Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uusi BMW 5-sarja G30

Tämä aihe sisältää 1,219 vastaukset, 39 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  740 GLE 16.04.2018 at 19:49.

Esillä 15 viestiä, 811 - 825 (kaikkiaan 1,220)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #811988 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    Volvon uusin malli XC60 menee varmasti edellä tällä hetkellä, mutta katsotaan sitten kun BMW X5 tulee myyntiin uutena mallina. BMW X3:sta taitaa olla luvut saatavilla.

    #811989 Ilmoita asiaton viesti

    Jokeri
    Osallistuja

    tracktest

    BMW 5-sarja jäi ikävästi edelliselle sivulle joten tässä se toistettuna.

    https://www.euroncap.com/en/results/bmw/5-series/26656

    Turvallisuus on tekijä mitä olen pitänyt aina tärkeänä, lähtökohtaisesti siitä syystä että isompi auto on aina turvallisempi kuin pikkuauto. Toki poikkeuksiakin saattaa löytyä, en tosin tiedä onko näin.

    Edellisen sukupolven Astra on 5-sarjan kanssa jalankulkijoiden turvallisuutta lukuunottamatta tasoissa tai edellä. Ei sitä turvallisuutta pelkästään rahalla voi ostaa ja hyvä niin.

    https://www.euroncap.com/en/results/opel/vauxhall/astra/11052

    #811990 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    Hyvä huomio Opel Astra on onnistunut hyvin. Kokonaisuus, käyttötarpeet yms ratkaisee, kun valintoja teen näin kai se muillakin menee.

    #811992 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja

    Selvästi BMW 5-sarjassa keulan ja konepellin rakenteet ovat toimineet himpun/ 5 % paremmin kuin S90. Ja jos lasten osalta on ollut kyseessä etuistuimelle sijoitetun istuimen+lapsen turvallisuudesta, 5 on onnistunut siinä paremmin. En tiedä onko edes Volvolla enää mahdollisuus tilata takapenkille integroidut lastenistuimet ?

    Nuo ”uudet” aktiiviset turvallisuusjärjestelmät tuo varmasti mukanaan jo usealla merkillä ajattelua, että miksi muotoilla keula jalankulkijoille huipputurvaliseksi, kun järjestelmien pitäisi estää törmäykset. Ikävä juttu on se, että lisähintaa näistäkin yritetään saada ja kunnolla. Ei muuten tule BMW:nkään osakkeen omistajille tuottoa. Tässä asiassa Volvo on kyllä onnistunut, kun ovat vakiona. Se on sitten ostajien varassa, mitää arvostaa ja mistä maksaa, kuten kaikessa muussakin.

    Ei nuo tulokset radikaalisti eroa noissa NCAP:n testauksissa kyseisen 5:n ja S90:n osalta. Kuten ei monen muunkaan saman kokoisen ja hintaisen osalta. Ja sehän se on ollut testauksien tavoite. Mutta kun aikoinaan kommentoin ja keskusteltiin IIHS:n osittaistörmäystestistä, jossa Volvon etupään rakenteet ainoana ohjasi auton ohi ja kommentoin sitä paremmaksi suoritukseksi kuin muilla, niin alkoi kyseenalaistaminen. AIka monikin sai tässä testissä maksimit, eli selvisi alle määriteltyjen hidastuvuusrajojen. Volvo on kehittänyt tuota etupään rakennetta jo pitkään, koska kovemmissa nopeuksissa (maantienopeudet tositilanteessa)saadaan vähennettyä ihmisille koituvia hidastuvuuksia turvatyynyjen kera riittävästi. Rakenteellisesti pitää kuitenkin saada keula toimimaan oikein myös täystörmäyksessä, joka taitaa olla aika monella hallinnassa nykyään.

    #811994 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    Uuden Volvo XC60:n keula on sen näköinen, että tuo jalankulkijoiden turvallisuus on tainnut unohtua täysin. Ulkonäköä ilmeisesti ajateltu enemmän kuin virtaviivaisuutta ja jalakulkijoiden turvallisuutta törmäyksessä. Otsapinta-ala (ilmanvastus) taitaa olla myös saksalaisiin kilpailijoihin nähden huomattavasti kehnompi.

    #811995 Ilmoita asiaton viesti

    Prööötti
    Osallistuja

    Huomasitko noiden5-sarjan tulosten koskevan vain 4-sylinterisiä malleja?

    #811996 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    Huomasin. Itse ajelen vähintään kolmelitraisella bensiinimoottorilla varustetulla R6:lla.

    #811998 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja

    Onkohan palstan aktiivisimpiin keskustelijoihin kuuluva NHB vetänyt perseet olalle, kun keskustelu ei kiinnosta?

    Itselläni on nyt meneillään treenikausi, johon ei ryyppäminen sovi. Tämä teidän iän ikuinen jankkaaminen parin merkin paremmuudesta perusteilla, joissa ei ole oikein mitään sisältöä, ei vain oikein jaksa kiinnostaa.

    Uuden Volvo XC60:n keula on sen näköinen, että tuo jalankulkijoiden turvallisuus on tainnut unohtua täysin. Ulkonäköä ilmeisesti ajateltu enemmän kuin virtaviivaisuutta ja jalakulkijoiden turvallisuutta törmäyksessä. Otsapinta-ala (ilmanvastus) taitaa olla myös saksalaisiin kilpailijoihin nähden huomattavasti kehnompi.

    Ja mitähän mahdat nähdä keulan joustavuudesta kuvista katsoen? Mitä tulee otsapinta-alaan, niin esimerkiksi X3 on pari senttiä korkeampi ja sentin kapeampi kuin tuo XC 60. Voi hyvinkin olla niin, että noista nimenomaan X:ssa tuo ala on suurempi, mutta oikein mitenkään noissa ei ole merkittäviä eroja suuntaan tai toiseen.

    #812005 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja

    tracktest:
    Uuden Volvo XC60:n keula on sen näköinen, että tuo jalankulkijoiden turvallisuus on tainnut unohtua täysin. Ulkonäköä ilmeisesti ajateltu enemmän kuin virtaviivaisuutta ja jalakulkijoiden turvallisuutta törmäyksessä.

    Edellä mainitun NHB:n kommentin lisäksi et siis huomannut jo edellisellä sivulla lukuja intelligenstestin poimimana?
    Adult Occupant 98 %
    Child Occupant 87 %
    Pedestrian 76 %.
    Safety Assist 95 %

    On muuten ihan sama kuin S90:llä. Eli? Keulat ei nyt ihan samanlaiset ole kuitenkaan. Ja onko kaikki optiot olleet ruksittuina testiautoissa, en osaa sanoa.

    Otsapinta-ala (ilmanvastus) taitaa olla myös saksalaisiin kilpailijoihin nähden huomattavasti kehnompi.

    Spekulointia mitä spekulointia. Millä mittarilla se ilmanvastus kerrotaankaan? Ja lainaten omaa tapaasi kertoa asia: katsotaan sitten kun viralliset luvut tulevat.

    Välttäisin sinuna myös moittimasta ketään minkään merkin ”palvonnasta”. Vähän särähtää kun miettii kirjoituksiasi…

    #812012 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    NHB mitä lajia treenaat Kamppailulajeja vai balettitanssia? Itse kamppailulajeja harrastaneena on parempi pysyä raittiina, kun vastaan kadulla kävelee monenlaisessa lennossa olevia menijöitä. Taksijonossa en seisoskele joten sekin on muiden ongelma. Itseni tai läheisteni puolustamiseen käytän varmasti tarvittavaa, mutta harkittua voimaa ja taitoa jos tarve näin vaatii.

    Kumppani eipä noista toistettuna sen enempää irtoa sitä kaivattua sisältöä kuin ensimmäisessä painoksessa, joten se siitä.

    #812013 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    BMW X3:n suoja jalankulkijoille on 70 % ja Volvo XC 60:n 76 %.

    Fiksuinta tietenkin olisi se että auto estäisi kokonaan tuon törmäyksen jalankulkijaan.

    #812014 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja

    BMW:ssä kai on jokin aktiivinen konepelti, joka pomppaa tuulilasin reunasta ylös. Ei näytä toimivan kun Volvo pesee tälläkin alueella bemarin.

    #812015 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    Itse olen ajanut 35 vuotta ilman vahinkoja ja sakkoja en ole saanut reiluun 30 vuoteen joten kuljettajan merkitystä ei voi vähätellä. Näitä apuja joita nyt tulee tavitaan varmasti, onhan kuljettajia niin monentasoisia joten hyvä juttu jos pystytään vähentämään yliajoja ja vahinkoja noin yleensä näiden uusien toimintojen myötä. Eipä mitkään toiminnot poista kaikkia vahinkoja, mutta vahikojen vähentäminenkin on jo erittäin hyvä asia.

    #812016 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    WhatCar saitko perjantaina nyrkistä päähäsi, kun Volvo trollaus vaihtui lennosta BMW trollaukseksi?

    #812019 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja

    Niinpä tracktest, ”Edellä mainitun NHB:n kommentin lisäksi et siis huomannut jo edellisellä sivulla lukuja intelligenstestin poimimana?”

    XC60:
    Adult Occupant 98 %
    Child Occupant 87 %
    Pedestrian 76 %.
    Safety Assist 95 %

    Ja tähän uunituoreen BMW:een tulokset:
    BMW X3:
    Adult Occupant 93 %
    Child Occupant 84 %
    Pedestrian 70 %.
    Safety Assist 58 %

    BMW ei näköjään panosta turvallisuuteen. Joka alueella perässä. Ja safety assist todella BMW 70-luvulla.

Esillä 15 viestiä, 811 - 825 (kaikkiaan 1,220)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.