Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Toyota on hybridien markkinajohtaja suomessa 71,5 % osuudella

Tämä aihe sisältää 106 vastaukset, 10 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Kumppani 31.03.2017 at 16:57.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 107)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #750097 Ilmoita asiaton viesti

    Katukivi
    Osallistuja (Participant)

    Hurja totuus jota mikään lehti ei ole suostunut uutisoimaan. Miksi?:

    Suomessa myytiin 5.885 hybridihenkilöautoa vuonna 2016. Toyotan hybridejä niistä oli 4.208 autoa. Tuo hybridien myyntimäärä 5.885 autoa on 5 % kaikista Suomessa vuonna 2016 myydyistä autoista. Toyotan myymät 4.208 hybridiä muodostavat Toyotalle 71,5 % markkinaosuuden hybridien myynnissä.

    Vuonna 2016 ensirekisteröidyistä kaikista Toyota-henkilöautoista 33 % oli hybridejä.

    Lexus myi vuonna 2016 noista 5.885 rekisteröidystä hybridiautosta 230 autoa, joten Toyotan ja Lexuksen osuus kaikista hybrideistä oli yhteensä 4.436 autoa eli 75,4 % kaikista myydyistä hybrideistä.

    Kaikille muille merkeille jäi siten 5.885 – 4.436=1.449 myytyä hybridiä eli 24,6 %.

    Hybridiautojen myynti on viime vuosina vuosittain kaksinkertaistunut, joten tänä vuonna myydään noin 12.000 hybridiautoa.

    https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/hybridikayttoiset_henkiloautot

    #750098 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Hybridit kai valtaavat elintilaa pikkudieseleiltä.

    #750111 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    #750112 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Ponnettomaan atkinsonmoottoriin cvt voi olla juuri sopiva vaihteisto, mutta väännökkäämpään moottoriin kaksoiskytkimelliset tai momentinmuuntimelliset automaatit sopivat oikein hyvin.

    #750158 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    #750169 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    #750170 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Toyotan voimansiirto on mielenkiintoinen yhdistelmä kiinteiden välitysten planeettapyörästöä ja mekaanisten kytkimien tai jarrupantojen sijasta sähköisesti ohjattua välitysten valintaa. CVT:n tavoin se irrottaa kaasupolkimen asennon voimansiirrosta. Riippuu kuljettajasta onko tämä hyvä vai huono asia.

    Minun vertailussani Kia / Hyundai vie voimansiirtovertailun 6-0. Täsmällinen automaatti on miellyttävä ajaa. Jos pitää enemmän tunteettomasta kuminauhavedosta, sitten eCVT voittaa.

    Kia Niro tulee syömään Auriksen kakkua ehkä jopa Ioniqia enemmän, koska tyylilaji on sama kuin Auris Touring Sportin, mutta voimaksiirron mielipidekysymyksen lisäksi Kia vie sisätila- ja tavaratilavertailun ylivoimaisesti.

    Hybridien markkinaosuuden uusjako on vasta alkanut. Lexus on viimein päässyt ulos Kaivokselasta, mikä vaikuttanee sen markkinaosuuteen positiivisesti?

    #750184 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    #750185 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    ”Kertoisiko NHB minkälainen on Toyota ja Lexus hybridien voimansiirto?”

    Osaisitko yhtään tarkemmin rajata kysymystäsi?

    ”Planeettavaihde on lähimpänä sähköauton portaattoman vedon ajonautintoa.”

    Toyotan hybridit ovat erittäin kaukana sähköautojen välittömästä reagoinnista kaasuun.

    #750188 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    #750190 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Ei nyt kyse ollutkaan mistään kiihdytyskisoista. Samoilla argumeteillä voisit kehua vaikka jotain 60-luvun jenkkiä. Se on nyt ihan selvä asia, ettei puhdittomuutta ja kuminauvaihdetta juuri kukaan pidä ajonautintoa lisäävinä tekijöinä, mutta sähköauton välitön reagoiminen kaasuun saa täysin toiseenlaisen vastaanoton. Tosiasiat olisi vain hyväksyttävä… Siirtyminen paikasta toiseen ja ajonautinto ovat eri asioita, joita yrität määrätietoisesti sekoittaa toisiinsa.

    Keuliminen vedon tasaisuudella on myös aika heikolla pohjalla, koska nykypäivää olevat automaatit eivät juurikaan nyi. Momentinmuuntimelliset loistavat tässä ja viimeisimmät kaksoiskytkimellisetkin ovat jo hyviä.

    #750191 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    TM 60 000 km kestotesti:
    ”Ajamisen helppous korostuu etenkin kaupungissa. Auto lähtee eleettömästi liikkeelle sähkön voimin ja polttomoottori käynnistyy avittamaan menoa lähes huomaamatta. Ruuhkassa madellessa polttomoottori ei juuri käy, vaan eteneminen tapahtuu lähinnä sähkön voimin. Äänimaiseman hiljeneminen vaikuttaa ajokokemukseen yllättävän paljon, ja pelkästään positiivisessä mielessä.”

    Vuoden omilla kokemuksilla tuo pitää täysin paikkansa.
    On tässä kaikki vaihteistotyypit koettu ja tämä on ehdottomasti paras.
    Seuraava tavoite on polttomoottorista luopuminen kokonaan.

    #750193 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Kannattaisi kokeilla jotain muitakin automaatteja kuin Toyotan Aisineita. Ne ovat tunnetusti huonoja. Käy kokeilemassa vaikka GM/Ford 10-vaihteinen, Mersun 9-vaihteinen tai ZF:n 8-vaihteinen ja kerro sen jälkeen kokemuksesi niiden nykimisestä.

    Nuo TM:n kommentit sopivat täysin oman hybridinikin kuvaukseen sillä lisäyksellä, ettei moottoria tarvitse huudattaa läheskään Priuksen tyyliin. Nuokaan kommentit eivät liity millään tavalla vaihteiston tyyppiin. Vähän vaikuttaa siltä, että lupailet liikoja kehuessasi kokemustasi.

    #750195 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    #750202 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    ”Sinustahan veto tuntuu kuminauhamaiselta kun se ei nyi portaallisten vaihteistojen tavoin.”

    Vaikka vaakakupissa oli toisella puolella yksivaihteisen sähköauton välitön voimantuotto, niin silti onnistuit keksimään jotain noin typerää potaskaa. Onnittelut.

    Ja kyllä! Priulsessa tosiaan on planeettavaihteihde, mutta mitä ihmettä yrität argumentoida kertaamalla noita jokaiselle tuttuja perustietoja?

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 107)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.