Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

Tämä aihe sisältää 917 vastaukset, 34 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Marko 11.01.2018 at 10:55.

Esillä 15 viestiä, 811 - 825 (kaikkiaan 918)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #810911 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Oletko eri mieltä tuon IIHS:n törmäystestin tuloksista vai mitä yrität todistella?

    #810925 Ilmoita asiaton viesti

    "Derrick"
    Katsoja (Spectator)

    ”Oletko eri mieltä tuon IIHS:n törmäystestin tuloksista vai mitä yrität todistella?”

    Passiivinen turvallisuus taitaa olla kaikilla automerkeillä erittäin korkeaa tasoa.

    Silmäilin muuten noita IIHS:n testauksen perusteita ajovalojen osalta, ja tulin siihen tulokseen että jenkkien IIHS:n valovaatimukset ovat todella kovat. Muun muassa näissä jenkkien testeissä mitataan paitsi valokeilaa suoraan eteenpäin niin myös valojen käyttäytymistä kaarreajossa oikeaan ja vasempaan.

    #810947 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Eli olet siis samaa mieltä kanssani noiden testien tuloksista, mutta kuitenkin haluat soittaa suutasi toistaiseksi tuntemattomasta syystä.

    #810981 Ilmoita asiaton viesti

    "Derrick"
    Katsoja (Spectator)

    Kummallista että NHB yrittää luikerrella eroon kysymyksestä jonka hänelle esitin. Ovatko jotenkin luihuja nämä palstan saksalaisautoilijat mahdollisesti ? Mutu-tuntumalla kirjoitellaan ties mitä hevonpaskaa joka asiassa.

    Aikoinaanhan NHB väitti, että Volvo S90:llä kolaroidaan pimeässä useammin kuin autoilla jotka ovat saaneet valoistaan arvosanan ”good”. NHB:n mielestä Volvon arvosana valoista ”marginal” lisää alttiutta kolarointiin.

    Arvosanan ”marginal” taikka ”poor” ovat valoistaan saaneet myös seuraavat automallit IIHS:n valotestissä.

    BMW X1 (marginal)
    BMW X3 (marginal)
    BMW X5 (marginal)
    Audi Q3 (marginal)
    Audi Q5 (marginal)
    Audi Q7 (marginal)
    Volkswagen Passat (arvosana ”poor”)
    Mercedes C-sarja (arvosana ”poor”)

    Nyt kysyn NHB:ltä ties kuinka monennetta kertaa, että kolaroidaanko listassa mainituilla autoilla pimeässä useammin kuin autoilla jotka ovat saaneet valoistaan arvosanan ”good”. Eli onko valoilla näin suuri merkitys alttiuuteen kolaroida pimeässä.

    #810996 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Kummallista että NHB yrittää luikerrella eroon kysymyksestä jonka hänelle esitin. Nyt kysyn NHB:ltä ties kuinka monennetta kertaa, että kolaroidaanko listassa mainituilla autoilla pimeässä useammin kuin autoilla jotka ovat saaneet valoistaan arvosanan ”good”.

    Missä olet kysynyt aikaisemmin minulta tuollaista?

    Minusta tämä oma suoritukseni on parempi kuin Saksan aseveliosaston, joka ainoastaan havaitsi sen seikan että Volvo S90:n arvosana valoista oli ”marginal”. Surkeata sekin että NHB on vajonnut kommenteissaan WhatCarin tasolle.

    Itse kommentoin erään toisen palstalaisen linkittämää videota, jossa verrattiin 5er:n ja S90:n suoritusta. IIHS:n testissä noiden erot olivat valoissa. Kun jälleen kerran kovin kärkkäästi epäasialliseen tyylisi isket henkilöön, niin selitätkö samalla, että mikä kommenteissani tuosta videosta oli väärin?

    #811726 Ilmoita asiaton viesti

    intelligenstest
    Osallistuja (Participant)

    ”Itse kommentoin erään toisen palstalaisen linkittämää videota, jossa verrattiin 5er:n ja S90:n suoritusta. IIHS:n testissä noiden erot olivat valoissa. Kun jälleen kerran kovin kärkkäästi epäasialliseen tyylisi isket henkilöön, niin selitätkö samalla, että mikä kommenteissani tuosta videosta oli väärin?”

    Esitit, että jos IIHS:n valotestissä auto on saanut valoistaan arvosanan ”marginal”, niin tällaisella autolla kolaroidaan enemmän ja useammin kuin autolla, joka on saanut valoistaan arvosanan ”good”.

    Mihin perustat tämän väitteesi ? Väitteen tueksi pitäisi esittää esimerkiksi kolaritilastoja, pelkkä oma oivallus ei todistusteemana riitä, ainakaan minulle.

    #811735 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Kirjoitin siitä, mitä testin perusteella voi väittää. Kun muut arvosanat menevät tasan ja valoissa on eroa, niin silloin pidän väitettäni loogisena. Jos se ei kelpaa sulle, niin se ei minua kiinnosta yhtään.

    Onko TM bannannut Derrickit vai miksi taas uusi nimimerkki?

    #811738 Ilmoita asiaton viesti

    intelligenstest
    Osallistuja (Participant)

    ”Onko TM bannannut Derrickit vai miksi taas uusi nimimerkki?”

    Joku tältä palstalta on kielinyt TM:n toimitukseen. Mistä syystä meni puhevalta. Ainakin minulle on opetettu että tällainen kaipaaminen ja vasikointi ei ole erityisen miehekästä touhua.

    #811755 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Ulosantisi on aina tasaisin väliajoin sellaista, että bannit ovat enemmän kuin ansaittuja.

    #811757 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Näyttää taas siltä, että uhoa on enemmän kuin järkeä.

    #811790 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Kummallista että NHB yrittää luikerrella eroon kysymyksestä jonka hänelle esitin. Nyt kysyn NHB:ltä ties kuinka monennetta kertaa, että kolaroidaanko listassa mainituilla autoilla pimeässä useammin kuin autoilla jotka ovat saaneet valoistaan arvosanan ”good”.

    Missä olet kysynyt aikaisemmin minulta tuollaista?

    #811799 Ilmoita asiaton viesti

    intelligenstest
    Osallistuja (Participant)

    Tällaista NHB kirjoitteli verratessaan BMW:tä ja Volvoa S90. Kommenttina jonkun postaukseen siis, ei omana alkeuperäisenä kommenttina.

    ”Tuossa testissä molemmat saivat saman arvosanan törmäyksenestón toiminnasta, mutta testin perusteella voisi väittää, että pimeässä Volvolla kolaroidaan useammin huonojen valojen vuoksi.”

    Eli Volvon S90 arvosana valoista oli ”marginal”. Selvittelin että moni muukin premium-auto oli saanut valoistaan arvosanan ”marginal.” Lista oli pitkä kuin nälkävuosi.

    Tarkoitus on ollut kääntää keskustelua siihen suuntaan että pohditaan jenkkien valotestejä. Jenkkien valotestit ovat kai melko vaativia, kun noita valokuvioita ja arvosteluperusteita katselin. Ehkä moni auto sai arvosanan ”marginal” koska arviointikriteerit ovat niin kovat. Moni auto on myös saanut arvosanan ”poor”. Tässä siis ei ole muusta kyse kuin tietämyksen puutteesta omalta osaltani.

    #811874 Ilmoita asiaton viesti

    intelligenstest
    Osallistuja (Participant)

    Katsoin Tuulilasin farmaritestiä jossa luki että Mersun ajovaloumpion hinta on 2.970 euroa. Valojen on pakko olla hyvät näillä hinnoilla. Volvon umpio oli yli tonnin halvempi, toki kallis oli sekin. Testissä molempien autojen Cross Country ja All Terrain valot arvioitiin hyviksi, mitään valokuviomittauksia ei tosin ollut, vaan mittaus oli silmämääräinen.

    #811876 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Valojen hyvyys ja hinta ei mene käytännössä käsi kädessä. Hyvät lähivalot vähentävät pitkien hyvyyttä ja päinvastoin. Näiden kompromissi ei sekään ole ideaali joten näillä mennään. Itselleni ”hyvät” lähivalot on parempi vaihtoehto jos sellaisia on edes olemassa, koska on niitäkin joille mikään toteutus ei ole oikein kelvollinen.

    #811881 Ilmoita asiaton viesti

    intelligenstest
    Osallistuja (Participant)

    Tuulilasi 16/2017.

    ”Valomittauksia ei tehty, mutta subjektiivisten kokeiden perusteella vertailuautojen valot voidaan todeta erittäin hyviksi. Myös kaukovaloavustimet toimivat kiitettävästi. Molemmissa autoissa on vakiovarusteena LED-ajovalot, mutta kumpaankin oli ruksattu enemmän älyä ja valotehoa sisältävät versiot lisävarustelistalta.

    Mercedeksen Multibeam-ledit tulevat Premium-lisävarustepaketin mukana. Tähän kuuluu myös kaukovaloavustin. Volvon mukautuvat ledit tulevat Technic-paketin mukana. Kaukovaloavustin on vakiovaruste. samoin ajovalonpesurit. Mercedekseen ei saa ajovalopesureita lisärahalla.”

Esillä 15 viestiä, 811 - 825 (kaikkiaan 918)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.