Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

Tämä aihe sisältää 1,091 vastaukset, 43 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  ▫️ 12.11.2018 at 08:45.

Esillä 15 viestiä, 991 - 1,005 (kaikkiaan 1,092)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #909470 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    ”kaikki Subarut…muista nyt kehua kaikki muutkin”

    Niin, totta on että Subaru on sinänsä menestynyt kaikkein parhaiten eri automerkeistä, jokaisessa nykymallissa taitaa olla arvosanana tuo ”Top Safety Pick Plus.”

    #909471 Ilmoita asiaton viesti

    WhichCar
    Osallistuja (Participant)

    Inspektorille täytyy todeta että eri vuosien testit eivät ole vertailukelpoisia, tyypillisesti tiukempaan suuntaan mennään. Siis jos Volvo pärjäsi S90 2016, se ei ole 2018 -testien kanssa vertailtavissa, se oli silloin. BMW 5 lienee luokkansa turvallisin auto 2018 ja Euro-NCAPin pohjalta nostaisin myös tuoreen VW Arteonin BMW:een vaihtoehdoksi turvallisimpana autona luokassaan.

    #909473 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Kerro nyt WhatCar mistä se paljon puhuttu ”Plus” oikein tulee. Ennen kuin lopullisesti leimaudut idiootiksi.

    Jopa toisetkin BMW-fanit saattavat pitää hölmönä (ehkä).

    #909477 Ilmoita asiaton viesti

    WhichCar
    Osallistuja (Participant)

    Olisit itse voinut katsoa jenkkien turvallisuustestisivuilta:

    How vehicles are listed

    On these pages, winners of TOP SAFETY PICK+ are listed first, followed by winners of TOP SAFETY PICK. Vehicles that don’t earn either award come last. Within those groups, vehicles are listed in order of their ratings (good, acceptable, marginal or poor in the Institute’s crashworthiness evaluations and headlight evaluations and superior, advanced, basic or not available for front crash prevention). Results in the driver-side small overlap and moderate overlap front crash tests are given priority in this ranking.

    Näin määrittelevät paremmuuden, ja tässä BMW ja MB ovat ”Plus” -luokkaa.

    #909482 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Subarun mallisto on kaikkein turvallisin koska noita Plussia löytyy seitsemän kappaletta. BMW:ltä löytyy vain kaksi plussaa.

    #909483 Ilmoita asiaton viesti

    Inspektori
    Osallistuja (Participant)

    Kun katsoo koko kuvaa automerkkien osalta, niin ei ole BMW tai MB eikä edes Volvo IIHS:n ykkösnyrkkiä. Taitaa tosiaan mennä Subarulle. Ja kun katsoo mistä se plus tuli (5 ja E), niin se on tullut valoista (arvostelussa huomioidaan kaikki mitä on rahalla saatavilla) ja turvaistuimen kiinnityksen helppoudesta. Ja kuten aiemmin kirjoitin, parempi arvosana tulee näillä varusteilla, vaikka ei olisi paras törmäyspisteytyksen tai kirjallisen arvostelun osalta.(Small overlap front;… 5-series… drivers survival space was maintained well”. S90; drivers survival space was maintained very well”.S90;). S90 ei ole muuten ollut Volvolta pisteyksissä niin hyvä kuin muut uudet Volvon mallit, kun vertailee Euro NCAP:n tai AUstralian testejä. Eikä ole esim. 5-sarja pärjännyt Aussien tai Euroopan testeissä aivan huippu prosenteilla.

    Kannattaa vertailla näiden eri maanosien testit (Australiakin mukaan) ja katsoa vielä vakuutusyhtiöitten listaukset asiasta (joissa on pärjännyt Vollen lisäksi mm. E-sarja, Passat ja A4). Ja huomioida voi vielä senkin, mitä valmistaja on lisäksi testannut, joita ei testata näissä normitesteissä. Tähän perustan puolustukseni Volvon osalta, koska heidän tapansa on ollut jo vuosia testata itse sekä tutkia muunkinlaiset ”tapahtumat” kuin normeissa mukana olevat. Ja jos olisin ostamassa otsikon mukaisia autoja (5 tai E) en todellakaan olisi huolissani turvallisuuden osalta muun asian kuin hirvien osalta.

    #909485 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Jos on BMW-fani, niin kaikki mahdollinen käytetään BMW:n kehumiseksi, vaikka po. BMW-fanin perusteluissa väitteen tueksi ei olisikaan järjen häivää.

    Ja tosiaan niin tuossa jenkkien testissä BMW sai valoista arvosanan ”good” erityisillä valoilla (specific headlights), mistä tuo Plussa-arvosana tuli. Esimerkiksi Volvossakin oli ”specific headlights” mutta ne eivät olleet ilmeisesti sitten yhtä hyvät kuin BMW:llä. Kai nuo ”specific headlights” ovat olleet jotkin lisävarustevalot.

    Vitossarjassa oli myös noiden ”specific headlights” lisäksi ”optional front crash prevention”.

    Ja tuosta jenkkien testistä BMW-fanittaja sitten vetää johtopäätöksen että BMW on turvallisin auto myös Euroopassa.

    #909876 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Eli siis millä perusteella BMW 5 on kaikkein turvallisin auto luokassaan Euroopassa kun se ei esimerkiksi Vi Bilägaren valotestissä ollut yhtään esimerkiksi Volvo S90:tä parempi – Bemarissa oli metrin kapeampi valokeila lähivaloissa?

    http://www.vibilagare.se/test/ljus/ljustest-audi-a6-bmw-5-serie-volvo-s90-2018

    #909921 Ilmoita asiaton viesti

    WhichCar
    Osallistuja (Participant)

    Tosiaan näyttää Volvo S/V90 valot olevan melko keskinkertaiset kuten jenkkien IIHS todisti. BMW:hen ja Audiin saa lisäksi vielä laservalot ja viimeistään siinä vaiheessa kuvio on selvä.

    #909968 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Jenkeissä on eri valot kuin Suomessa, tällä perusteella näillä jenkkien valotesteillä ei ole merkitystä Euroopassa.

    Vi Bilägaren valotestissä BMW sai pitkistä valoista 5/5 pinnaa ja lähivaloista 3/5 pinnaa. Volvo sai pitkistä valoista 5/5 pinnaa ja lähivaloista 4/5 pinnaa. Testatuissa autoissa oli LED-valot.

    Eli Volvon valot olivat vähän paremmat kuin BMW:ssä. Kyllä kai paatuneen BMW-fanittajankin pitäisi näin yksinkertainen asia ymmärtää.

    #910165 Ilmoita asiaton viesti

    WhichCar
    Osallistuja (Participant)

    En löydä faktaa eri valoista jenkeissä, menneisyydessä saattoi olla. Bilägare, mikä lienee lehti? Luotan IIHS-testeihin ihan eri tasolla. Voisit Volvo-fanina myöntää, että Vollen valot eivät ole erikoiset ja laservaloja tai infrapunakameraa ei saa edes mistään hinnasta.

    #910196 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    ”Bilägare, mikä lienee lehti? Luotan IIHS-testeihin ihan eri tasolla.”

    Jaaha, luotat vai. IIHS antoi esimerkiksi Mercedes Benz C-sarjalle (2018 malli) ajovaloista arvosanan ”Poor” eli surkea/huono. Tämä on kaikkein huonoin arvosana mitä valoille voi antaa. Sensijaan Vi Bilägaren valotestissä auto sai ihan kohtuulliset arvosanat, lähivaloista 4/5 pinnaa ja pitkistä 3/5 pistettä.

    https://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mercedes-benz/c-class-4-door-sedan

    #910200 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    En löydä faktaa eri valoista jenkeissä, menneisyydessä saattoi olla.
    

    Etkö tosiaan löydä? Standardit, joiden mukaisiksi valot pitää rakentaa, ovat täysin erilaiset – ovat aina olleet. Fakta on se, että samat valot ovat laillisia vain toisella alueella näistä kahdesta. Jenkkistandardi ei esimerkiksi salli mukautuvia valoja, joka on aika peruskauraa Euroopassa. Lisää eroja:

    When it comes to headlights the differences are not quite so obvious. But those differences are significant. US headlights have no headlamp leveling for example. You’ll only notice the different light distribution at night and if you look closely. For the dipped beam a considerably higher level of glare is accepted than in Europe, but high beam isn’t allowed to be nearly as bright as in the Old World.

    #910229 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Euro Ncapissa BMW vitossarja sai Safety Assist-osiosta arvosanaksi vain 59 prosenttia, kun esimerkiksi Volvo S90/V90 sai arvosanaksi 93 %. Luokkansa turvallisin auto VW Arteon sai Safety Assist-osiosta arvosanaksi 82 prosenttia. Kokonaisuus ratkaisi Arteonin ”voiton” eli luokituksen luokkansa turvallisimmaksi autoksi.

    Ainakin turvallisuusjärjestelmissä BMW tuntuisi laahaavan perässä muita.

    #910425 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    WhichCar: BMW:hen ja Audiin saa lisäksi vielä laservalot ja viimeistään siinä vaiheessa kuvio on selvä.
    En edes lähden yrittämään eri turvavarusteiden tärkeyden vertailua, koska niiden tarve riippuu tilanteesta. Mutta se on totta, että Euroopassakin Thorin vasarat pilasivat Volvon kaukovalot.

    Mutta tämä on alan trendi, joten mitään en usko ennen kuin näen (pun intended). Onko antaa linkkiä laservalojen valokuvioista saatuun mittaustietoon ja vertailukelpoiseen kuvamateriaaliin?

Esillä 15 viestiä, 991 - 1,005 (kaikkiaan 1,092)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.