvyyseroista edelleen jankutetaan ?

    #836223 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    Tässä videolla nähdään, miten XC60 T8 ja SQ5 kiihtyvät lähes täysin samoilla nopeuksilla välin 0-130 km/h. Videon lopussa Volvolla vauhtia 127 ja Audilla 126. Ja kun edelleen toisen testin perusteella vielä nopeudessa 160 km/h ollaan rinnakkain, niin se NHB:n väittämä mystinen kiihtyvyyden vaihtelu välillä 100-160 km/h voidaankin sitten unohtaa. No eiköhän tämä ollutkin aika itsestään selvää jo useimmille.

    Kiihdytys alkaa noin kohdassa 1:30.

    Muilta osin jätän tämän keskustelun liikenteen vaarantamisista tähän.

    #839539 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    Eipä paljoa yllättänyt, että XC60 T8 on Suomen myydyin lataushybridi. Ja ylipäätään Volvon T8 mallit myyvät todella paljon, jos huomioidaan minkä hintaluokan autoista on kyse.

    #839548 Ilmoita asiaton viesti

    GTamv
    Osallistuja (Participant)

    hiukan yllätti että Volvo hajos (moottorin kiinnikkeet) 2 kertaa uudessa Top Gearissa, tosin ei noi autot ole tuollaiseen röykytykseen tehty. Varmasti kaikki saivat jonkinlaista hittiä.

    Top Gear: Series 25 Episode 6 Preview

    #839728 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    Niin ja valittiinhan tämä myös koko maailman vuoden autoksi, vai mikä lie tämä turhaketitteli olikaan. Joka tapauksessa turhaketitteleistä ”arvokkain”.

    #839775 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    Valinnan siis suoritti 82 korkean tason autojournalistia 24 eri maasta.

    ”This year, vehicles were selected and voted on by an international jury panel comprised of 82 top-level automotive journalists from 24 countries around the world. Each juror was appointed by the World Car Steering Committee on the basis of his or her expertise, experience, credibility, and influence. Each juror typically drives and evaluates new vehicles on a regular basis as part of their professional work. Through their respective outlets they collectively reach an audience of multiple millions world-wide. The international accounting firm KPMG tabulates the jurors’ ballots.”

    Tätä titteliä on aika vaikea leimata turhakkeeksi edes jonkun suuruudenhullun galaksi-egon toimesta.

    #840217 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    Ja oli taas niin hirveän janoinen XC60 T8 Automotorsportin testissä. Volvo kulutti 8,4 litraa per 100 km ja Mercedes GLC 350e 8,3 litraa satasella. Diesel-BMW tosin meni 7,4 litralla per 100 km.

    #841303 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    Volvo XC 60:ta on myyty ajalla 1.1.2018 – 31.3.2018 yhteensä 890 kpl eli 297 autoa kuukaudessa. Tällainen myyntitahti tuskin voi jatkua koko vuoden 2018 ajan vaan jossakin vaiheessa myynti normalisoituu.

    #841331 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    Tämä on ihan hyvä huomio tässä vaiheessa. Ei sitten tarvitse selitellä itsestäänselvyyksiä tietyille henkilöille jälkikäteen.

    #841333 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Eli on itsestään selvää, ettei V90 pysty edeltävien V70 mallien menestykseen Suomessa. V70:t painuivat V90:n nykytasolle vain kahtena viimeisen vuotenaan, jolloin malli oli jo antiikkinen.

    #841334 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Mitä? Myydäänkö tosiaan automallien uusiutuneita vuosimalleja ensimäisinä kuukausina edeltäjäänsä paremmin? Ja eikö se buumi jatkukaan koko malli-iän ajan?

    Ihan ihme hommaa, ei oo todellista…

    (Vaihtakaa sarkamsidetektoriinne uusi patteri ennen vastaamista, kiitos)

Esillä 15 viestiä, 121 - 135 (kaikkiaan 186)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.