Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka Toyota DFE moottori

Tämä aihe sisältää 50 vastaukset, 12 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  kello68 25.03.2018 at 12:52.

Esillä 6 viestiä, 46 - 51 (kaikkiaan 51)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #834109 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    Kiitokset asiantuntijoille opettavaisesta keskustelusta!

    #834113 Ilmoita asiaton viesti

    Inspektori
    Osallistuja

    740 GLE vei sanat suustani! Pitääkin lähteä viemään vanhat tekniikan perusoppaat roskiin…

    #834235 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja

    Hiilipäästö:

    Ei HCCI-moottoreita tarvita mihinkään, edelleen korkeat lähipäästöt ja sellaisista polttimista luovutaan 2050 mennessä,vain 0-päästöinen teknologia on tulevaisuutta.

    Kukaan ei myöskään koskaan ilmottanut että hyötysuhde on mikään ongelma kenellekkään joten miksi yritätte ratkaista ongelmaa mitä ei ole olemassakaan?

    Matalan asiantuntemustason omaavat ovat myös selvittäneet noita typeriä kuten ”bensa ja diesel lähentyy toisinaan” – mutta silti dieseliä ei voi tankata bensakoneeseen ja päinvastoin, on se tuokin ja koominen lausuma.

    Polttomoottorien suuriksi mullistuksiksi sanomasi asiat on paikkansapitämättömiä, lähinnä tekohengitystä puolustella huonolaatusten ja käryttävien fossiiliaineiden käyttöä polttomoottorissa, mitä ei ole edes suunniteltu käytettäväksi sellaisilla polttoaineilla alunperin.

    #834494 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    Perus-S:

    Hyötysuhde kertoo kulutuksen ja suorituskyvyn suhteesta. Näin ollen hyötysuhteesta ei ole kiinnostunut sellainen ostaja, jolle sekä suorituskyky että kulutus ovat täysin merkityksettömiä. Jos sinä olet yksi heistä, olet väärässä paikassa auton kulkuun tai kulutukseen liittyvässä keskustelussa.

    Jos aiemmin seosta puristanut bensamoottori heittää kaasuläpän historiaan ja ryhtyy puristamaan seoksen sijasta ilmaa korkeapuristeisena suoraruiskumoottorina, niin onko se sinun mielestäsi lähentynyt dieseliä vai etääntynyt dieselin toimintaperiaatteesta?

    Luettuasi viimeisen kommenttisi polttoaineesta, jolla moottoria ei ole suunnitelru toimimaan alun perin, voitko täsmentää oletko sitä mieltä, että bensakone ei lähene dieselin periaatteita vai käykö se väärällä polttoaineella? Kummankin väitteesi toyeutuminen samanaikaisesti näyttää epätodennäköiseltä.

    Jos fossiiliset huolettavat sinua, miksi et tankkaa biopolttoainetta jo nyt, etkä vasta 2050?

    #834940 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja

    740 GLE:

    Hyötysuhteesta sepostaminen tarkoittaa että raakaöljyn kulutus on ongelma noissa raakaöljypolttimissa – mutta ei kukaan ole koskaan lausunut sellaista asiaa – resursseja riittäisi sadoiksi vuosiksi ja sen lisäksi on vielä bio ja synteettiset lähteet.

    HCCI-moottoria ei ole tuotannossa, Mazdan SCCI-moottori on ihan normaali kipinäsytytteinen bensakone, jossa on vain edelleenkehitetty laihaseosmoodi bensankärytykseen. Yleensä alhaisimman asiantuntemustason, lähestulkoon asioista mitääntietämättömien lausumaa on jostain suoraruiskutuslaitteista vetää tiivistelmää kuinka bensa ja diesel-on lähentyneet, vaikka toisessa oli silloin ruiskutuspaineetkin luokkaa 100 bar (nyt jo vähä enempi) ja toisessa luokkaa 2000 bar, todella lähellä joo ja lähentyneet puhumattakaan muusta teknologiasta ympärillä mitkä ei ole lainakan yksi yhteen käypäsiä ja vaihtokelposia, sen kummemmin kuin polttoaineetkaan keskenään.

    Se on vain noita hoettuja myyttejä jossa joku asiantuntematon haluaa kuulostaa expertiltä lausumalla noita mihinkäänperustumattomia hölmöjä asioita mitä nyt ei heti kukaan pysty kiistämäänkään tai sitten on jo niin paljon asian yläpuolella ettei edes ole halua alkaa keskustelemaan asiasta, koska järkevämpää on tutustua mieluummin kahvion tarjontaan. Pelkästään ammattikoulun asentajatkin tietävät että dieseleissä on useimmiten turbo koska ilman sitä se diesel on melko köpsä moottori, mutta bensat voi olla vapareinakin huljakoita autoja ajaa, etsi siinä sitten teknologista lähentymistä…

    Jos taas otetaan vaan tuo puristussytytys vs. kipinäsytytys ja koitetaan siitä vetää tuo veden päällä seisova arguemntti, niin puristussytytteisiä bensakoneita ei ole eikä ehkä ole koskaan, ja turha niihin on kehitysmiljardejakaan laittaa kun bensa on polttoaineena menneisyyttä ja on ollut jo 15 vuotta, joten jos joskus joku sellaisen mahtaisi saaha valmiiksi, on koko muu globaali fokus jo 0-päästöisessä teknologiassa joten pointti murenee sitäkin kautta. Kyllä minä tiedän kuinka expertit Suomessa hokee HCCI:tä ja muuta roskaa mutta niillä on vähän tekemistä todellisuuden kanssa ja mitä oikeasti tapahtuu, niillä on hyvin vähän ymmärrrystä asioihin. Joka tapauksessa tuossa bensa-HCCI -moottorissa (sitten kun sellainen siis oikeasti tulee) pitäisi sitten pystyä käyttämään myös dieseliä että päästään rehellisesti sanomaan täysin totuudellisesti että bensa ja dieselkoneet on lähentyneet, muuten ollaan jälleen kerran vaan lähtökuopissa toteamassa jonkin erittäin alhaisen asiantuntemsutason omaavan autoalan ”asiantuntijan” kuvitelmia jolla yrittää nostaa mitätöntä profiiliaan.

    Minä tankkaan jo biopolttoaineita, tuossa 2050 on lienee kyse jostain kielimuurista tai väärinkäsityksestä.

    #837446 Ilmoita asiaton viesti

    kello68
    Osallistuja

    Katselin uudelleen videota uudesta CVT (hihna) vaihteistosta.
    Jos nyt ymmärsin oikein, niin siinä lähdetään liikkeen hammasvaihteella ei hihnavetoisena: ”Direct start using gear drive”. https://youtu.be/m-MLyKjYqSw?t=10

    Ilmeisesti tällä tavalla saadaan CVT pienemmäksi kun maksimaalista momenttia läpyskä pohjassa liikkeelle lähdettäessä ei tarvitse tuottaa hihnalla.
    Tojon CVT:llä varustetut autot on olleet perin laiskoja liikkeelle lähdössä tehoonsa nähden ja verrattuna manuaalivaihteiseen, näin ainakin Avensis.

Esillä 6 viestiä, 46 - 51 (kaikkiaan 51)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.