Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Velar

Tämä aihe sisältää 42 vastaukset, 9 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  intelligentsia 11.03.2018 at 19:30.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 43)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #764096 Ilmoita asiaton viesti

    nödutgång
    Osallistuja

    Näin Velarin ensimmäisen kerran viime kuussa New Yorkin kansainvälisessä autonäyttelyssä ja ihastuin niin korin muotoihin kuin upeaan, luonnossa vielä hienompaan, sisustukseen. Näyttelyssä pisti oikein silmään miten möhkälemäiseltä ja seinäänajetulta XC 90 näytti jopa jenkki-suvien rinnalla. Ja eipä tuota suomalaisten jumaloimaa Volvoa pahemmin liikenteessä näkynyt vaikka pyörinkin itärannikon perinteisellä volvovyöhykkeellä. Sama havainto koski Teslaa. Taitaa Hesarin autotoimittajapojut ja viherbisnesmiehet kohkata tässä Teslan fan-klubissa eniten. Tyhjät tynnyrithän ne eniten ääntä pitävät.

    #786436 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja

    Ja mitähän automallia BMW X7 Concept muistuttaakaan ?

    BMW Concept X7 avslöjad!

    #786576 Ilmoita asiaton viesti

    nödutgång
    Osallistuja

    Jos minulta kysyt. Uusi X7 on karmea kopio seinäänajetusta XC90-tykinvetolavetista. Yhtä karmeita möhkäleitä kummatkin. BMW on onnistunut viime vuosina pilaamaan kaikki uudet mallinsa aasialaisia ja amerikkalaisia kosiskelevalla muotoilulla. Jos yleensä voidaan edes muotoilusta puhua. Bemarin typerät lähes jokavuotiset munuaisten vääntely faceliftit ja naurettavat ”jääkiekkomailat” etulokasuojissa, yhdistettyinä halvanoloisiin monista osista koottuihin sisustuselementteihin, kovaan rengasmeluun ja surkeaan run a flat – ohjaukseen ovat tiputtaneet ainakin oman BMW arvostukseni ja ostohaluni nollaan. Samaa mieltä tuntuu olevan moni muukin entinen BMW-kuljettaja. Bemarin myynti ja arvostus laskee Euroopassa kun lehmän häntä. Ja hyvästä syystä.

    Onneksi vielä joku valmistaja pystyy tekemään tuon Velarin kaltaisen auton jonka upea muotoilu herättää omistushalun heti ensi silmäyksellä. Harvinaista herkkua nykyään, tässä konsernimuotoilun maailmassa. Tosin taas saman konsernin Jaguar-sisarmalli muistuttaa taas umpisurkeaa Qashgaita ja muita halpisaasialaisia. Eikä Jaguarin koelauta ja sisustus pääse lähellekään Velaria.

    #786586 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja

    Maikkarin uutisen mukaan Velar olisi ehkä maailman tyylikkäin SUV, kai tuossa arviossa jotakin perää on, ainakin Velar poikkeaa selvästi valtavirrasta muotoilultaan. Mitä BMW X7 Conceptiin tulee, niin todennäköisesti tuontantomalli muuttunee enemmän möhkömäiseksi tuohon konseptiautoon verrattuna. Joka kuitenkin on vielä kohtuullisen siron oloinen.

    ”Range Rover Velar on upea ilmestys. Ensivilkaisulla autoa voisi melkein luulla konseptiautoksi. Valmistaja on onnistunut säilyttämään muotokielessä mallisarjalle tyypillisia piirteitä, mutta samalla kokonaisuus on todella tyylikkäästi persoonallinen. Ainakin omaa silmää pyöreä ja puhdas muotoilu miellyttää. Määrätietoisen terävät pokkaukset ja voimakkaat linjat antavat kuitenkin samalla luonnetta kokonaisuudelle. Autoa tekee mieli kävellä ympäri ja katsella eri kulmista erilaisessa valossa.”

    https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/ensituntuma-ranger-rover-velar-ehka-maailman-tyylikkain-suv/6562814#gs.C2ZMG4Q

    #791645 Ilmoita asiaton viesti

    Tomppa Kruisailija
    Osallistuja

    Eilen Tampereella käydessä jäi aikaa poiketa kokeilemaan Velaria. Mallina D240SE ilmajousilla. Mukavan jykevä peli, juuri niin kuin kunnon SUV:n pitääkin olla. Alla 21 tuumaiset kiekot eikä ajotuntuma ollut liian ”sporttinen” eikä rengasmeteli korostunut huonolla asfaltillakaan. Ainostaan ”maastokoe” Hämeenkadun nupulakivillä sai sisätilat kumisemaan niin että korvat meni lukkoon. Auto etenee suoraa ja vakaasti eikä kaarteissakaan kallistele liikoja. Äänimaailmassa ainut mikä häiritsi oli dieselin raksutus jonka korvat poimi häiritsevänä. Osasyynsä varmaankin siihen että on tottunut bensahybridin hiljaisuuteen. Penkit tyköistuvat ja mukavat mutta edelleen ihmetyttää miksi sadan tonnin autoon pitää tilata erikseen ristiseläntuen säädöt lisähintaan. Velarin tupla kosketusnäyttö on intuitiivinen käyttää, liikennevaloissa sitä selatessa sen esittämät säädöt yms ymmärsi helposti ilman ohjekirjaa/opastusta. Todella fiksusti rakennettu setti. Lisäksi tärkeimmät säädöt mihin ajon aikana yleensä puututaan löytyy ratista eli radion ja vakionopeussäätimen kontrollit. Isoin miinus on hinta. Perushintaan tulisi yhden tavis-SUV:n verran lisää jos tilaisi saman suorituskyvyn ja varustetason kuin nykyisessä autossa. Yksi mielenkiintoinen seikka tuli esiin All-In-One rahoituskuviossa: Bensakoneellisen P250:n jäännösarvo on parempi kuin diesel D240:n vaikka P250:n lähtöhinta on alempi. Eli Santanderkin ennakoi dieseleiden arvonlaskua.

    #799251 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja

    WhatCarin testissä Range Rover Velar pärjäsi melko hyvin, mutta Audi SQ7 oli kuitenkin selkeästi paras. Audissa tehoa 429 hp ja Velarissa 296 hp, Audi oli Velaria kuitenkin vain kolmisen tuhatta puntaa kalliimpi. Testattavina olivat kuusisylinteriset dieselit.

    WhatCar antoi myös näitä kuuluisia tähtiä. Audi oli viiden tähden auto, Velar neljän tähden ja BMW X6 kolmen tähden auto.

    ”As our online poll proves, many of you think the Velar is the most desirable car in this test – and it’s not just a pretty face. Its standard air suspension delivers a relaxing ride, while the eye-catching interior will make you feel special every time you get behind the wheel. Performance and practicality aren’t all that but, if you’ve been seduced by those looks, you won’t be disappointed.

    The Velar doesn’t come close to winning this match-up, though. The SQ7 is simply one of the most complete cars on sale. Devastating performance, barely believable agility and a superb interior are strengths, but it’s also remarkably comfortable and quiet and easily the most practical of our trio.

    The X6 comes last but is no lemon. It’s good to drive and, despite those coupé looks, its boot is surprisingly practical. It’s just a shame the engine isn’t quieter and that any savings you’ll make when buying will be eaten up by heavy depreciation.”

    https://www.whatcar.com/news/audi-sq7-vs-bmw-x6-vs-range-rover-velar-verdict/

    #799255 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    @Tomppa: uuden dieselin ostaminen juuri nyt on melkoista arpapeliä, eikä rahoitusyhtiö ota sen suhteen mitään riskejä.

    #799285 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja

    Takapajula Suomi kai on viimeinen maa Euroopassa jossa diesel-autojen jäännösarvot laskevat.

    #833453 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja
    #833470 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja

    Moni kirjoittaa, että diesel on parempi kuin hybridi. Jos noita testin kulutuslukemia katselee, niin en kyllä ihan heti keksi, miten pääsisin hybridillä yli 10 l/100 km vähänkään ”normaalissa” käytössä. Volvon suorituskyky on vielä paljon parempi kuin kyseisen Mersun ja painoakin on lähes yhtä paljon. Testissä ei varmaan hissuteltu, eikä ajeltu vain 80 km/h maantiellä, mutta silti.

    #833478 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Velar ei tosiaankaan erityisen suorituskykyiseltä vaikuta, vaikka tehoja on 300 hp ja auton paino on 1.959 kg

    #833480 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja
    Moni kirjoittaa, että diesel on parempi kuin hybridi. Jos noita testin kulutuslukemia katselee, niin en kyllä ihan heti keksi, miten pääsisin hybridillä yli 10 l/100 km vähänkään ”normaalissa” käytössä. Volvon suorituskyky on vielä paljon parempi kuin kyseisen Mersun ja painoakin on lähes yhtä paljon. Testissä ei varmaan hissuteltu, eikä ajeltu vain 80 km/h maantiellä, mutta silti.
    

    Et ole tainnut ajaa kovin usein Saksassa. Tuo kokoluokan tehokkailla autoilla saa kulumaan melkein mitä vain, kunhan vain baanalla on tilaa. Tuo vertailun suomalaista liikenteen rytmiä lähimpänä olevan ”hissutteluajon” kulutus oli Rangella 5,8 ja Mersulle 7,2, mutta keskiarvoa nostaa molempien yli 20 litran maksimikulutukset. Mersu on kaksi metriä leveä ja 193 senttiä korkea möhkö, jonka alla on 275/315 leveät 21 tuumaiset renkaat. Noilla lähtökohdilla ei ole mikään ihme, jos polttoaine maistuu baanalla. T8 samassa tilanteessa ja samanlaisessa korissa kuluttaisi vielä enemmän.

    #833482 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Mersun korkeus on 171,90 senttiä. Sen ”Leehrgewicht” on 2.200 kg, kun taas Volvo XC 60:n omamassa on 2.115 kg. Melko painava on tuo XC 60 T8 joten kai sillä on lupakin kuluttaa.

    Kulutusvertailun voi myös tehdä tuohon kevyempään Velariin, ei ole pakko verrata Mersuun.

    Moottori-lehti muuten sai tuon XC 60:n toimintamatkaksi sähköllä 45 km, mikä on kohtuullinen tulos noinkin painavalle autolle.

    Lainaus XC 60:n koeajosta Moottori-lehdestä (kahdesta eri kappaleesta).

    ”Volvo-maasturin pienemmänkin painoksen omamassa on 2 115 kilogrammaa.”

    ”Sähköllä yllättävän kyvykäs

    Korkea paino ei kuitenkaan kostaudu liikaa auton sähköisenä toimintamatkana. Vaikka Volvon akku on kooltaan vain 10,4 kilowattituntia (XC90 T8 9,2 kWh), taittaa auto pelkällä sähköllä Moottorin testissä jopa 45 kilometriä. Testilenkki painottaa taajama-ajoa, mutta mukaan mahtuu kaupunkipätkiä sekä hetki moottoritietä 100 kilometriä tunnissa.”

    #833483 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja

    NHB kuten sanoin, autolla tuskin hissuteltiin, enkä tiedä minkälaista ajoa testissä oli, mutta aika korkea lukema kuitenkin. Volvon massa on aika lähellä Mersun massaa ja 21″ renkaat minunkin autossani ovat, leveys toki pienempi. Mersun 7,2 l hissutteluajossakin on aika paljon ja päihitän sen helposti. Joten ei se diesel tosiaan ole kaikkeen käyttöön erinomainen. Mutta sen sinäkin tiedät. Jotkut muut välillä naputtavat hybridejä vastaan.

    #833495 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja
    NHB kuten sanoin, autolla tuskin hissuteltiin, enkä tiedä minkälaista ajoa testissä oli, mutta aika korkea lukema kuitenkin. Volvon massa on aika lähellä Mersun massaa ja 21″ renkaat minunkin autossani ovat, leveys toki pienempi. Mersun 7,2 l hissutteluajossakin on aika paljon ja päihitän sen helposti. Joten ei se diesel tosiaan ole kaikkeen käyttöön erinomainen. Mutta sen sinäkin tiedät. Jotkut muut välillä naputtavat hybridejä vastaan.
    

    Autozeitung on mitannut XC 60 T8:lle seuraavat kulutukset:
    4,7 l + 9 kWh hissutteluajo
    22,8 l + 9 kWh maksimi
    9,8 l + 4,5 kWh testikulutus

    Ei tuo T8 varsinaisesta loista vertailussa noiden dieseleiden kanssa, vaikka XC 60 tässä vertailussa omaakin edun koossa ja varustelussa.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 43)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.