Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

Tämä aihe sisältää 917 vastaukset, 34 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Marko 11.01.2018 at 10:55.

Esillä 15 viestiä, 856 - 870 (kaikkiaan 918)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #812001 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Viimeisin tieto on että kuvaamissasi olosuhteissa laki vaatii käyttämään ajovaloja ja kaikissa autoissa kuljettaja näkee mittaritaulusta onko ne päällä.

    #812002 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Totta, laki vaatii ja mittaritaulusta näkee. Mutta moniko, 20%?, toimii näin. Oma mielipiteeni on, että pohjolassa takaledit ovat päällä päivävalojen kanssa kuten Audi ja Volvo tekevät.

    Päivävalojen ideahan on näkyä eteen ja miksei myös taakse??

    #812003 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Jos ja ei näe päivällä päivänvalossa edellä menevää autoa on syytä mennä varikolle ensitilassa.
    Alkaa ihan pelottamaan onko tuollaisia kuskeja liikenteessä? Me nähtiin vastaantulevat autot Euroopassa kun ei sillä ollut vielä päivällä valopakkoa.
    Suomeen tämäkin apinointi tuli Ruotsista.

    #812004 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Päivävalot ovat hyvä idea, varsinkin kun ledeillä toteutetaan, ei energiaa juuri kulu. Toteutus täytyy olla niin, että joka suuntaan auto voidaan havainnoida. Muutoin idea on vain puoliksi toteutettu.

    Käytännnössä olen nähnyt täysin pimeitä autoja iltamyöhään, oli laki tai vaatimukset mitkä tahansa.

    #812006 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Saisikohan huollon asentaja oman auton takavalot palamaan päivävaloilla? Täytyypä kysellä.

    #812007 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Saksalaisen tutkimuksen mukaan jarruvaloihin reagoidaan nopeammin päivänvalossa kun ei sillä ole mitään muuta valoa.

    #812008 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Periaatteessa kyllä, mutta BMW Suomi kieltää tekemästä noin. Ainoa vaihtoehto on mennä jollekin BMW-spesialistille, joka voi ohjelmoida takavalot päälle. Valitettavasti BMW Suomi on pihalla asiasta.

    #812009 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Quu, linkkiä tähän tutkimukseen? Mielenkiintoista on, että aina myös keskijarruvalo erottuu kirkkaana muista valoista.

    Hauska piirre on, että aikanaan Suomessa annettiin sakkoja jos autossa oli tämä ’lisäjarruvalo’. Samat tyypit taustalla kuin jotka tukivat autoveroa.

    #812010 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    En tiedä enempää Itävaltalainen sukulainen soitti joulutervehdyksiä niin tuli puheeksi tämä keskustelu.

    Minun työsudet bemarissa oli Suomessa laittomat kaksi takasumuvaloa tehdasasenteisesti, maahantuojan virhe.

    #812011 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    WhatCar
    Päivävalot ovat hyvä idea, varsinkin kun ledeillä toteutetaan, ei energiaa juuri kulu. Toteutus täytyy olla niin, että joka suuntaan auto voidaan havainnoida.

    Pelkillä etuvaloilla toteutus luonnollisesti on aina puutteellinen. Niin ne yleisimmät ns. päivävalot on kuitenkin toteutettu.

    Käytännnössä olen nähnyt täysin pimeitä autoja iltamyöhään, oli laki tai vaatimukset mitkä tahansa.

    Pimeällä valoautomatiikka on hyvä – tosin vain niissä joissa sellainen on. Jos sellaista ei ole, niin on tosiaan autoja, joissa ei ole valoja edessä, saati takanakaan, jollei muista itse laittaa niitä päälle. Ovat siis täysin pimeitä. Silloin tarkoitetaan kyllä varsin iäkkäitä autoja, olisikohan peräti viime vuosituhannelta.

    Ihminen on välillä sekä muistamaton, että erehtyväinen, eli inhimillistähän tuo on. Se on aika sama juttu, kun kuskit ei muista sammuttaa takasumareita, vaikka keli on kirkas ja keltainen valo palaa kojetaulussa.

    #812567 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Tähän et sitten vastannut, vaikka kahdesti jo kysyin. Tästä jää nyt taas sellainen käsitys, että soitat vain suutasi perusteettomasti.

    Derrick: Kummallista että NHB yrittää luikerrella eroon kysymyksestä jonka hänelle esitin. Nyt kysyn NHB:ltä ties kuinka monennetta kertaa, että kolaroidaanko listassa mainituilla autoilla pimeässä useammin kuin autoilla jotka ovat saaneet valoistaan arvosanan ”good”.
    
    
    Missä olet kysynyt aikaisemmin minulta tuollaista?

    #812570 Ilmoita asiaton viesti

    intelligenstest
    Osallistuja (Participant)

    ”Tähän et sitten vastannut, vaikka kahdesti jo kysyin. Tästä jää nyt taas sellainen käsitys, että soitat vain suutasi perusteettomasti.”

    ”Tuossa testissä molemmat saivat saman arvosanan törmäyksenestón toiminnasta, mutta testin perusteella voisi väittää, että pimeässä Volvolla kolaroidaan useammin huonojen valojen vuoksi.”

    Voin kohtuussyistä perua tuon alemman väitteesi riitautuksen (”. . .voisi väittää, että . . ”).

    Samalla lausuman antaminen ylemmästä väitteestä raukeaa.

    #812604 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    WhatCar: Viimeisin tieto on, että tänä päivänä BMW ei edes pyynnöstä koodaa noita takavaloja päälle. Ei ymmärrä tällaista jääräpäisyyttä. Ainoa tapa on mennä jonnekin ’epäviralliseen’ huoltoon, jossa koodaus onnistuu.

    Onko varma tieto vai arvailua, että onnistuu tuo epävirallinen koodailu? Tai oikeastaan, mitä tarkoitat ”koodauksella” tässä mielessä?

    Ellei DRL + takavalot valintaa ole kyseiseen autoon rakennettu, niin silloin takavalot eivät ole kiinnostuneita ”DRL päälle” väyläkomennosta.

    Silloin takavalojen sytyttäminen DRL:n kanssa ei tapahdu huoltotesterillä konfiguraatiobittejä asetellen, vaan koodaaminen tarkoittaa ohjelmakoodin kirjoittamista takavaloja ohjaavalle kontrollerille, jonka pitää tunnistaa broadcast-väylältä se DRL-komento myös itseään koskevaksi, eikä ignoorattavaksi, kuten nyt tapahtuu.

    Jos olen tähän saakka kartalla, silloin palautteesi kuuluu valmistajalle eikä maahantuojalle tai huollolle, jolla ei oikeasti ole olemassa työkaluja valokytkennän muuttamiseen.

    Kummasta tässä on kyse:
    – BMW tukee takavaloja DRL:n kanssa, mutta merkkihuolto ei suostu konffaamaan niitä päälle?
    – BMW ei tue takavaloja DRL:n kanssa, joten takavaloja ei ole lainkaan mahdollista sytyttää huoltotesterillä?

    #812611 Ilmoita asiaton viesti

    MAHAAA
    Osallistuja (Participant)

    Edes epävirallinen asiantunteva koodari ei saanut G30:n takavaloja koodattua jatkuvasti palaviksi. Varsin harmillista,

    #812612 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    WhatCar:”Kysynkin tracktest, miksi takaledit eivät voisi olla päällä päivävalojen kanssa? Sähköähän ne ei kuluta.”

    En ole tracktest, mutta peräänajokolarien määrän kasvu päiväajovalopakon säätämisen jälkeen on fakta. Perusteluna jarruvalojen heikompi näkyvyys kuulostaa uskottavalta.

    Sitä en tiedä, kuinka vahvasti sama riski vaikuttaa nyt, kun Volvon ensimmäisten joukossa vakiovarusteeksi tuoma lisäjarruvalo on kaikissa autoissa? Minusta tähän sekä valoautomatiikan toimintaan lumisateessa olisi saatava vastaus ennen kuin lähdetään MuTulla vaatimaan takavaloja kirkaaseen kesäpäivään.

    Minua kiinnostaisi myös tietää, kuinka paljon nuo auton taakse asennetut 2 * 25 teholediä kuluttavat niiden jännitteensäätö mukaanluettuna?

Esillä 15 viestiä, 856 - 870 (kaikkiaan 918)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.