Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uusi Audi A4 2,0 TDI Quattro – Vuoden Talviauto

Tämä aihe sisältää 88 vastaukset, 21 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Derrick. 16.03.2016 at 16:39.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 89)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #671840 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Vaihteeksi mielenkiintoinen vertailu TM:ssä. Voittaja ei yhtään ihmetytä, Audilla on tässä ryhmässä pisin 4-vetokokemus ja tietenkin uusi malli lyödä peliin. Lehti ei vielä ole kolahtanut postilaatikkoon, joten täytyy perehtyä tarkemmin aiheeseen illalla.

    #671850 Ilmoita asiaton viesti

    Penteles
    Osallistuja (Participant)

    Paras neliveto!

    #671859 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija23054
    Osallistuja (Participant)

    Jaa enemmän kuin tulos huvitti että kas kummaa nyt ei mitattu kulutus, päästöhommia ollenkaan, juuri nyt kun automaailman kuumin aihe on käsillä.
    Suoraan sanottuna täydellinen floppi koko lehden testi, ei tarvitse ihmetellä miksi juuri NYT ei testattu-lehdellä ei ollut munaa tehdä ko. testiä jos vaikka ei saataiskaan audia ja skeidaa kärkeen…
    Ihmetyttää myös miksei aikaisemman vuoden testeissä ilmenyt päästökokeissa mitään outoa testeissä…..

    #671990 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Kiitoksia TM:lle mielenkiintoisesta testistä.

    Lukija: Varmaan ihan samasta syystä, miksi kukaan muukaan ei ole huomannut päästökokeissa mitään ihmeellistä. Päästötestin uupuminen tässä testissä selitettiin lehdessä.

    Audi voitti, mutta varsin tasaista vääntöä oli. Audin neliveto oli paras, mutta erot useimpiin autoihin olivat niin olemattomia, että ei ole suurtakaan vaikutusta omaan autovalintaani. Bemarilta olisin ehkä toivonut testiin takavetoisen auton nelivetoversiota. X1 on perusrakenteeltaan etuvetoinen ja nelivetotekniikka ei siis ole sama kuin esim 5 sarjassa.

    #672057 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija23054
    Osallistuja (Participant)

    Niin tokkopa tm:ä edes o tehnyt mitään päästömittauksia…haiskahtaa pikku hiljaa ää testit oudoilta

    #672062 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Uusi BMW X1 pohjautuu BMW:n uudelle etuvetoiselle pohjalevylle tehtyyn 2-sarjan Active Toureriin. Kovasti kiitelty ja kehuttu uusi BMW X1 ei TM:aa vakuuta juuri lainkaan sitä sopii ihmetellä ihan aidosti ilman BMW lasejakin. Jotenkin tuota 5-sarjan BMW F10 xDrive-nelivetoa tähän vertailuun olisin minäkin kaivannut vaikka uusi 5-sarja tuleekin syksyllä myyntiin. Tuossahan voimaa jaetaan suhteessa 60:40 taka-akselille, tämä tuo ajettavuuteen oman mausteensa. Onhan takaveto tunnetusti ajettavuudeltaan ketterä ja nimenomaan tämä tuo kurvailuun sitä kuuluisaa ajamisen iloa. Onhan BMW mitä suuremmassa määrin ajajan auto.

    Audin voitto vuoden talvivertailussa tuli parhaaseen mahdolliseen saumaan, kun ajatellaan ryvettynyttä mainetta kuumissa päästöhuijaus löylyissä. Eipä silti hyvä auto varmasti kyseessä joka on voittonsa ansainnut. Tuon auton ainoa miinus on tylsääkin tylsempi ulkomuoto joka on konservatiiviudessaan jo lähes ainutlaatuinen.

    Mielestäni lyhyt koeajo/vertailu ei kerro autosta noin yleisesti ajateltuna paljoakaan. Ominaisuudet tulevat esiin pidemmällä aikavälillä vuodessa kahdessa. Kuljettajat arvostavat eri asioita. Toinen arvostaa vähäisiä kustannuksia, joku taas laadukkuutta ja varustelua noin yleensä. Jotkut taas painottavat enempi urheilullisuutta ja ajettavuutta valinnoissaan. Onhan näitä perusteita yhtä monta kuin on valitsijaa. Yhtä kaikki jokainen tekee valintansa omista lähtökohdistaan ja annetaan sille mielipiteelle jokaisen kohdalla oma arvonsa näin säilyy rauha tässäkin keskustelussa.

    #672063 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Tracktest: Audin ainoa miinus on tylsääkin tylsempi ulkomuoto joka on konservatiiviudessaan jo lähes ainutlaatuinen.

    Tähän joutuu kommentoimaan (oli BMW-lasit tai ei), että konservatiivisuudessa 3-sarjalainen peruskuosissa kyllä vielä vie voiton. Järjestys pikku-premiumissa mielestäni on: 1. Audi A4, 2. Mercedes C-Class, 3. BMW 3-series. Toki edelleenkin se on jokaisen omissa silmissä.

    Minusta uusi A4 on tyylikäs, ei se muoto ja näkö tarvi joka generaatio-uudistuksessa muuttua. Lisäksi hienoja yksityiskohtia on mm. konepellin istuttaminen lokasuojiin. Ei nimittäin näy minkäänlaista saumaa siinä. Sisältä uusi A4 taas on todella upea. Viimeistely, kuten jo aiemmissa malleissakin, on tinkimätöntä ja laatu paistaa silmään. Pisteenä i:iin päälle on suomalaisten suunnittelema ja todella hieno digimittaristo.

    #672065 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Ei ole mitään järkeä lähteä kiistelemään makuasioista. Mielestäni uusi Audi A4 on ulkomuotoilultaan yhtä houkutteleva, kuin saippuarasia. Toki värillä saa jotain mieltä noin tylsään autoon se on myönnettävä, mutta se ei vaan riitä. Itselleni auto on kokonaisuus mikä pitää olla kaikilta osa-alueiltaan täydellinen ja sitä on vain BMW kattavalla mallistollaan. WhatCar olet Audi-kuljettaja jolla on Audi-lasit päässä ei siinä mitään, mutta makuasioista on aivan turha kiistellä.

    #672067 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Tracktest, BMW ei pärjännyt lähinnä lämppärin takia, ei nelivedossa mitään suurempia ongelmia ollut. Tosin silti itseäni ja varmasti sinuakin olisi kiinnostanut enemmän suurempien Bemareiden neliveto. Toisaalta ihan ymmärrettävää, että X1 oli uutena mallina testissä.

    Itseäni ei juurikaan kiinnosta nämä vakiolämppäritestit, sillä se joka lämppäriä tosissaan tarvitsee, ostaa sellaisen kylllä lisähintaan tämän hintaluokan autoihin. Istuinlämmitys ehkä sitten asia erikseen.

    Audin muotoilusta olen samaa mieltä, mutta ei se kyllä Bemarilla sen rohkeampaa minun silmääni ole.

    #672069 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Tracktest: Olet Audi-kuljettaja jolla on Audi-lasit päässä ei siinä mitään, mutta makuasioista on aivan turha kiistellä.

    Alkuun totean, että en ole tällä hetkellä ”Audi-kuljettaja”. Ja näinhän myös totesin: Toki edelleenkin se on jokaisen omissa silmissä (siis ulkomuoto).

    Minun mielipide pikku-premiumissa on:
    1. Audi A4
    2. Mercedes C-Class
    3. BMW 3-series.

    Eiköhän palata keskusteluissa talvitestiin!

    #672070 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    Olisikin mukava nähdä näitä EURO6 dieseleitä testattavan 30 pakkaslukemissa todellisessa ajossa ja mitä sieltä putken päästä silloin tulee.

    Taitaisi käydä yhtä nolosti kuin Volvolla, jonka osalta varmaan maahantuojalla mietitään korvat punaisina, kuka tankkasi ja millä tavaralla ennen auton testiin luovuttamista vai mikä anturi siellä oli jo vikaantunut.

    #672071 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Ajattelija2015 juuri näin. Itseäni kiinnostaa Audi A6, BMW 5-sarja, MB E-sarja ja uusi Volvo S90 on komea lisä tähän joukkoon se on pakko myöntää. Uusi Audi A6 tulee vuoden uuden BMW 5-sarjan jälkeen 2017.

    Olen ennenkin puhunut näistä vertailuista, että lähtökohtaisesti kaikkien pitäisi olla samalla viivalla. Se että joku merkki saa suhteettomasti etua jonkun toisen merkin lisävarusteiden puutteista on väärin. Maahantuojat ei kaikki oikein ymmärrä, että talvitesti -28 asteen pakkasessa vaatii tiettyä lisävarustelua autolta mikä tuonne vertailuun hyväksytään. En tiedä onko ymmärryksessä puutteita. Audin maahantuojalle pisteet siitä, että tasotusta muille merkeille ei anneta varustelussa. Otttaisi ne maahantuojat opiksi virheistään ja eritoten siitä millä varustelulla autonsa tuonne vaativaan talvivertailuun laittavat, niin ei tarvitsisi kenenkään jälkikäteen hävetä heidän puolestaan.

    Audi, BMW ja MB testaavat varmasti riittävästi lumella ja jäällä . Jos näitä nelivetoja tulee taas joskus vertailuun niin sanoisin näin: ottakaa testiin isot neliveto sedanit ja katumaasturit, mutta niin että sedanit omana ryhmänään ja katumaasturit omanaan. Fiksua keskustelua kun syntyy niin arvokasta työtä tekevät testaajat saavat tekemisistään näin kiitosta hyvin onnistuneesta työstään. Kyseisen vertailun tekoon Tekniikan Maailma panostaa se on sanomattakin selvä ei näitä tyhjästä polkaista vaikka autot tulevatkin maahanntuojilta. Valistuneet insinöörit autotehtailla ja suunnitelussa lukevat varmasti testejä ja Tekniikan Maailma voisi aivan hyvin laittaa nettiin englanninkielisen jutun tästäkin talvivertailusta. Uskoisin että kiinnostusta löytyisi Suomen ulkopuolelta aivan varmasti tämänkin vertailun tuloksista.

    #672072 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Ostin R:ltä viimeisen AMS-lehden, ruotsin versio. Siellä myös 4-vetoisten testi. Audi A4 Quattro voitti vertailun:

    1. Audi A4 Avant Quattro 2.0 TDI, 30 pistettä
    2. Mazda 6 Wagon 2.2 DE, 29,5 pistettä
    3. Mercedes C220 d Combi, 29 pistettä
    4. BMW 320d Touring, 28 pistettä
    5. Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI, 26,5 pistettä
    6. Subaru Levorg GT-S, 24 pistettä

    Mielenkiintoista oli oma palsta Volvo V60 Cross Country – mallille. Miksi ei mukana? Jne. Syyksi annettiin vanhanaikainen tekniikka, esim. moottori 2,4-litrainen joka jo päästöjen puolesta kuittaisi viimeisen sijan. No TM:n testissä päästöjä ei testattu ja ko. auto pääsi yllättävän korkealle.

    #672075 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja (Participant)

    Talviautovertailun voittoon pääsee 12 cm maavaralla. Ilmeisesti tuota ei millään tavalla pistytetty ja turhaa se olisikin ollut, koska järkevä painotus on mahdotonta. Yhden pisteen heikennys etenemiskykyyn ei vaikuttaisi oleellisesti testin tulokseen, mutta minulla 12 cm on este auton hankinnalle. Monen omistajan kannalta päästöjä paljon enemmän merkitystä onkin esim. sillä, että Volvon 19 cm takaa paljon enemmän huoletonta ajamista jääkokkareiden seassa, aurausvallien ylityksissä ja lumisilla metsäautoteillä kuin pohjan osia ja helmoja kolisteleva Audi, jonka kanssa saa olla tarkkana kesälläkin esim. hidastetöyssyissä ja parkkihallien luiskissa. Harmi, että Volvoa ei kohtuullisella hinnalla saa edes etuvetoisena. Muuten siinä olisi mieleiseni auto. Golfia ei testissä ollut, mutta Alltrack olisi myös erittäin kiinnostava. Sekin vaan on pilattu hinnoittelulla.

    Se, että puhdaslinjainen Audi näyttää jonkun mielestä tylsältä, on minun mielestäni harvinaisen mitätön seikka, kun omalla rahalla autoa ollaan ostamassa. Mutta ehkä joillekin persoonallinen muotoilu on tärkeämpää kuin arkinen huolettomuus. Todennäköisesti Audin kaltaiseen autoon päätyvistä moni ajattelee eri tavoin kuin minä. Ihastukseni kohteeksi noussut Volvo on mielestäni korotettuna huomattavasti paremman näköinen kuin matala vakiomalli.

    Testiin osui kovat pakkaset. Vaikka talviestistä puhutaankin, ominaisuuksilla 0…-15 asteessa on huomattavasti enemmän merkitystä minulle kuin toimivuudessa 30 asteeessa, kunhan auto jollain tavalla pelaa kovimmissakin pakkasissa. Etelässä tänä talvena ehkä muutamana yönä on päästy tuollaisiin lukuihin ja koska yli 10-vuotiaalla, lähes 300 tkm ajetulla 3 tai 4 tähden talviautolla niistä on selvitty ilman ongelmia, ei noissa keleissä autojen ominaisuuksilla ole suurta painoarvoa minulle.

    Toyotan ottaminen testiin referenssiksi oli loistava juttu. Ajettavuus pahimpia liikkeellelähtötilanteita lukuunottamatta on kilpailukykyisellä tasolla. Harmi, että kulutukset jäi mittaamatta. Tieto nelivetoisen kylmäkulutuksen kasvusta kaksivetoiseen verrattuna olisi ollut hyvä täydennys muutenkin tolkuttomaksi paisuvien nelivedon hankintakustannusten suhteen. Jopa testin halvin, pieni Suzuki, maksaa saman verran kuin tilava perheauto. Täytyy olla paha autokuume, jotta tuollaisen määrän rahaa on valmis tuollaiseen autoon laittamaan. Puhumattakaan tässä ryhmässä tavanomaisesta 40-50 ke summasta.

    #672081 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Herbert:
    ”Se, että puhdaslinjainen Audi näyttää jonkun mielestä tylsältä, on minun mielestäni harvinaisen mitätön seikka, kun omalla rahalla autoa ollaan ostamassa. Mutta ehkä joillekin persoonallinen muotoilu on tärkeämpää kuin arkinen huolettomuus. Todennäköisesti Audin kaltaiseen autoon päätyvistä moni ajattelee eri tavoin kuin minä. Ja ihastukseni kohteeksi noussut Volvo on mielestäni korotettuna huomattavasti paremman näköinen kuin matala vakiomalli.”

    Tuossa ollaan puhtaasti makuasioiden äärellä vaikka sujuvasti yhdistät tylsyyden ja käytännöllisyyden jonka kumoat taas hetkessä, kun toteat: ”Volvo on mielestäni korotettuna huomattavasti paremman näköinen kuin matala vakiomalli.” Tässä huomaa miten vaikea on olla täysin neutraali muotoilulle, mutta kyllä sillä kaikille löytyy jonkinlainen merkitys vaikka sitten Herbertin tapaan käytännöllisyys ja tylsyys yhdistettynä, mutta tylsyyttä ja käytännöllisyyttä ei voi mitenkään mielestäni pitää yhdistävänä tekijänä.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 89)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.