Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot TM vertailu: bensahybridit

Tämä aihe sisältää 89 vastaukset, 14 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Quu2018 24.09.2018 at 17:31.

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 90)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #774848 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    ”On myös osattava jo erottaa milloin ”uusi” on turha, kun vanhat pelaa, kuten tarkoitettu.”

    En voi määrätä tuttavieni appsivalintoja, eivätkä he voi aina valita edes itse. Skypeä ei sallita kaikissa firmoissa, Kiinassa käytetään mieluummin WeChattia kuin Whatsappia, jne.

    Tuttavieni valinnan syy on toisarvoinen. Tärkeää on se, että eri syistä he ovat valinneet eri applikaatiot, joten minun vaihtoehtoni on asentaa heidän käyttämänsä applikaatio tai olla keskustelematta.

    Appsien paremmuus on tässä valinnassa toisarvoista.

    Ajotilanteessa pidän itsekin näppäilemistä viimeisenä vaihtoehtona. Puheohjaus voi olla hitaampaa, mutta kun on tottunut keskustelemaan autonsa kanssa, ei osoitteen, radioaseman tai puhelinluettelon nimen kertominen tunnu häiritsevän sen enempää kuin matkustajan kanssa keskustelu. Itse asiassa vähemmän, koska puhe on Lego-kieltä, jossa minun ei tarvitse analysoida sisältöä ollenkaan, vaan ainoastaan vastata tuttuihin fraaseihin.

    #774849 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    7140GLE:
    Tuttavieni valinnan syy on toisarvoinen. Tärkeää on se, että eri syistä he ovat valinneet eri applikaatiot, joten minun vaihtoehtoni on asentaa heidän käyttämänsä applikaatio tai olla keskustelematta. Appsien paremmuus on tässä valinnassa toisarvoista.

    Niinhän minäkin sanoin, olemme siis samaa mieltä. Laajennan vain käyttäjät sidosryhmä-termiksi, ”tuttavat” on liian suppealta kuulostava joukko.

    Puheohjaus voi olla hitaampaa, mutta kun on tottunut keskustelemaan autonsa kanssa, ei osoitteen, radioaseman tai puhelinluettelon nimen kertominen tunnu häiritsevän sen enempää kuin matkustajan kanssa keskustelu.

    Tässäkin on eri tavoin toimivia toteutuksia (lue: huonosti <-> erinomaisesti), mutta tuohon suuntaan tekniikka todellakin saa ja pitää kehittyä. Helpoksi, sanalla sanoen. Voin sanoa olevani NHB:n kanssakin tästä samaa mieltä.

    #774933 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Android Autossa on se ikävä puoli että se maksaa lisävarusteena ainakin Seatiin noin 2.000 euroa koska autoon joutuu samalla ottamaan tuon valmistajan navigaatiojärjestelmän, erikseen sitä Android Autoa ei kuulemma saa autoon. Näin ainakin minulle kerrottiin autoliikkeessä myyjän toimesta. 2.000 euroa on aika iso raha etenkin jos autobudjetti on niukka.

    Tuossa vielä tietoa SeatDriveApp:istä, Android Auton kautta ilmeisesti saisi kaikki auton tarpeelliset tiedot älypuhelimeen kuten myös auton omalle näytölle. Kuvassa näkyy eri toimintoja kuten ”Washer fluid”, ”engine”, ”battery”, ”steering wheel”.

    ”The app gets its own icon on Android Auto and when linked to a phone provides statistics on the Seat vehicle to view on the in-car screen or smartphone. Data, including tyre pressure, fuel consumption and much more can be seen when sat in the car or remotely.”

    http://www.pocket-lint.com/news/141551-seat-driveapp-now-works-fully-with-android-auto

    #784909 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)
    #818802 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Syy sille ettei Toyotalla ole ollut Android Autoa taikka Apple Car Playta, on se että Google ja Apple keräävät niin paljon tietoja käyttäjistään. https://www.google.fi/amp/s/amp.carscoops.com/2017/05/2018-toyota-camrys-new-infotainment.html

    Selittelyn jälkeen Toyotakin on näköjään vihdoin ottanut ensimmäisen askeleen kohti tätä päivää. Harmillisesti vielä kuintekin AA-integraatio jäi puuttumaan ja tuo on vasta yksi Jenkkilän malli, mutta kyllähän tuo nostattaa toivoa, että Härmässäkin jokus vielä nähdään Toyotia, joissa ei tarvitse tyytyä siihen, mitä kankeudestaan tunnettu valmistajan oma järjestelmä tarjoaa.

    Applen CarPlay tulee vihdoin Toyota- ja Lexus-autoihin

    #818810 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Mitä minä olen jäänyt autoissani vaille ilman Applen CarPlay viritystä?

    Ei se ole kankeutta kun Toyota on laajassa mallistossaan myös Lexus luonut luotettavan jatkumon takaavan tekniikan ja kauppa käy ympäri maailman.

    #818839 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Omalta kannalta Android Auto olisi riittävä syy jättää navigaattori ostamatta. Se on yksi ns. killeriapplikaatio, jota ilman on ikävä elää.

    Vähemmän välttämätön, mutta hyödyllinen olisi WhatsApp. Oman autoni vanhan käyttöliittymän SMS palvelu toimii, mutta ei enää paljon auta, kun SMS on käytössä lähinnä enää lentovarauksille ja ulkoministeriön matkustajatiedotteille.

    Jos nuo saa näkyviin puhelinpalveluiden lisäksi, niin en hoksaa mitä muuta tarvitsisin ajaessa puhelimesta?

    Omenia en kaipaa autoon enkä taskuun, kun kotipihan omenat syödään ensin tuoreina ja loput hillottuna.

    #818864 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    a. Tästä Android Autosta ei kannata edes puhua jollei ensin selvitetä kuinka paljon maksaa (autoveroineen) auton saattaminen Android Auto – valmiuteen.

    b. Valitettavasti puhuin aiemmin virheellisesti siitä että Android Auto – valmiuden ostaminen Atecaan maksaisi jopa 2.000 euroa. Näin ei ilmeisesti ole asian laita.

    Tarkistin asian ja kävi ilmi että jotta Android Auton saisi Atecaan pitää hankkia seuraavat (lisä)varusteet.

    – Media System Plus, hinta noin 500 e

    – Seat Full Link, hinta noin 200 e

    700 euron hintaisena tuo AA-valmius ei siis olekaan niin pahan hintainen. En olisi kuitenkaan tuollaista valmiutta hankkinut, koska Android Auto ei ole välttämätön lisävaruste maalla asuvalle juntille. Sen sijaan ostamani sisään taittuva vetokoukku on itselleni välttämätön lisävaruste. Autobudjettini oli rajallinen, jostakin piti tinkiä.

    Sisääntaittuva vetokoukku oli muuten saman hintainen kuin nuo Media System Plus ja Seat Full Link yhteensä, eli noin 700 euroa.

    c. Jotta en pelkästään kehuisi omia valintojani, niin mainitsen sen että oma infotainment – järjestelmäni ei tue puheohjausta, mikä on kyllä selvä puute. Muilta osin tämä viiden tuuman näytöllä varustettu infotainment on tosi hyvä, se tarjoaa autosta ja ajamisesta todella paljon tietoa. Ihan riittävä juntille.

    Carbuyerin vertailussa Seatin infotainment (Full Linkillä) sai lähes täydet pisteet 4.8/5 pistettä.

    #819012 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Ei se ole kankeutta kun Toyota on laajassa mallistossaan myös Lexus luonut luotettavan jatkumon takaavan tekniikan ja kauppa käy ympäri maailman.

    Tuo ei varmaankaan ole taantumuksellisuutta, mutta uuden tekniikan tuominen jälkijunassa on sitä.

    Jos nuo saa näkyviin puhelinpalveluiden lisäksi, niin en hoksaa mitä muuta tarvitsisin ajaessa puhelimesta?

    Miten olisi esimerkiksi:
    -toimiva puheohjaus
    -auton todellinen nopeus
    -monipuoliset varoitukset kartalla esim eläimet, tietyöt, onnettomuudet, nopeuskamerat, ratsiat jne.
    -vastaukset mieltä askarrattaviin kysymyksiin (pörssikurssit, sää, kellonajat)
    -matkalla mieleen juolahtavien ajatusten sanelu muistiin
    -muistutusten asetus
    -täysi spotify/podcast integraatio
    -umpitylsien suomalaisten radiokanavien tilalle maailman nettiradiotarjonta

    Tänään muuten tuli tarjolle youtube. Paljon odotteleva taksimies osannee arvostaa. Itse en välttämättä tarvitse.

    #819027 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Toyotaan saa kaikki ajoturvallisuutta edistävät varusteet, mihin ei tarvitse kiinnittää mitään huomiota ajonaikana.
    Ja ne riittää valtaosalle autonkäyttäjistä.

    #819227 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    ”Miten olisi esimerkiksi:
    -toimiva puheohjaus
    -auton todellinen nopeus
    -monipuoliset varoitukset kartalla esim eläimet, tietyöt, -vastaukset mieltä askarrattaviin kysymyksiin (pörssikurssit, sää, kellonajat)
    -matkalla mieleen juolahtavien ajatusten sanelu muistiin
    -muistutusten asetus
    -täysi spotify/podcast integraatio
    -umpitylsien suomalaisten radiokanavien tilalle maailman nettiradiotarjonta”

    Androidin ideahan on olla käyttäjänsä näköinen, joten applikaatiolistojen tekeminen on jo väärä periaate. Puhelinapplikaatiot kojetauluun, kiitos olivatpa ne mitä hyvänsä. Kerroin jo aiemmin tässä threadissa, että en missään tapauksessa halua rajata muiden käyttämiä applikaatioita, joten sinun listasi on sinulle ihan yhtä hyvä kuin omani on minulle. Spotifyn tosin lisään mielelläni omaanikin, koska sitä olisi mukavampi käyttää mulpuralla kuin puhelimen kosketusnäytöltä sohien.

    TMC infoa käytän myös jatkuvasti työmatkallakin, ja oletin sen navigaattorin osaksi, mitä se on jo nyt.

    Nopeusnäyttö ei mielestäni saisi olla kuljettajan tilattavissa oleva lisäpalvelu, jota nyt luetaan väylältä tai navigaattorista. Minusta ajonopeus uusin normaalipaineisin vakiorenkain pitäisi lain voimalla pakottaa näkymään lukematarkkuuden rajoissa oikein myös nopeusmittarissa jo ihan vakiovastusteenakin.

    Teoriassa eri valmistajien samankin koon renkaissa on eroja, silti CAN-väylältä luettu lukema on satunnaisesti valituin renkain on ollut 1 km/h sisällä GPS nopeusnäytöstä. Auto siis tietää todellisen nopeuden niin tarkasti, että oikea lukema jäisi mittarin neulan paksuuden vuoksi aina viisarin alle, jos tämä salattu tieto olisi lupa kuljettajalle näyttää.

    Eri kokoisten renkaiden vaihtaja vastatkoon valinnoistaan itse.

    Ajan näyttöhän on vapaaehtoisella pohjalla jo valmiiksi tuolla tasolla. Kahta aamua vuodessa lukuunottamatta kello on aina lukematarkkuuden rajoissa oikeassa, eli radion aikamerkin viimeisen piippauksen lopussa tuntiosoitin napsahtaa tasatunnin kohdalle.

    #819237 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Quu: ”Ja ne riittää valtaosalle autonkäyttäjistä.”

    Sinä voit ylistää Toyotan tämän päivän käyttöliittymää ja minä oman vanhan autoni mulpuraa, mutta me on hävitty tää peli jo.

    Pointti on siinä, että auton käyttäjä joutuu tyytymään auton valmistajan hänen puolestaan tekemiin valintoihin.

    Ristiriita pahenee, kun tiedämme auton valmistajan tehneen valinnan tämän päivän autoon jo 5 – 10 vuotta sitten. Ja minun 5 – 10 vuotta vanhaan autooni 15 vuotta sitten. Auton nopeimmin kehittyvä osuus saattaa hyvinkin olla juuri puheena oleva infotainment, jossa autonvalmistajat ovat pitkien kehityssyklien vuoksi ainakin yhden generaation puhelimia jäljessä.

    #819258 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    ”Nopeusnäyttö ei mielestäni saisi olla kuljettajan tilattavissa oleva lisäpalvelu, jota nyt luetaan väylältä tai navigaattorista. Minusta ajonopeus uusin normaalipaineisin vakiorenkain pitäisi lain voimalla pakottaa näkymään lukematarkkuuden rajoissa oikein myös nopeusmittarissa jo ihan vakiovastusteenakin.”

    Digitaalinen nopeusnäyttöhän on vakiovaruste nykyisin. Eri asia on se että mikä on tällaisen nopeusmittarin tarkkuus. Ehkäpä Android Auto on tarkempi nopeuden mittari.

    #819302 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Androidin ideahan on olla käyttäjänsä näköinen, joten applikaatiolistojen tekeminen on jo väärä periaate. Spotifyn tosin lisään mielelläni omaanikin, koska sitä olisi mukavampi käyttää mulpuralla kuin puhelimen kosketusnäytöltä sohien.

    Ajattelin ensin laittaa tuon kustomoinnin ja kehittymisen, mutta tiedän hyvin että sinäkin tiedät nuo, niin päätin kokeilla esimerkkien kautta. Kyllä spotifyn käyttö mulkpurankin kautta aika kankeaa on verrattuna siihen, että sanoo vain suoraa mitä haluaa kuunnella.

    Digitaalinen nopeusnäyttöhän on vakiovaruste nykyisin. Eri asia on se että mikä on tällaisen nopeusmittarin tarkkuus. Ehkäpä Android Auto on tarkempi nopeuden mittari.

    AA:n tarkkuus on sama kuin puhelimen GPS:n eli autokäyttöön vähintäänkin riittävä.

    #819305 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    ”AA:n tarkkuus on sama kuin puhelimen GPS:n eli autokäyttöön vähintäänkin riittävä.”

    Tätä arvelinkin.

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 90)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.