Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot VOLVO häntäpäässä uudessa JD laatututkimuksessa

Tämä aihe sisältää 237 vastaukset, 22 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  tracktest 17.12.2017 at 11:19.

Esillä 15 viestiä, 181 - 195 (kaikkiaan 238)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #810707 Ilmoita asiaton viesti

    "Derrick"
    Katsoja

    1. Tässä esimerkiksi Toyotan päästöt 2011 – 2021. Ei varmaankaan mitään hatusta vedettyjä lukuja.

    Toyota 126,4 116,8 108,3 105,5 91,7 83,5

    2. Tässä kilpailijan VW-konsernin vastaavat luvut. Tässä tosin ilmeisesti kaikki VW:n neljä automerkkiä mukana.

    Volkswagen 135,4 128,9 121,5 120,0 115,7 100,3

    #810718 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    Näyttää siltä että täällä keskustelee nyt kaksi tai kolme Derrick nimistä henkilöä Derrick, Derrick. ja ”Derrick”. On pakko kysyä mitä järkeä tässä on? Eikö selvyyden nimissä voisi pitäytyä yhdessä ja samassa nimimerkissä?

    #810722 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja

    Ehkä tällä hetkellä 3 Derrickiä, lisäksi nuo nimimerkit ovat vaihtuneet vähän väliä. Saattaa olla sama henkilö myös parilla muulla nm:llä?

    #810736 Ilmoita asiaton viesti

    "Derrick"
    Katsoja

    Otin jossakin vaiheessa nimimerkiksi Derrick. – koska palsta on estänyt nimimerkin Derrick (ilman plussaa) käytön.

    Kun käytin nimimerkkiä Derrick. (plussalla), niin tuli herja ”et voi vastata tähän aiheeseen.” Eli tällä nimimerkillä ei voi kirjoittaa, minkä vuoksi nimimerkki on nyt ”Derrick”.

    En muuten löydä mitään nimimerkkien sekoitettavuusvaaraa, kummallista että tracktest näkee tällaisen vaaran juuri sillä hetkellä kun pitäisi vastata viestiin.

    #810764 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    Alkuperäinen Derrick on nyt siis Derrick lainausmerkeissä ”Derrick” ja yksi ja sama henkilö koko ajan vain vaihtuvin eri nimimerkein. Ymmärsinkö oikein? Pitäydy nyt tässä nimimerkissä niin ei tule jatkossa sekaannusta siitä kenen kanssa kulloinkin keskustellaan.

    #810782 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    ”Derrick”: ”Eli mielestäsi Lontoossa pääkonttoriaan pitävä PA Consulting, jonka liikevaihto on 391 miljoonaa puntaa ja jolla on 2657 työntekijää, on jotenkin epäluotettava taho ?”

    En ota mitään kantaa tämän tahon luotettavuuteen tai epäluotettavuuteen. Tekevät varmasti isolla porukalla tärkeätä työtä arvutellessaan autonvalmistajien tulevaisuuden päästölukuja. Tämä Volvon kuvitteellinen ”menestys” tässä ennustuksessa perustuu taannoiseen Volvon julistukseen polttomoottorien alasajosta lähitulevaisuudessa. Aika näyttää miten käy.

    #810784 Ilmoita asiaton viesti

    "Derrick"
    Katsoja

    ”Alkuperäinen Derrick on nyt siis Derrick lainausmerkeissä ”Derrick” ja yksi ja sama henkilö koko ajan vain vaihtuvin eri nimimerkein. Ymmärsinkö oikein? Pitäydy nyt tässä nimimerkissä niin ei tule jatkossa sekaannusta siitä kenen kanssa kulloinkin keskustellaan.”

    Osasit kuitenkin näin kirjoittaa:

    ”Nämä kaiken maailman konsulentit ovat oiva kuvaus tahosta mitä Derrick hurskaasti hehkuttaa.”

    Koska siis väheksyit tuota PA Consultingin tutkimusta, kysyin seuraavaa:

    ”Eli mielestäsi Lontoossa pääkonttoriaan pitävä PA Consulting, jonka liikevaihto on 391 miljoonaa puntaa ja jolla on 2657 työntekijää, on jotenkin epäluotettava taho ?”

    #810788 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    Sait vastauksen tuossa edellä.

    #810825 Ilmoita asiaton viesti

    "Derrick"
    Katsoja

    Kyllä nuo perusteet sille että Volvon päästöt tulevat olemaan noin 83,1 g/km vuoteen 2021 mennessä ovat mielestäni melko selkeät. Vastaan pitää toki inttää ihan periaatteesta, sehän on ihan selvä, muuta tuskin voi odottaakaan BMW-poitsulta.

    1. Vuoteen 2019 mennessä Volvo lanseeraa neljä plug-in hybridiä.

    2. Vuodesta 2019 lukien aletaan astettain kasvattaa malliston sähköautojen osuutta.

    3. Erikseen mainitaan vielä se että Volvo hyötyy Euroopassakin pyrkimyksistään päästä Kiinan sähköauto-markkinoille.

    ”There has been a dramatic change at the top of the table with Volvo jumping to first position from seventh last year. This reflects Volvo’s announcement that, from 2019, they will stop launching cars which only have a combustion engine. This is a significant step towards the electrification of their fleet; they plan to introduce at least four plug in hybrids by 2019, and gradually increase the share of pure electric vehicles from 2019 onwards.

    The fact that Volvo has a history of being a technological pioneer and that it has a new Chinese owner (Geely) focused on electrification and advanced technologies for the Chinese market, means we have assessed that Volvo will meet their emissions target.”

    #810858 Ilmoita asiaton viesti

    "Derrick"
    Katsoja

    Tuossa vielä selostus tutkimusmetodista. NHB:lle varmaankin tulee uutena tietona se että näissä valmistajien päästömittauksissa noudatetaan ainoastaan NEDC – sykliä. NHB:hän esitti tuolla edellä väitteen jonka mukaan WLTP – sykliin siityminen rankaisee Volvon plug in – hybridejä, mutta näin ei ole asianlaita koska NEDC – sykliä noudatetaan valmistajien kohdalla.

    ”The following assumptions were made to forecast car manufacturers’ specific CO₂ targets and emissions: Manufacturer specific CO₂ targets depend on the average fleet weight of each carmaker and their difference from the average weight of all new registered vehicles. We forecasted the average fleet weight of each manufacturer using a PA assessment on present and previous weight trends, as well as their capability to reduce weight in the future. The expected potential of each carmaker to enlarge their product portfolio with smaller and lighter cars is also an important factor. The specific CO₂ emissions performance reflects a weighted fleet average, taking into account super credits for low emission vehicles (less than 50g CO₂/km). Therefore, we made assumptions for each manufacturer regarding the development of the CO₂ emissions of different powertrain types, such as internal combustion machines, hybrid, plug-in hybrid, electric and others, such as natural gas. Our 2021 forecasts are based on the NEDC test cycle as this will remain in place for manufacturers even though the WLTP tests will be phased in from 2017 for consumer information. We also calculated the respective number of registrations of each powertrain type for each manufacturer using an extrapolation of current trends and PA market insights into the future focus of individual carmakers.”

    #810882 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Car of the Year Japan 2018 eli Vuoden Auto Japanissa on yllättäen Volvo XC60

    #810968 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    Derrick:Vuodet 2016 ja 2018 ainakin ovat ”nykyhetkeä.

    Viittasin siteeraamiisi arvioihin vuosikymmenen vaihteesta.

    Derrick:Volvon päästöt vuonna 2016 olivat 119,2 g/km. Vuodelle 2018 on päästötasoksi arvioitu 110 g/km.

    Daimlerin päästöt vuonna 2016 olivat 124,7 g/km. Vuodelle 2018 on päästötasoksi arvioitu 117,2 g/km.

    BMW:n päästöt olivat vuonna 2016 121,4 g/km. Vuodelle 2018 on arvioitu päästötasoksi 119,30 g/km.

    En tiedä vedätätkö tahallasi, vai etkö oikeasti ymmärrä heterogeenisen otannan yksilöiden heikkoa korrelaatiota keskiarvoon? Lyhyt johdatus tilastomatematiikan perusteisiin humanistisia aineita painottaneelle: keskiarvo kuvaa ainoastaan koko otantaa, mutta ei yhtään sen otannan yksilöä. Otannan eri yksilöiden poikkeamaa odotusarvona pidettävästä keskiarvosta on parempi kuvata vaikkapa varianssilla.

    Vertaat Volvon pelkkien nelisylinteristen lukemaa muiden valmistajien otantaan, joka koostuu 4, 6, 8 ja 12-sylinterisistä malleista. Millainen on vertalutulos, jos vertaat kaikkia nelisylinterisinä?

    Kuten Sokea-Reetta jo aivan oikein mainitsikin, koko malliston keskiarvosta tulee omistajien pääomatuloja uhkaava kaupallinen ongelma, ellei asialle tehdä mitään. Mutta koko malliston keskiarvo peittää sen, että niitä tarvitseville on tarjolla myös taloudellisia malleja. AMG65:n kulutus ei rasita nelosdieselin ostajaa.

    #811123 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja

    740GLE:

    ”AMG65:n kulutus ei rasita nelosdieselin ostajaa.”

    Eikä tieto Volvon suuremmasta kulutuksesta vaikuta Mersun tankkaajan polttoainelaskuun. Tuota samaa vastausta olisin odottanut sinulta noihin kolmeen vähän erilaiseen kysymykseen. Ehkä en osannut tuoda ajatustani/sumeata logiikkaani tarpeeksi selkeästi julki, pahoitteluni.

    Ostaessasi Mersun maksoit siitä uuden Avensiksen verran. Onkohan tuo Mersusi nyt missä hinnoissa? Uuden Auriksen/Corollan? Kenties uuden Yariksen tai Aygon?

    En rehellisesti sanottuna ole koskaan ymmärtänyt, että miksi ilmoitat käytetyn Mersusi ostohinnaksi uuden Avensiksen hinnan? Ainoaksi syyksi epäilen, että juurikin tuo käytetty Mersu ja uusi Avensis olivat ne kaksi viimeistä autoa loppusuoralla mistä valinnan teit. Takapenkin tilat, vetotapa yms. viittaavat tosin siihen suuntaan, että Avensis oli kyllä oikeasti todella kaukana finalisteista mistä valinnan teit.

    #811595 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja

    NHB:hän esitti tuolla edellä väitteen jonka mukaan WLTP – sykliin siityminen rankaisee Volvon plug in – hybridejä, mutta näin ei ole asianlaita koska NEDC – sykliä noudatetaan valmistajien kohdalla.

    WLTP nostaa kaikkien valmistajien ladattavien hybridien pästöjä, ennemmin tai myöhemmin. En millään usko, etteikö NEDC:stä luovuttaisi. Täsä ylimenokaudella on käytössä kaksi rinnakkaista normia, mutta kuinka kauan luulet tämän jatkuvan?

    Uusimmassa Autozeitungissa on uusi XC40 esittelyssä. Auto julkaistaan nyt pelkkien polttomoottoreiden voimalla liikkuvana. Hybridiversio tulee markkinoille 2019 ja Volvon ensimmäinen sähköauto tulee olemaan 2020 esiteltävä sähkö-XC40. Tämäkö nyt on se edelläkävijän polku? Keisarilla ei ole vaatteita. Kilpailijoilla on jo nyt markkinoilla patterikäyttöisiä kevythybrideistä tässähköautoihin ja paljon tuolta väliltä.

    #811642 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja

    NHB:
    Hybridiversio tulee markkinoille 2019 ja Volvon ensimmäinen sähköauto tulee olemaan 2020 esiteltävä sähkö-XC40. Tämäkö nyt on se edelläkävijän polku? Keisarilla ei ole vaatteita. Kilpailijoilla on jo nyt markkinoilla patterikäyttöisiä kevythybrideistä tässähköautoihin ja paljon tuolta väliltä.

    Jos tuo on aikataulu, niin eikös se mene juuri niin kuin Volvo ilmoitti. Mitäs sinä sitä ihmettelet oikeastaan?

Esillä 15 viestiä, 181 - 195 (kaikkiaan 238)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.