Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

Tämä aihe sisältää 928 vastaukset, 36 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Heinz-Guido 07.06.2018 at 21:04.

Esillä 15 viestiä, 841 - 855 (kaikkiaan 929)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #811942 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    Ei minua kiinnosta kaikki BMW:n mallit. BMW 5-sarja on tuttu ja turvallinen valinta ja eiköhän tämä valintana ole ihan hyvä myös jatkossa. Miksi minä pelkästään muiden vaatimuksesta vaihtaisin sikarin sätkään, eihän siinä ole mitään mieltä. Teen valintani aina itse siihen ei vaikuta kukaan eikä mikään. Teidän on vaan elettävä sen asian kanssa enkä ole missään kohdin väittänyt etteikö muutkin saksalaiset autonvalmistajat tee hyviä autoja. Näillä mennään hyvät veljet myös jatkossa. Ja jäitä hattuun.

    WhatCarin kommentti BMW:n turvallisuudesta ” Jos aina tullaan 5v. perässä, se ei ole hyvä.”.

    NHB pitääkö paikkansa, että BMW on turvallisuudessa ja kolaritesteissä muita autonvalmistajia aina viisi vuotta perässä kuten WhatCar väittää?

    #811944 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja

    Jos noista 5-sarjan E60 ja 3- sarjasta puhutaan, jo mekaanisesti korit olivat heikoimpia rakenteeltaan. Suorastaan hengenvaarallisia autoja.

    Erityisesti BMW missaa pisteitä kun turvatekniikasta pitää maksaa extra 10 k€. Eli BMW tulee pahasti jälkijunassa turvallisuudessa. Heti kun turvavarusteet kuuluvat vakio-BMW:een hintaan on tilanne par. Valitettavasti tällä hetkellä BMW ontuu turvallisuudessa.

    Vielä kerran myös se, ettei BMW -takavalot ole päällä päivävalojen kanssa. Suomen lumipyryt ym. ja perä PIMEÄNÄ. Monet valmistajat mm. Audi, Skoda, VW, Volvo ovat koodanneet takavalot päälle Suomeen.

    #811947 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Luulisi Bmwssäkin automaatilla syttyvän ajovalot perävaloineen kun hämärtää tai sataa kun meidän kansanautossa Toyotassakin syttyy.

    #811949 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja

    Juuri niin! Tämän takia näet uusia bemareita perä pimeänä kun lumi pöllyää. Automatiikka tutkii pelkästään valoisuutta ja totakai valoisuus on ok päivällä lumipyryssä, silti perä pimeänä. Tähän päälle valkoinen auto ja pian rysähtää.

    #811953 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Kyllä ne valot syttyy jos lumituisku on niin sakea ettei edellä ajavaa auto näy ja siinä kohtaa kuljettaja laittaa myö takasumuvalon päälle. Jos nopeuteen tulee jyrkkiä muutoksi jarruvalot tulee apuun.
    ps. meidän auto on valkoinen, sinänsä tylsä väri mutta näkyy hyvin etelä Suomen niin yleisessä sysimustassa säässä.

    #811956 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Turvallisuus testeistä saadut pisteen erot ei kerro kokototuutta auton turvallisuudesta, ne on teennäisiä testejä kiinteään esteeseen autonvalmistajien karppaamiseksi. Kahden auton nokkakolarissa mitataan käytännön pisteet.
    esim. Jos sellaiseen tilanteeseen joutuisin niin olisin mieluummin bmw viitosessa kuin auriksessa.

    #811958 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja

    BMW 5:een voi valita turvavarusteita itseohjautuvuudesta BMW Night Visioniin: Infrapunakameralla toteutettu henkilö- ja eläintunnistus sekä kohteen valaisu.

    Valitettavasti jo perusturvataso vaatii extra euroja.

    #811965 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Alkaen hinnat on asiakasystävällisiä kun saa itse valita mitä varusteita pitää omaan tarpeeseen välttämättöminä.
    BMWnkin viitossedanin hinnastossa on 20s valittavaa.
    Meidänkin Auris alkaen n.22 000 euroa meidän ruksien jälkeen yli 30 000 euro

    #811974 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    WhatCar: ”Suomen lumipyryt ym. ja perä PIMEÄNÄ.”

    En aja BMW:lla, mutta koska sattuneesta syystä ajan talviajan pakkovaloilla, en ole seurannut mitä tapahtuisi valoisassa lumituiskussa? Muissa tilanteissa olen huomannut automatiikan käyttävän ajovaloja minua aktiivisemmin, mutta myönnän etten tiedä, osaako automatiikka sytyttää kirkkaalla päivänvalolla takavaloja lumisateen vuoksi?

    Ja jos tuo on todellinen ongelma, sitten olettaisin päälleajettuja Bemareita olevan vakuutusyhtiöiden lunastamana enemmän kuin muita automerkkejä? Onko tästä näyttöä?

    Volvon liikenneturvallisuustyö on yksi alan johtavia voimia, etenkin, koska Volvolla ei ole mitään ongelmaa kopioida hyväksi havaittuja rakenteita muiltakin. Esim. Mercedes on paljon nihkeämpi taipumaan muiden osoittamalle tielle, joskus jopa itse osoittamalleen. Tästä esimerkkinä päätuet, jotka ovat käsittääkseni Mersun keksintöä? Silti ne olivat Volvossa vakiovarusteena ensin (jo 740 GLE:n aikaan).

    Mutta puhutaanpa asiasta eikä mielikuvista:
    – suostuvatko valonvaihtoautomatiikalla varustetut päivävaloilla takavalottomat autot ajamaan myös lumisateessa ilman takavaloja?
    – mikä automerkki on yleisimmin liikkeellä pimeässä, sumussa tai lumisateessa ilman takavaloja?
    – näkyykö tämä takavalottomuus kyseisen automerkin kolaritilastoissa?

    Vastauksia, kiitos?

    #811977 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Vaikea sanoa määrää kun niitä ei näy lumituiskussa

    #811984 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja

    Sehän tässä on se juttu kun pelkän valon määrää automatiikka tutkii. Voihan kovassa pyryssä vaikka aurinko paistaa jostain suunnasta ja perä on piemeänä kun kuljettajan pitää jo oikeasti laittaa takasumuvalo päälle. Ja harva tekee näin.

    Uusista autoista BMW ja Mercedes tietääkseni tulevat’takavalot pimeänä’, Audi Skoda ja Volvo koodaavat valot päälle pohjolaan.

    Joissain merkeissä tuulilasinpyyhkimien käyttö kytkee takavalot päälle.

    Tilastoista on vaikea sanoa, tuota tuskin on kukaan tutkinut.

    #811993 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    Täysin utopistinen kelin kuvaus, että kovassa pyryssä paistaisi aurinko. BMW:n ja MB:n kohdalla koodaus on täysin mahdollinen myöskin. Tuulilasinpyyhkimellä BMW:ssä pitää paikkansa.

    #811997 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja

    Ei ollenkaan utopistinen kuvaus, voi olla että olet lumimyräkän reuna-alueilla ja aurinko paistaa toiselta sivulta ’sisään’. Onhan tilanteita jolloin sataa vettä ja aurinko paistaa, sama logiikka.

    Kysynkin tracktest, miksi takaledit eivät voisi olla päällä päivävalojen kanssa? Sähköähän ne ei kuluta.

    #811999 Ilmoita asiaton viesti

    FARwd
    Osallistuja

    Mulla palaa omassa bemarissa LEDit edessä (Angel Eyes) ja takana aina, kun moottori käy (tai virrat on päällä). Koodautin siis takavalot päälle päiväajovaloilla lähinnä säästääkseni Xenoneita tosi tarvetta varten.

    Sumussa ja tihkusateessakin kirkkaat LEDit näkyy päivällä vähintäänkin riittävästi, mutta takasumari edellyttää, että ajovalot on kytketty päälle. Mun puolesta sekin voisi olla valokytkimen asennosta riippumaton.

    #812000 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja

    Viimeisin tieto on, että tänä päivänä BMW ei edes pyynnöstä koodaa noita takavaloja päälle. Ei ymmärrä tällaista jääräpäisyyttä. Ainoa tapa on mennä jonnekin ’epäviralliseen’ huoltoon, jossa koodaus onnistuu.

Esillä 15 viestiä, 841 - 855 (kaikkiaan 929)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.