Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

Tämä aihe sisältää 996 vastaukset, 42 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Heinz-Guido 14.10.2018 at 17:24.

Esillä 15 viestiä, 976 - 990 (kaikkiaan 997)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #909166 Ilmoita asiaton viesti

    Quu2018
    Osallistuja (Participant)

    Minulla on niin paljon kokemusta että pystyn vertaamaan omilla koeajoilla omiin tarpeisiini tarvittavat tähdet. (jos on pintakova jousitus koeajoa on turha jatkaa) Jos auto no teknisesti kunnossa niin auto on no + – 30 000 km> ajettuna parhaimmillaan.
    Koeajajien mieltymykset ei pysty minua enää hämäämään.
    Mutta onhan hyvä että uusavuttomille on apua autonvalintaan.

    #909364 Ilmoita asiaton viesti

    WhichCar
    Osallistuja (Participant)

    Amerikassa IIHS -turvallisuusorganisaatio (Euro-NCAP vastaava) on julkaissut turvallisimmat autot luokittain. Tässä BMW-5/ MB-E -luokassa tulokset ovat seuraavanlaiset:

    TOP Safety Plus 2018 (korkein turvallisuusluokitus):
    – BMW 5-series
    – Genesis G80/90
    – Lexus RC
    – Lincoln Continental
    – Mercedes-Benz E-Class

    Seuraavat autot saivat Top Safety -tunnustuksen, mutta eivät ole edellä olevan Plus-ryhmän luokkaa:
    – Acura RLX
    – VOLVO S90

    Hyvä on huomata, että IIHS -testaukset ovat tiukempia kuin Euro-NCAPissa, esim. osittaiskeulatörmäykset ajetaan myös kartanlukijan puolelle. Tässäkin BMW ja MB ovat parhaita.

    #909369 Ilmoita asiaton viesti

    Inspektori
    Osallistuja (Participant)

    Olisiko kuitenkin ollut, että nuo …Top pick plus 2018 autot ovat vuoden 2018 poimintoja, jossa ei ole vuoden 2017 mukana? Kun lukee tarkkaan, 5-sarjan testitulokset ovat huonommat kuin (vuoden 2017) S90; Esim. Small overlap front;… 5-series… drivers survival space was maintained well”. S90; drivers survival space was maintained very well”.
    Mutta hyvin on mennyt kaikilla!

    #909371 Ilmoita asiaton viesti

    WhichCar
    Osallistuja (Participant)

    Hyvä huomio, testeistä tulee tiukemmat vuosi vuodelta ja 2018 saattaa taas olla tiukempi kuin 2017. Eli 2017 tulokset ovat saavutettu löysemmillä kriteereillä. Hyvä että kriteereitä kiristetään.

    Näiden autojen kohdalla kaikissa mainitaan 2018 -vuosimalli. Jos osittaiskeulatörmäyksessä kuljettajan selviytymistila on ’mainio’ tai ’oikein mainio’, onko tuossa eroa? Lopputuloshan sisältää 10 muuta testiä, eli onko tässä kohdassa well tai very well, ei ratkaise saako auto Pick Plus vai tavallisen Pick -arvosanan… BMW ja MB saivat kokonaisuudesta tuon extra Plussan ja VOLVO jäi siitä paitsi. Varmasti VOLVOnkin turvallisuus on riittävällä tasolla.

    #909372 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    BMW ei mahdu uusien autojen merkkiuskollisuudessa kympin sakkiin. Volvon merkkiuskollisuus-prosentti on 53 % ja BMW:n todennäköisesti vain muutama kymmenen prosenttia koska se on viimeisten joukossa.

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/merkkiuskollisuustutkimus-toyota-yha-ykkonen-uusissa-ja-kaytetyissa/510b37fe-a6a2-390a-99be-da5ca7d6b648

    Miksi siis uutena ostettu BMW lähes aina vaihtuu johonkin toiseen merkkiin ostettaessa seuraava uusi auto ?

    #909378 Ilmoita asiaton viesti

    Inspektori
    Osallistuja (Participant)

    WhichCar; ”Näiden autojen kohdalla kaikissa mainitaan 2018 -vuosimalli. Jos osittaiskeulatörmäyksessä kuljettajan selviytymistila on ’mainio’ tai ’oikein mainio’, onko tuossa eroa? Lopputuloshan sisältää 10 muuta testiä, eli onko tässä kohdassa well tai very well, ei ratkaise saako auto Pick Plus vai tavallisen Pick -arvosanan… BMW ja MB saivat kokonaisuudesta tuon extra Plussan ja VOLVO jäi siitä paitsi. Varmasti VOLVOnkin turvallisuus on riittävällä tasolla.”

    Hyvä juttu, kun olet lukenut oikein kaikki IIHS sivuilta löytyvät tiedot ja vieläpä tarkasti??! Korkki kiinni ja nukkumaan eikä sitten yhtään autoesitettä enää, tai tulee märkiä unia…

    #909380 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Turha keskustella, koska WhatCar ei tajua niitä asioita joita postaa.

    En kiusaksenikaan avaa noita pisteytyksiä.

    #909437 Ilmoita asiaton viesti

    Inspektori
    Osallistuja (Participant)

    Korkki oli kiinni, mutta siitä huolimatta kommentoin, koska koko aihe on tärkeä, että autojen turvallisuus paranee kaiken aikaa. Pitäisi kuitenkin avata ketju ”kehu toinen merkki kokeiltuasi”.

    #909453 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Mitenköhän pari vuotta vanhalle BMW:lle kävisi tällaisessa törmäyksessä kuorma-auton kanssa ?

    https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20180619/brutal-krock-med-lastbil-visar-hur-saker-volvon-ar/

    #909454 Ilmoita asiaton viesti

    WhichCar
    Osallistuja (Participant)

    Tutkiskelin noita IIHS ja Euro-NCAP -testejä. Eroja on ja jenkkien IIHS on tiukempi testi. Offset -törmäykset kattavat mm. 25% overlapin.

    Euro-NCAP -testit:
    1. 100% seinätörmäys 50 km/h
    2. 40% offset 64 km/h
    3. Sivutörmäys 50 km/h
    4. Sivutörmäys/ kapea paalu 32 km/h
    5. Whiplash
    6. Lastenistuin & toimivuus
    7. AEB City/ avustavatjärjestelmät

    IIHS:
    1. 40% offset seinätörmäys 64,5 km/h
    2. 25% offset seinätörmäys 64,5 km/h (kuljettajan puoli)
    3. 25% offset seinätörmäys 64,5 km/h (matkustajan puoli)
    4. Sivutörmäys 50 km/h
    5. Sivutörmäys/ paalu 50 km/h
    6. Katon kestävyys
    7. Whiplash & istuimen dynamiikka
    8. Avustavat järjestelmät
    9. Valot
    10. Lastenistuimet & toimivuus

    Eli tässä luokassa BMW 5-sarja ja MB E-Class ovat kiistatta euroopan turvallisimmat autot saaden tuon extra ’Safety Pick Plus’ -maininnan IIHS:stä.

    #909459 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Miten tuo vuodatus tuohon Plussaan liittyy ?

    Törmäystesteissä Amerikassa Toyota Camry muuten on saavuttanut suurin piirtein samat törmäystulokset kuin E-sarja vaikka on olennaisesti halvempi auto, joten ei tuo ”premium” tässäkään mitään lisäarvoa tuo.

    #909461 Ilmoita asiaton viesti

    WhichCar
    Osallistuja (Participant)

    Sinänsä vertailin turvallisuustestejä jenkeissä ja Euroopassa. Jos eurooppalaiset BMW & MB saavat jenkkien tiukemmassa testissä tuon extra Plus Safety -maininnan sekä Euroopassa täydet 5 tähteä, ne ovat kiistatta luokkansa turvallisimmat autot. Jos turvallisuutesi on tärkeää, valitse näistä kahdesta merkistä, BMW tai MB!

    #909463 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Kerro mihin tuo ”Plus” oikein liittyy, innolla odotan ?

    #909467 Ilmoita asiaton viesti

    Inspektori
    Osallistuja (Participant)

    Nyt sitten vaihtoehtoinen totuus; tuo 2018 vuoden top safety pick + merkintä on aika monella muullakin vuoden 2018 testatulla- Kia Niro, Forte; Honda insight, kaikki Subarut…muista nyt kehua kaikki muutkin ja todeta, että ovat Volvo S90 (2017 testaus) turvallisempia ja yhtä turvallisia kuin MB E ja BMW 5. Ja samalla, kun kehut, niin huomioi mitä varusteita on missäkin autossa pisteytetty USA vakioitten mukaan ja mitä 2018 on huomioitu ja mitä 2017 ei.

    Kun nyt sitten kehuit USA:n IIHS:ää näin, niin selitäpäs, miksi vaikkapa E-sarja ei ole saanut samoja prosentteja törmäyssuojasta korin osalta kuin Vw Arteon (joka on jo lähes Volvojen prosenteissa ainakin testeissä, en ole koria nähnyt kunnon mällin jälkeen) Tästä IIHS tuloksesta huolimatta ?

    #909469 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    BMW X2 on ilmeisesti turvattomampi kuin Hyundai Kona, joka sai arvosanan Top Safety Pick Plus. BMW X2 on vain Top Safety Pick. Kona taitaa vielä olla 50 prosenttia halvempikin auto. Nuo kaksi autoa muuten ovat luokassa ”small suvs.” Kona taitaa tosin olla pienempi.

Esillä 15 viestiä, 976 - 990 (kaikkiaan 997)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.