Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uusi BMW 5-sarja G30

Tämä aihe sisältää 780 vastaukset, 34 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  intelligenstest 16.12.2017 at 11:38.

Esillä 15 viestiä, 556 - 570 (kaikkiaan 781)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #751201 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    #751205 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    ”Raskasta tuntuu olevan mersun akkukalusto (vai oliko tuo se roskajuttu mihin viittasit?). Vaikkakin tuolla 300kg taidetaan viitata koko sähköisen voimalinjan tuomaan lisäpainoon, ei pelkästään akkujen tuomaan lisään, mutta siltikin kuulostaa kohtuuttoman painavalta.

    Käsittääkseni MB käyttää tässä hybridiratkaisussaan vielä nk. ”korkeajännite”-tekniikkaa (~300V), eikä kehitteillä olevaa 48V tekniikkaa, jossa painoa tekniikkaan tullee kasvaneina kaapelipaksuuksina verrattuna ”korkeajännite” ratkaisuun.”

    Akkujen paino ja sijainti molemmat ovat jotain roskatoimittajan omaa keksintöä. Esimerkiksi Passat GTE:n akut painavat 125 kiloa.

    48 voltin tekniikalla tullaan tekemään vain kevythybridejä, ladattavat hybridit tehokkailla sähkömoottoreilla tuleva jatkossakin käyttämään tuota korkeampia jännitteitä.

    #751207 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    ”Onhan ne puutteet noteeranneet suomalaiset kuluttajat.
    Kolmenkymmenen myydyimmän automallin listalla on useita Mersun ja Volvon mallia muttei yhtään Bemaria.”

    Muuten hyvä, mutta viime vuonna Bemarilla oli tuolla listalla kaksi mallia ja kuluvana vuotena vain yksi – eniten myydyn mallin eli 5-sarjan sukupolven vaihtumisen vuoksi. Voinet olla rauhallisin mielin kuitenkin tuon suhteen. 5-sarja tulee nousemaan kyllä listallesi hyvin pian.

    #751322 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    #751448 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Juha:
    ”No et näköjään ole sitten lukenut tuota E 220dA:n TM koeajoa?
    Mese oli BMWn tapaan varustettu leveillä RunFlat renkailla melumittauksien aikana.
    Molempia moitittiin rengasmelusta. Näin se vaan on meidän surkeilla teillä.
    Normikumeilla ongelmaa ei ole.”

    Run Flat renkailla pilataan ajoelämys BMW:llä ajetttaessa Suomen karheilla ja uraisilla teillä se on selvä. Melu ja uraherkkyys lisääntyy leveillä ja matalilla Run Flat renkailla. On käsittämätöntä että maahantuoja ei varusta koeajoon menevää BMW:tä normaaleilla renkailla jotka sopivat BMW:hen kuin nenä päähän. Tasoitusta annetaan kerta toisensa jälkeen tässä kohtaa jossa toimittaja antaa pyyhkeitä urissa ajosta kyseisillä renkailla (Run Flat) ja meluisuudesta joka johtuu renkaista. Toimittajista osa ei tätä asiaa tuo esille vaikka tietää kyllä asiayhteyden. Miksi tätä asiaa ei tuoda esille koeajon yhteydessä kun alla on puhkeamattomat, rakenteeltaan jäykät joustamattomat renkaat?

    Tekniikan Maailman koeajon suorittanut Volvomies ei tunnetusti löydä mitään hyvää BMW:stä, se ei tosin tullut yllätyksenä. Negatiivisuus mikä jutusta paistaa päin näköä on siitä outo, että ylistäviä kehuja uusi BMW 5-sarja G30 on saanut ympäri maailmaa. Kumotakseen yhden TM:n toimittajan tunteella tekemät päätelmät lähtee sillä, kun lukee muitakin julkaisuja ja katsoo muutamat videot miten hyviä puolia löytyy ja edistksellistä tekniikkaa arvostetaan. Ajettavuutta ja ajo-ominaisuuksia arvostetaan myös samaan hengenvetoon, voi tämän yksittäisen teilauksen saman tien unohtaa.

    Volvon BMW:hen vaihtaneet näkevät erot selvemmin ja BMW ajajan auto on elämys jota haluaa jatkaa ja auton erinomaisuus on sitä ajamisen iloa joka pitää sisäistää jotta siitä voi täysin siemauksin nautiskella. Mukavaa olisi saada uusi keskustelija mukaan joka on vaihdon suorittanut ja löytänyt BMW:stä niitä hyviä puolia jotka ovat vahvistuneet mitä pitempään on BMW 5-sarjalla matkaa taittanut. Ja on hyvä muistaa että eivät Suomen tiet ole kaikkialla kelvottomassa kunnossa vaan hyvääkin tietä on ja tulevaisuudessa varmasti enenevässä määrin kaikkien kuljettajien ajamisen ilona.

    #751457 Ilmoita asiaton viesti

    Jore44
    Osallistuja (Participant)

    Jälleen on Bemari väärin testattu.Ongelmallinen ajettavuus johtuukin tiestä.
    Hohhoijaa.

    #751460 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Renkaista ”hyvä veli” renkaista. Lue vastaukset moneen kertaan et munaa itseäsi muiden trollien tapaan joka ainut kerta. Näin vinkkinä vaan kun luet tiettyjä vastauksia kuin piru raamattua.

    #751463 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    tracktest:
    Mukavaa olisi saada uusi keskustelija mukaan joka on vaihdon (Volvosta Bemuun) suorittanut ja löytänyt BMW:stä niitä hyviä puolia jotka ovat vahvistuneet mitä pitempään on BMW 5-sarjalla matkaa taittanut.

    Jos sellaisia ei ole? Jos on vain vaihtanut ja todennut, että ihan kiva, vaikka olisi kuinka pitkään matkaa taittanut. Tai jo heti alussa.

    Ja mukavaa olisi myös saada uusi keskustelija mukaan joka on vaihtanut BMW:n Volvoon, eikö vain? Sitten vasta saataisiin tasapuolista kommenttia.

    TM-koeajon suorittanut Volvomies ei tunnetusti löydä mitään hyvää BMW:stä, se ei tosin tullut yllätyksenä.

    No jos noin olisi, niin olisiko se vaarallisempi ”tauti” kuin se, että BMW-mies koeajaisi Volvon, eikä löytäisi mitään hyvää?

    #751464 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Kumppani kun vaihdetaan parempaan se menee kuvaamallani tavalla. Miksi hitossa pitäisi sikari vaihtaa sätkään?

    #751465 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Makuasia. Ja sikareitakin on aika lailla erilaisia.

    #751471 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Timo:
    ”Takana on kolmen kuukauden ”koeajo” uudella V90 D4 Inscription -mallilla. Edeltävinä autoina MB E-sarja, BMW 5-sarja ja Audi A6. Kaikki 2 litran dieseleitä automaatilla, kuten on tämä minulle ensimäinen Volvo.

    Olenko tyytyväinen vai olisiko sittenkin pitänyt toimia toisin?

    Ulkonäkö, sisätilat, istuimet, näytöt ja viimeistely on sitä mistä on halunnutkin maksaa. Ajo-ominaisuudet matka-ajossa ovat hyvät, ja jatkokeskustelu aiheesta on hiusten halkomista eroja haettaessa.

    Ajan myös paljon kaupungissa, ja tässä sävyni muuttuu negatiiviseksi. Huomio kiinnittyy voimalinjan kulmikkaaseen ja ei-johdonmukaiseen toimintaan hidasajossa. Ajo-ohjelmasta riippumatta vaihteiden 1-3 vaihdot ovat hitaita ja kierrosten sallitaan nousta reilusti yli optimialueen. Ohjelmointi ei hyödynnä moottorin jykevää vääntöä, vaan huudattaa sitä. Tämän seurauksena kaupunkiajossa keskinopeudella 38km/h Volvo kuluttaa 7,3 – 7,6 l/100 km ja edellinen Audini 6,6l/100km. Luonnollisesti Volvon mittapenkin CO2 tulokset ovat mairittelevat, mutta realiteetti on toinen.
    Pysäköintialueilla ja parkkihalleissa mieluusti ottaa manuaalivaihdon käyttöön, niin paljon mukavampaa liikkuminen on silloin.

    Kun autolla ajaa 20-40 km/h ja haluaa tehdä terävämmän kiihdytyksen, kuten esim. rampilta liikennevirtaan, polkaistaessa kaasua reilusti – eikä hetkeen tapahdu yhtään mitään! Kyse ei ole millisekuntien viiveestä, vaan todellisesta verkkaisuudesta, jonka seurauksena valot ovat vilkkuneet ja keskisormea heiluteltu. Rauhallisempi kaasuttaminen yli 60 km/h -nopeudessa tuottaa sen sijaan hienon tunteen, mennään eikä meinata.

    Ongelmat jatkuvat Aisinin laatikon kelatessa pykäliä alaspäin. Tämän hintaisen auton ei pitäisi tuntua saatikka nyökkiä kaupunkiajon toistuvissa moottorijarrutuksissa. Lisäksi omitusta on auton tapa vaihtaa alamäessä aina pykälää suuremmalle, jolloin tapahtuu odottamatonta kiihtymistä.

    Joudun siis toteamaan, että on ikävä edellisten autojen automaattien ominaisuuksia. Volvon mainosmiesten lause ”silkinpehmeästä voimalinjasta” kaipaa vielä kovasti hiontaa.”

    Tässä Kumppani sitä palautetta nyt on kuvaamallasi tavalla. Tuli kuin tilauksesta kuten huomaat.

    #751472 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Kiitos, sepäs kävikin nopeasti!

    Aivan: (Timo kirjottanut jossakin vaiheessa että) Ulkonäkö, sisätilat, istuimet, näytöt ja viimeistely on sitä mistä on halunnutkin maksaa. Ajo-ominaisuudet matka-ajossa ovat hyvät, ja jatkokeskustelu aiheesta on hiusten halkomista eroja haettaessa

    Vähän niin kuin ajattelin ja odotinkin. Sinun vertauskuvia käyttääkseni Timo vaihtoi sikarin sikariin.

    #751474 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Makuasioita kuten totesit. Totean saman sillä erolla etten vaihtaisi BMW 5-sarjaa mihinkään kilpailijaan. Ei ole tarvetta eikä pienintäkään halua vaihtaa merkkiä, sillä tykkään edelleen BMW:n konservatiivisesta muotoilusta se on kuin luotu juuri minua varten. Ajettavuudesta ja muusta puhumattakaan.

    #751475 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Pääasia on luonnollisesti se, että itse oletkin juuri tyytyväinen!

    #751476 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Juuri näin.

Esillä 15 viestiä, 556 - 570 (kaikkiaan 781)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.