Etusivu Keskustelu Autot Muut autoaiheet Volkkarin DSG vaihteistojen ongelmat

Tämä aihe sisältää 13 vastaukset, 10 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Auto-m 08.01.2017 at 17:00.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #474682 Ilmoita asiaton viesti

    loppi
    Osallistuja (Participant)

    Yllättävän vähän DSG:stä näkee lehtien autopalstoilla mainintoja, vaikka keskusteluissa asiasta esiintyy monenlaista tietoa. Siispä kysyn, mikä on totuus?
    Jossain näin sellaisenkin ”tiedon”, että DSG:lle annetaan ylimääräinen/pidennetty takuu. Onko tämä voimassa Suomessa myytäville autoille?
    Utelias.

    #474690 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.2018
    Osallistuja (Participant)

    Kuluttajansuojassa mainitaan näin:
    ”Auto vaatii säännöllistä hoitoa ja huoltoa. Auton omistajan vastuulla on hoitaa autoa asianmukaisesti ja käyttää sitä ohjeiden mukaisesti. Myyjä puolestaan vastaa autossa ilmenevistä kuluttajansuojalaissa tarkoitetuista virheistä. Myyjän virhevastuu jatkuu takuun päättymisen jälkeenkin.”

    #474697 Ilmoita asiaton viesti

    loppi
    Osallistuja (Participant)

    Tuo ei ollut vastaus kysymykseeni, sillä asiahan riippuu siitä myöntääkö Volkkari tehneensä virheelle alttiita vaihteistoja. Ainakaan vielä en ole tavannut sellaista VW myyjää, joka myöntää suoraan vaihteisto-ongelmat.

    #474700 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Jokainen metallin kanssa tekemisissä ollut tietää jos tarpeeksi materiaalia ohennetaan kevennyksen nimissä särkyyhän se ennen pitkää. Ja VW-konsernissa aivan selvästi pyritään mahdollisimman suuriin voittoihin laadun ja kestävyyden kustannuksella. Ja käyttäjät joutuvat maksumiehiksi. Viime aikojen VW-konsernia koskevat huijaukset vielä tähän päälle eikä loppua näy. Kyllä moni varmaan miettii merkin vaihtoa eikä syyttä. Taitaa vaan olla vaihto ja myynti vaikeaa, kun on tämä kaikki pikku hiljaa valjennut miten ahneeksi käynyt johto on asiakkaitaan järjestelmällisesti jo vuosikausia jymäyttänyt. Uskottavuuden nimissä saisi TM ottaa kyseiset pommit pidempään testiin saataisiin tähänkin julkaisuun enemmän uskottavuutta ja luottamus palautettua. Kun usein vihjaillaan tämän lehden suosivan jopa puolueellisesti VW-konsernia aina kun se vain on mahdollista. Olisi hauska tietää kuinka moni kyseisen lehden toimituksesta ja testaajista ajaa VW-konsernin autoilla.

    #474701 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.2018
    Osallistuja (Participant)

    Mitäs sitten kyselet? Netistä löytyy satoja juttuja puolesta ja vastaan, vai etkö osaa käyttää hakukonetta. TM keskustelun ”asiantuntijat” mollaa kaikki merkit mistä niillä ei ole juurikaan kokemusta.

    #681332 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija23054
    Osallistuja (Participant)

    Pidän tän keskusteluopalstan osittain turhana koska toivoisi tosiaan että TM:n toimittajat vaivautuisivat joskus vastaamaan volkkariin kohdistuvaa kritiikkiä, myös muiden merkkien.

    Volkkarin päästöskandaalin paljastuttua tuntuu oudolta ettei TM koskaan talvitesteissä huomannut mitään outoja ,vaikka mittasivat päästöjä, paitsi nyt tänä vuonna eivät mitanneet ja syynä loistava tekosyy, aiemminkin on neliveto autoja ollut talvitesteissä.

    Kestotesteissäkin olisi luullut jotain mittauksissa löytyvän vaan ei, samoin rengaskohu asiasta vasta kun ulkomaiset lehdet huomasivat vilppiä niin pikku hiljaa suomalaiset autolehdet uskaltasivat avautua…ilmeisesti lehdellä on varaa aliarvioida lukijoita.

    P.S olisi kiva että ottaisitte tyypit esim toyota avensiksen isommasta dieselistä, varmaan ko. merkki yks luokkansa myydyimmistä ja uskoisin jos diesel niin juuri toi 2 litrainen on se volyymimalli

    #725307 Ilmoita asiaton viesti

    Jyrki10
    Osallistuja (Participant)

    Itsellä oli ko. merkin DSG-peli. Mittarilukemassa 62000 alkoi vaihteisto haukkomaan silloin tällöin tyhjää jolloin päätin ulkoistaa mokoman heti. Haaste oli etten tahtonut löytää autoliikettä joka olisi ottanut auton vaihtoon. Auto oli huippuvarusteltu, vähän ajettu mutta vastaus oli aina etteivät ota vastuulleen yhdistelmää 1,4 TSI DSG. Lopulta kun otti oikein kunnolla takkiinsa sain auton vaihtoon ja tuolloin oli otettava käytännössä mitä tarjolla oli. Myyntiyritykset yksityiselle tuloksella ei yhtään yhteydenottoa. Kyllä harmitti ja DSG:tä en ota koskaan uudestaan sanovat mitä sanovat nykyisten toimivuudesta. Tuon romun takia ajelen parhaillaan pakosta manuaalilla jota en ole tehnyt sitten 80-luvun.

    #725487 Ilmoita asiaton viesti

    Jani
    Osallistuja (Participant)

    Työsuhdeautoilun loputtua kun piti itse ostaa niin en edes harkinnut Vag automaatteja vaan ostin Kia Optiman. Sillä on nyt 100tkm ajettu eikä mitään ongelmaa, ajamiseen ja luotettavuuteen vaikuttamattomia pikku laatuongelmia lukuunottamatta, ole ollut.
    Samalla vaihdettiin vaimon Audi Civicciin.
    Ei ole ollu kynnenaluset mustana muutamaan vuoteen eikä yhtään yllättävää lisäkulua liittyen autoiluun! Aiemmin sai jo audin takia olla aina se touhutonni takataskussa kun mitä tahansa tekniikkaa porsi.

    Toki kaikki tämä tulee ajettavuuden kustannuksella.

    #732029 Ilmoita asiaton viesti

    Mika
    Osallistuja (Participant)

    Jyrki10, kerrotko hieman tarkemmin että mikä oli Vollkarisi malli ja vuosimalli? Kävit varmasti näyttämässä Volkkarin liikkeessä ja huollossa. Tutkittiinko/korjattiinko mitään?

    #732060 Ilmoita asiaton viesti

    Jari
    Osallistuja (Participant)

    Olisikohan tuo dsg kuitenkin melko luotettava?
    Itselläni dsg 100tkm mittarissa ja työkaverilla jo yli 200tkm ilman ongelmia.
    Sen verran on jo myyty ja vielä markkinoilla. Jopa kiallakin sellainen.

    #732061 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Ei kaksoiskytkinvaihtoistoissa sinänsä mitään ongelmia ole, mutta VW:n ja sisarmerkkien pienemmissä/pienitehoisemmissa (Golf, Octavia, A3) malleissa käyttämä 7-lovinen dsg laatikko hajoaa hyvin suurella todennäköisyydella ennen kuin on 100 tkm mittarissa. Jopa Volkkarilla ja sisarmerkeillä on useita muita dsg-vaihteistoja, jotka toimivat ihan moitteettomasti.

    Lähinnä hämmästelen sitä, miksi tuota yhtä viallista laatikkoa myytiin niin pitkään ja se tuotiin jopa uuteen Golfiin, vaikka viat olivat jo yleisessä tiedossa. Päästökohu osoitti, että konsernilla ei ole pahemmin moraalia, mutta luulisi kuitenkin, että viallisen laitteiston myymimen olisi jo haitallista koko bisnekselle.

    #732078 Ilmoita asiaton viesti

    Mika
    Osallistuja (Participant)

    Auto-m, esität että 7 DSG hajoaa suurella todennäköisyydellä ennen kuin 100 tkm on mittarissa. Mihin perustat väitteesi? Onko sinulla tilastoja vai jotain muuta dataa? Tuskin kuitenkaan pelkästään fiiliksen yms. pohjalta kirjoitat?

    #732142 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija38593
    Osallistuja (Participant)

    Minulle vaihdettiin 62 tkm kohdalla 7 DSG:n kytkinpaketti, kun kytkin lipsui aina välillä, oli kuulemma loppuun kulunut. Nyt autolla on ajettu 96 tkm ja samat oireet palanneet. Remontti olisi maksanut 1300,-, mutta VW tuli vastaan, minä maksoin 200,-

    #732143 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Mika onhan tuosta juttua vaikka missä. Kahdella tutullani on uusikoppainen Golf ja molemmissa dsg levinnyt ennen kuin 50 tkm mittarissa.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.