Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uusi BMW 5-sarja G30

Tämä aihe sisältää 969 vastaukset, 36 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Quu. 20.01.2018 at 15:10.

Esillä 15 viestiä, 751 - 765 (kaikkiaan 970)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #811517 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Nykyaikaiset jarrut ovat ABS-järjestelmän lukkiutumattomat jarrut, levyjarrut joka nurkassa, monimäntäiset jarrusatulat yksi, kaksi, kolme jne. Tässä uudessa BMW M5:ssa on esimerkkinä keraamiset erikoisjarrut… …BMW M5 M xDrive joka on täynnä huippumodernia tekniikkaa ja ajettavuutta ajamisen iloa parhaimillaan.

    Jos nuo ovat esimerkkejä tuosta huippumodernista tekniikasta, niin ei hyvin mene.

    Development of disc brakes began in England in the 1890s.

    The concept for ABS predates the modern systems that were introduced in the 1950s.

    At the IAA in Frankfurt in 1999, the carbon-ceramic brake disk had its world premiere.

    Edelleenkään kukaan ei ole osannut kertonut sitä, että mikä M5:n ajettavuudessa tarjoasi jotain erityisen hyvää Suomen olosuhteisiin.

    #811525 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    On Audissakin levyjarrut ja neliveto harraste auto hintaluokassa. Korin ruostekestävyys pidentää harrastevuosien aikaa huomattavasti.

    #811530 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    tracktest:
    …Tämä kaikki ilman värilaseja hyvä Kumppani….. Kokemusta on kaksipyöräisistä alkaen ja monenlaisesta muusta menopelistä. Valitettavasti en rupea yksilöimään tarkemmin.

    Minäkin olen ajanut jopa 3-pyöräistä pikkupoikana ja vaikkapa panssariajoneuvoa. En minä kysellyt ”yksilöintejä” mistään muista kuin niistä mainitsemistasi M-sarjan erikseen mainituista kilpailijoista Mesellä (AMG) ja Audilla (R(S)). Päättelen, ettei sinulla siis ole kokemusta. Sen takia moni voisi helpostikin päätellä, että värilaseilla on vaikutusta, etenkin kun toistelet vielä mainosläppämäisesti tekstiä.

    Kumppani älä irroita sanapareja kesken lauseita, jos haluat keskustella asioista etkä sekoittaa keskustelua niin toimi kuten muutkin fiksut keskustelijat tekevät. Epämääräisyydellä ei keskustelua synny selvät kysymykset tuottavat varmasti selvät vastaukset. Typeriin kysymyksiin joiden tarkoitus on vain sekoittaa keskustelun kulkua en vastaa.

    Minä kysyn niistä asioista, jotka ovat epämääräisissä kirjoituksissa epäselvää, tai kuulostavat typeriltä. Mitä kumman jankutusta tuosta pidät sinäkin? Et lukeudu suoraan palstan trolleihin ja tuskin siihen haluatkaan, mutta vaikka sitten vain sieltä tekstisi seasta sen oleellisen poimimalla voi suoraan kysyä siitä, mikä hämmentää silti. Jos keskusteltaisiin ääneen, niin ihan tavanomaisesti voitaisiin sanoa vaikka, että ”tartun tuohon kommenttiisi asiasta x, koska minusta….” jne. Tai vaihtoehtoisesti ”mitä tarkoitit kun kerroit että…”. Täällä säästyy palstamillejä kun ei koruile, heh

    #811549 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    NHB nykyaikaisilla jarruilla viittasin tuohon keskusteluun näistä vanhoista autoista joita myös sinä olet tiettävästi ajanut siis jarrujen kehitykseen. Viittaus uuteen M5:seen ei oikein istu tuohon, pakko sinunkin on myöntää, että uusi BMW M5 sisältää paljon modernia tekniikkaa ja edistyksellisiä ratkaisuja. En tiedä milloin NHB ajoi ensimmäisen kerran autolla, mutta itse ajoin ensimmäisen kerran autolla noin kymmenen vanhana kun yletyin polkimille.

    Kumppani voit tehdä vapaasti mitä tahansa päätelmiä.

    #811555 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Tottakai voin tehdä päätelmiä vapaasti, sinäkö estäisit! Sinun tekstistäsi riippuu silti, millaisia niistä tulee.

    #811560 Ilmoita asiaton viesti

    Jokeri
    Osallistuja (Participant)

    tracktest:
    nelivetoinen suurteho-urheilusedan melkein superauto.

    Tässä leppoisan jutustelun lomassa on nimetty ihan uusi autoluokkakin!

    #811585 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Kyllä kolmesta Saksan sedanista Audi, Bmw ja Mersu, niin Audi on ajajan auto ilman junioreille tärkeitä näyttäviä ja vaarallisia peränlipsumisia.

    Suosittelen Audia etenkin ensiautoksi, niin pääsee nauttimaan ajamisen turvallisista ajo ominaisuuksia heti alusta lähtien.

    #811645 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Jokeri: ”Tässä leppoisan jutustelun lomassa on nimetty ihan uusi autoluokkakin!”

    Juuri näin. Uusi BMW M5 M xDrive suurteho-urheilusedan näin sitä voimme hyvällä syyllä kutsua uutena autoluokkana.

    Näin TM kirjoittaa lopuksi uudesta nelivetoisesta BMW M5:sta, mielestäni hyvin osuvasti.

    BMW TASAPAINOILEE hienosti urheiluauton ja sivistyneen premium-sedanin välimaastossa. Hämmästyttävän hyvin se on onnistunut luomaan huipputuotteen molempiin kategorioihin. Suorituskyvyn ja ajettavuuden puolesta autolla viihtyisi radalla vaikka kuinka pitkään, eikä toisaalta matka sinne ja takaisin kauempaakaan tunnu yhtään vastenmieliseltä.

    #811704 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Eipä tuossa autoluokassa mitään uutta ole. M5 on jo yli 30 vuotias.

    #811745 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Aivan, mutta silloin se ei ollut ”suurtehourheilusedan” vissiin?

    #811756 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Aivan täysin samassa luokassa nuo M5:t ovat alusta alkaen olleet.

    #811758 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Jokerin heitto oli huumoria ei muuta ja jatko myös. Uusi BMW M5 on peto joka ei jätä ketään kylmäksi se on kiistaton fakta.

    #811763 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    No ei se kyllä minua lämmitä, joten se siitä faktasta siltä osin ainakin.

    Vai huumoria…

    #811764 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Yhdyn edellisiin kommentteihin ja suurteho-urheilusedan on osuva kategoria-nimi. Tuohon samaan menee ne Mesen AMG:eet ja R(S) Auditkin.

    #811786 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    WhatCar juuri näin. Hyvin osuva kategoria-nimike kaikille kolmelle valmistajalle.

Esillä 15 viestiä, 751 - 765 (kaikkiaan 970)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.