Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uusi BMW 5-sarja G30

Tämä aihe sisältää 721 vastaukset, 33 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  kello68 24.09.2017 at 21:14.

Esillä 15 viestiä, 541 - 555 (kaikkiaan 722)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #749631 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    Ihan omiin havaintoihini tämä näkemykseni perustuu, ja esimerkiksi tässä Atecan koeajossa tultiin samoihin loppupäätelmiin. Teknisenä selityksenä viittaan erityisesti reilumpaan joustovaraan citymaastureissa.

    ”Atecan tyyliset maastohenkiset autot ovat kuin tehty Suomen olosuhteisiin. Jos autojen hankintaa ajateltaisiin liikenneturvallisuuden kannalta hiukan pidemmälle, olisi varsinkin maaseudun Suomi pullollaan citymaastureita. Ajaminen on sitä maittavampaa, mitä mutkaisempi ja heikompi tie on – matalammalla lattialla varustettuihin henkilöautoihin verrattuna. Iso osa kaupunkimaastureista myydään etuvetoisena, näin tulee varmaan käymään Seatinkin kohdalla.”

    Suomeen sopiva matadori — Seat Ateca 2,0 TDI 150 4Drive Xcellence

    #749632 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Derrick keskustelun pilaavat nämä (2016 ja Quu,) trollit. Ja todennäköisesti nämä molemmat trollaavat samasta IP-osoitteesta, sen verran yhteneväisiä ja typeriä näiden vastaukset ovat. Mitään sisältöä ja asiantuntemusta noissa huuteluissa ei ole.

    Ikävää on että näitä perunapeltoa muistutttavia teitä on Suomessa ja niissä paljon ajavat harkitsevat aivan varmasti katumaastureita jos eivät jo ole sellaista hankkineet. Hyviä teitä kun ajelen ei tuota katumaasturia ole vielä tarvinnut vakavasti ajatella. Kokeilumielessä olisi BMW X5 katumaasturi joskus mukava omistaa, huonojen teiden varrella jos asuisin olisi tuo varmasti jo toteutunut.

    #749636 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    Kyllähän noita leveitä ja ylileveitä renkaita näkee aika paljon kesällä, eikä näiden hyötyjä sinänsä voi kai kiistää.

    #749652 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    #749654 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Quu: ”Minkä toisen bmw viitosen verokin ensiasennusrenkaat joudutaan vaihtamaan Suomen teiden kunnon takia?”

    Minkä toisen auton kuljettaja on autonsa ajettavuudesta yhtä tarkka kuin BMW Viitosen ostaja?

    #749658 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Quu: ”on vaan autoja mitkä ei ole niin pikkutarkkoja rengas valinnoista.”

    Mikä niistä ei-pikkutarkoista on samanlainen ajettava kuin BMW siihen sopivilla renkailla?

    Minäkään en pidä oman autoni käytöksestä renkailla, joita en siihen asenna. Osaatko sanoa, mistä jään paitsi, kun en itse sitä hoksaa? Jos joku muu haluaa ajaa erilaisin renkain, kannattanee varmaan koeajaa auto sillä rengastyypillä, joka itseä miellyttää.

    #749659 Ilmoita asiaton viesti

    Antti
    Osallistuja (Participant)

    Hetken ehdin jo innostua näistä TM:n keskusteluista mutta fiksumpaa juttua autoista löytyy niin monelta saitilta, että tämä jääköön viimeiseksi postaukseksi tähän läävään. Ei vaan pysty ymmärtämään miten jotkut jaksaa tällaista paskaa suoltaa – oma veikkaus on, että kortittomat finninaamat. Nimimerkki 2016 vaikuttaa kyllä ajoikäiseltä mutta taitaa olla 10 vuotta vanha anjovis alla? Toisaalta 2016 sai kyllä viimeisellä postauksellaan aikaan spontaania huutonaurua, kiitos siitä ja näkemiin!

    ”Sen tiedän kokemuksesta että samanlaisilla ja kokoisilla renkailla toinen auto lähtee vesiliirtoon herkemmin kun taas toinen ei välitä pätkääkään urissakaan olevasta vedestä. Autojen painossa ei ole suuria eroja.”

    #749677 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    #749692 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Mikkelin Erikoissanomat… Nyt on niin timanttinen asiantuntija lähteenä, että sisälämppäreidenkin mainosmiehet jäävät pahasti varjoon. Hijattain AM&S:n vertailussa muuten V90 havaittiin jousitusmukavuudeltaan paremmaksi kuin V90 CC ja XC90. Erääseen toiseen keskuteluun liittyen samassa vertailussa havaittiin myös CC normifarkkua meluisammaksi.

    #749808 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    Pidän kyllä kiinni siitä väitteestäni, että esimerkiksi Ford S-Maxilla ajettaessa huonolla tiellä auto täristää todella pahasti. Kun hyppää keskikokoisen citymaasturin puikkoihin ja ajaa tällä samaisella tiellä niin meno on huomattavasti tärinättömämpää. Kummassakin autossa on ihan tavanomainen vakiojousitus. Toki myönnän sen että on varmaan olemassa sedaneita/tila-autoja/farmareita joissa on parempi jousitus kuin tässä Fordissa.

    En ole edes yrittänyt kiistää sitä että sedan-auto on varmaankin parempi ajaa sileällä mutkatiellä ja sedan-auto sopiikin erityisen hyvin sellaiselle henkilölle joka haluaa maksimoida ajonautinnon hyvissä olosuhteissa.

    Ei liioin pitäisi olla kovin vaikea ymmärtää sitä että kummassakin autotyypissä on hyviä ja huonoja puolia, ja minkä takia asiat pitää nähdä niin mustavalkoisina ?

    Miksi muuten citymaasturien suosio kasvaa koko ajan ? Suosiota tuskin voi selittää pelkästään sillä että autoon on helpompi nousta.

    #750349 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    Akustoista ja niiden sijoittelusta kun on ollut puhe, niin esimerkiksi GLC Coupessa akut on sijoitettu niin että vievät tavaratilaa. Luulisi että sijoituspaikkoja löytyisi muualtakin autosta. Plussaa on se että sähkömoottori 116 hp on ilmeisesti melko tehokas.

    http://www.iltalehti.fi/autot/201703192200087952_au.shtml

    #750912 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Jotain tiloja nuo ladattavien hybridien akut tyypillisesti syövät. Näinhän se on myös esimerkiksi BMW:n, Volvon ja VW:n ladattavissa hybrideissä.

    Roskalehti kirjoittaa taas tuttuun tapaan roskaa:
    ”Sellaiset 300 kiloa akkukalustoa hybridiauton lattian alla ei tuhoa ajettavuutta, mutta ei ajettavuutta parannakaan.”

    #751048 Ilmoita asiaton viesti

    [ZeiMZei]
    Osallistuja (Participant)

    Roskalehti kirjoittaa taas tuttuun tapaan roskaa:
    ”Sellaiset 300 kiloa akkukalustoa hybridiauton lattian alla ei tuhoa ajettavuutta, mutta ei ajettavuutta parannakaan.”

    Raskasta tuntuu olevan mersun akkukalusto (vai oliko tuo se roskajuttu mihin viittasit?). Vaikkakin tuolla 300kg taidetaan viitata koko sähköisen voimalinjan tuomaan lisäpainoon, ei pelkästään akkujen tuomaan lisään, mutta siltikin kuulostaa kohtuuttoman painavalta.

    Kun kerran bemari keskusteluun liitetään, niin mainittakoon että bemarilla näyttäisi tuo hybridivoimalinjan tuoma painonlisäys olevan luokkaa 150-200kg (verrattuna vastaavantehoiseen pelkkään polttomoottorikäyttöiseen ajoneuvoon) – ja tuostakin akkujen osuus on n. puolet.

    Käsittääkseni MB käyttää tässä hybridiratkaisussaan vielä nk. ”korkeajännite”-tekniikkaa (~300V), eikä kehitteillä olevaa 48V tekniikkaa, jossa painoa tekniikkaan tullee kasvaneina kaapelipaksuuksina verrattuna ”korkeajännite” ratkaisuun.

    ”korkeajännite” siksi lainausmerkeissä, koska lehdistö tuntuu tätä termiä viljelevän. Itse olen kyllä oppinut, että
    0-50VAC/0-120VDC = pienoisjännite
    50-1000VAC/120-1500VDC = pienjännite
    1kVAC/1.5kvDC ylöspäin = suurjännite
    keskijännitettäkin (1kvAC-36kVAC) käytetään yleisesti sähköalan termistössä.
    …Vaikkakin meni vähän ohi aiheesta.

    #751174 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    TM:n video koeajosta on julkaistu ja negatiivinen fiilis jäi. Positiivista jokin viihde- ja eleohjaus ja sen toiminnot. Miinusta melut ja vain yksi koukku ostoskasseille tavaratilassa.

    Odotin kyllä kansainvälisen lehdistön koeajojen perusteella parempaa tulosta, mutta TM:n pohjaltla meluisuus herättää kysymysmerkkejä. Toivotaan, että TM valottaa meluavaa 5-sarjaa tulevassa numerossa.

    #751200 Ilmoita asiaton viesti

    Juha
    Osallistuja (Participant)

    No et näköjään ole sitten lukenut tuota E 220dA:n TM koeajoa?
    Mese oli BMWn tapaan varustettu leveillä RunFlat renkailla melumittauksien aikana.
    Molempia moitittiin rengasmelusta. Näin se vaan on meidän surkeilla teillä.
    Normikumeilla ongelmaa ei ole.

Esillä 15 viestiä, 541 - 555 (kaikkiaan 722)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.