Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uusi Volvo XC60

Tämä aihe sisältää 74 vastaukset, 17 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Auto-m 10.03.2017 at 16:15.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 75)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #745261 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Tulossa.

    #745267 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Joo, tulossa taitaa olla…

    #745278 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Aivan.

    #745363 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Niinpä. Paremmin ei voi sanoa.

    #745454 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Onpa lyhyitä ja ytimekkäitä viestejä. Päteekö tässä vanha mainos: niin hyvää, ettei sanotuksi saa? 😉

    Mielenkiintoista nähdä miltä uutuus näyttää. Ainakin kylkilinja on ilmeisesti linjakkaampi kuin 7 paikkaisessa isoveljessä. Myös automaattisesti toimivat törmäyksenestojärjestelmät paranevat entisestään, kun jarrutuksen lisäksi auto myös väistää törmättävää kohdetta.

    #745534 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Kone pitkittäin?
    A-W mäkeen ja ZF-8 tilalle?
    Kova neliveto tai takavetoon prosessorin ohjaamana liitettävä etuveto?
    Värikoodi mustaherukka yhä tuotannossa?

    Ja nimi paperin alareunaan…

    #745556 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Ai meinaatko 740 ostaa maasturin seuraavaksi? Käsittääkseni aikaisemmin maasturi ei ole kelvannut sinulle. Ja aivan uutenakin vielä?

    #745662 Ilmoita asiaton viesti

    nödutgång
    Osallistuja (Participant)

    Jännää miten samat TM:n ja Tuulilasin toimittajat jotka haukkuvat saksalaisia katumaastureita, anteeksi siis TM:n kielellä korkeakattoisia autoja (voi v…tu, vain TM:n toimitus voi keksiä tälläisen termin), saastuttaviksi monstereiksi ja ihmettelevät miksi ihmiset eivät osta vastaavan luokan henkilöautoja kun niiden persetuntuma rata-ajossa on paljon parempi, muutuvat intohimoisiksi, siis korkeakattoisten, faneiksi saadessaan ajoon Volvon, siis korkeakattoisen, malmiläjän. Jo kääntyy toimittajan takki ja siitä, siis korkeakattoisesta, tuleekin vuoden ympäristöteko.

    Satuinpa eilen kahden Volvo-taksin kyytiin. Ensin istuttiin tähän jumaloituun XC60. Siinä sitä istuttiin käsittämättömässä kulmassa olevalle takapenkille pomppimaan joka kuopassa tuntien jokaisen hiekoituskiven perseen alla. Matka eteni pienistä ikkunoista tihrustellen ja ihmeelistä 70-luvun kojelautaa ihmetellen. Näyttöruutukin oli pieni kun espoolaisen taksikuskin pili, mutta juttua tuli persukuskilta kun suuemmastakin kovaäänisestä. Paluumatkalla taaskin jumalat suosivat kun alle sattui TM:n testivoittaja V60. Polvet suussa takapenkillä premiumin rengasmelua ihmetellen, nyt tosin kuski oli kaukoviisaasti hiljaa ja niin oli radiokin sillä ei kummastakaan mitään olisi kuullut kuitenkaan. Jos XC60:ssä oli pienet sivuikkunat niin V60:ssä ne tuntuivat puuttuvan kokonaan, onneksi ei ollut Uber-auto joten pystyi luottamaan kuskin ammattitaitoon. Sama mikroskooppinen näyttöruutu kun siinä korkeakattoisessakin. Ei voi kyllä kun ihmetellä miten kumpaakin näitä Volvoja autolehdissä jumaloidaan ja sen jälkee vielä ostetaan, siis Suomessa. En ole VW fani mutta kyllä näiden Volvon ihmeiden hinnalla WAG:lta saa monta kertaa paremman auton joka käyttötarkoitukseen. Mutta tietylle kansanosalle Volvo onkin uskonto kehdosta hautaan kun parempaan ei haluakaan tutustua. Volvon valtava markkinoitibudjetti ja etenkin takavuosien härski veronkierto ja lobbaaminen ovat siis tuottaneet tulosta. Volvo on hyvän ihmisen auto ja keski-eurooppalaiset premiumit ovat pahiksia. Mot.

    Suurin Volvo-hypetys on vielä aluillaan. Uudesta 90 sarjasta on osattu tehdä muutamassa kuukaudessa elämää suurempi automalli ja sama tullee tapahtumaan XC60 kohdalla. Kiinalaisilla on kyllä rahaa markkinointiin ja mitä asiantuntemattomampi ja perseaukisempi maakuntalehden autotoimittaja sen paremmin uppoaa. Onneksi ammattitaitoinen TM osasi vertailutestissään panna suureen kohdalleen ja uskalsi myös kertoa uuden V90 huonoista puolista. Toisin kun eräät muut autolehden omaiset aviisit…

    Vielä lisää puukkoa Volvo-uskovaisten haavaan. Jotkut pitävät uutta V90 helvetin hyvännäköisenä itselle V90 tulee mieleen keskeltä notkahtanut itä-saksalainen tykinvetolavetti. Uusi E-sarjan Mersu on todella kaunotar ja nykyaikainen niin sisältä kuin päältä verrattuna jenkeille, aasialaisille ja ryssille suunnatuun lohikäärmevolvoon. Puolimoottorit, valtava kääntösäde kaupunkiajossa, voimansiirtopuutteet ja surkea kosketusnäyttöideologia tiputtaa leuhkat volvoilijat persutaksikuskien tasolle.

    #746027 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Onpa hauskaa tekstiä. Kylläpä automerkki voi korventaa jonkun tunteita. Onneksi Suomi on vapaa maa, eikä sinun tarvitse Volvoa ostaa, vaikka aika moni muu ostaakin.

    En kyllä ollenkaan kiellä sitä, että nykyinen XC60 on erittäin vanhanaikaisen näköisen sisältä. Sitä se oli jo pari vuotta sitten ja sen jälkeen sisämuotoilu on vielä harpannut askeleen eteenpäin. Olisihan se outoa, jos lähes 10-vuotta vanha malli ei olisi vanhanaikaisen näköinen. Enkä myöskään kiellä sitä, että V60 on luultavasti takatiloiltaan melko ahdas. Ei missään nimessä mikään varsinainen taksiluokan auto, mutta toisaalta, ovatko sitten kilpailijatkaan.

    Sitä sen sijaan ihmettelen, että missä näitä kahta mallia olisi nyt niin tolkuttomasti ainakaan enää viimevuosina kehuttu. En ainakaan itse muista lukeneeni suuria kehuja. Tai missä lehdessä saksalaisia katumaastureita oltaisiin ylettömästi haukuttu. Ei ymmärrä.

    #746069 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    Onhan se XC60 jo vanhentunut, niinkuin on jo V60. Mutta ei nuo kumpikaan ole kovin huonosti aikaa kestänyt ja ominaisuudet, joista moni pitää, ei ole useasssa autossa, jopa paljon uudemmissa malleissa, sen kummoisempia- oli sitten moottori miten päin tahansa. Se näkyy edelleen myyntiluvuissa. Persaukiset ja tarkat suomalaiset ostavat niitä, millä uskovat saavansa parhaan vastineen rahoilleen (no sitähän ei ole Volvo eikä saman hintaluokan Saksalaisetkaan…).

    Enemmän minä olen huolestunut Volvon osalta siitä, että uusista malleista karsiutuu tänne pohjolaan hyvin sopivia ominaisuuksia ja vakiovarusteita pois. Ja samalla alkavat rahastamaan aiemmin vakiona olleilla varusteilla ja laittamaan listoille turhaa potaskaa, joista osa kilpailijoista on rahastanut jo aiemmin.

    #746078 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Eihän nämä uudet Volvot kaikkia vakuuta ja miksi pitäisi. Auto-m tuskin sinäkään kuvittelit, että nämä uudet Volvot saavat kaikkialla pelkkää suitsutusta. Kritiikkiä tulee ja aivan aiheesta toivotaan ettet vaihtanut Audia Volvoon vaihtamisen pakosta. Hypetystä ja Volvon yletöntä kehumista olet harrastellut jo pitkään ja voi vain ihmetellä miksi päädyit aikoinasi Audiin? Volvo-uskovaiseksi sinut on helppoa luokitella, kun kritiikkiä Volvon suhteen et ole koskaan sulattanut. Toivotaan parasta ettet ostanut sikaa säkissä sillä niitäkin on jotka eivät sorru pelkkään hypetykseen Volvon osalta vaan antavat pyyhkeitä, kun sille aihetta löytyy. Toimittajissa on riittävästi joo joo miehiä jotka eivät omia mielipiteitään uskalla lehteen laittaa vaan tyytyvät toistamaan yleistä hokemaa Volvon ylivertaisuudesta melko sokeasti. Kysymysmerkkejä riittää tulevaisuudessa varmasti riittämiin tässä jutussa hieman ristiriitaisia tunteita uuden Volvo S90:n pureskelun jälkeen.

    https://www.taloustaito.fi/Teemat/Auto/Autoesittelyt-ja-merkkiuutiset/Volvo/volvo-s90-herattaa-ristiriitaisia-tunteita/

    #746083 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    No jos alku oli hidas, niin taas lähtee rumba käyntiin. Volvon uudet mallit saivat aika lailla kuraa Top Gear Jeremy Clarksonilta ja nimenomaan huonon 4-pytty mopo-moottorin ja alzheimer-vaihteiston osalta Tämä siis noteerattiin myös ruotsin mediassa:
    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20170228/jeremy-clarkson-alskar-interioren-i-volvo-v90-men-d5-motorn-forstor-allt/

    Jenkeissä Volvolla menee myynnissä huonosti, alkuvuoden lukemat tässä verrattuna edelliseen vuoteen:

    Audi: 26,942 kpl————— +14,3%
    BMW 40,667 kpl————— +0,2% (5-sarja tulossa)
    Jaguar: 6,423 kpl————- +124,3%
    Mercedes 54,611 kpl—— +5,5%
    Porsche 8,239 kpl———— +4,1%
    Tesla 7,700 kpl—————– +61,3%
    Volkswagen:48,655 kpl– +14,8%
    Volvo 8,123 kpl—————— -14,5% (miinus)

    Kuten nähdään ISOOOILLA markkinoilla Jaguar ja Tesla tulevat kovaa. Volvo vikisee. Pian saadaan myös uusi BMW 5 täysillä mukaan.

    #746085 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Auto-m: ”Ai meinaatko 740 ostaa maasturin seuraavaksi? Käsittääkseni aikaisemmin maasturi ei ole kelvannut sinulle. Ja aivan uutenakin vielä?”

    Kolme Volvoa on ostettu uutenakin, vaikka viimeisen 10 vuoden aikana on tottuminen salkun tuottoon säätänyt autotoiveita vaatimattomampaan suuntaan.

    Eemeli ei lähde minnekään vielä vuosikausiin. Pian kuusivuotias auto on ollut meillä kolme vuotta ja takana on vasta kolmasosa budjetoidusta ajomäärästä. Seuraavaksi on Rouvan auton vuoro, ja vaatimukset ovat erilaiset. Ei tuo mahdoton olisi, koska GLK kuulostaa ihan mahdolliselta vaihtoehdolta, vaikkei kovin suurta kuulemma ollakaan hakemassa. Mutta Rouva valitsee tasapuolisesti omansa vuorollaan. Kun hänelle toimitettiin uusi S80, minä ajoin arkiajoni 16-vuotiaalla 740 GLE:llä. Hänen valintaansa helpottaa, ettei koko perheen lomareissuauton tiloista tarvitse välittää, koska sellainen on jo. Samoin kulutus ei ole ihan niin kriittinen kuin paljon ajettavassa matka-autossa, koska yhteisiä ajoja voi säätää eri autojen välillä.

    Mutta kiirettä ei ole, kun vasta 14-vuotias nykyinen auto menee niitä vuosiaan, jolloin sen vaihtamisessa ei ole rahallisesti järjen häivää.

    #746086 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Tracktest, päädyn siihen merkkiin, jonka kulloinkin itselleni parhaaksi näen. Viimeksi Audi, nyt Volvo, ensi kerralla varmaan jokin muu. Jospa sinä nyt lopettaisit muista merkkiuskovaisista puhumisen, kun jokainen täällä tietää, kuka on se uskovainen. Olet kutsunut minua myös Audi-uskovaiseksi/fanaatikoksi aikoinaan. Eikö ole hieman ristiriitaista, jos kutsut minua merkkifanaatikoksi, mutta merkki vaihtuu?

    Ei minkään merkin tarvitse kaikkia vakuuttaa, eikä niin voikaan olla. Jos jokin vakuuttaisi kaikki, niin ei kai muita autoja myytäisi.

    Äläkä murehdi. En ostanut sikaa säkissä, vaan tutkin pari vuotta useita vaihtoehtoja ja Volvo sitten miellytti eniten, kun se tuli uunista ulos. Täällä on jo pari BMW-fanaatikkoa tullut selittämään minulle 5-sarjasta ja minä olen siitäkin tiennyt enemmän kuin he.

    Jos edes luit mitä kirjoitin, niin kyselin kirjoittajalta, että missä vanhenevaa XC60:sta tai V60:sta olisi viime aikoina pahemmin hypetetty. En ainakaan itse muista sellaista nähneeni. Jos olisi, niin olisin kyllä itsekin ihmetellyt.

    #746088 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    WhatCar ja tracktest taas näköjään vauhdissa.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 75)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.