Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot VOLVO häntäpäässä uudessa JD laatututkimuksessa

Tämä aihe sisältää 237 vastaukset, 22 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  tracktest 17.12.2017 at 11:19.

Esillä 15 viestiä, 196 - 210 (kaikkiaan 238)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #811652 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja

    En vain löydä tuosta aikataulusta mitään, joka perustelisi sen hehkutuksen, jota olemme saaneet aiheesta lukea.

    #811667 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    Vain hurskaiden Volvo-fanaatikkojen silmissä Volvo on edelläkävijä. Hehkutuksen taso riippuu siitä kuka seuraavan vielä optimistisemman ennustuksen uskaltaa julistaa.

    #811712 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    ”Vain hurskaiden Volvo-fanaatikkojen silmissä Volvo on edelläkävijä. Hehkutuksen taso riippuu siitä kuka seuraavan vielä optimistisemman ennustuksen uskaltaa julistaa.”

    Asiahan on helppo ratkaista vedonlyönnillä. Maksan tracktestille tuhat euroa jos Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso ei alita BMW:n vastaavaa todettua päästötasoa 9 grammalla per kilometri. Jos taas Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso alittaa BMW:n vastaavan päästötason vähintään 9 grammalla per km, niin tracktest maksaa minulle tuhat euroa. Vaihdetaan vaan sähköpostiosoitteita ja tilinumeroja. Vuoden 2018 päästötasot lienevät selvillä vuoden 2018 alussa.

    #811718 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    ”En vain löydä tuosta aikataulusta mitään, joka perustelisi sen hehkutuksen, jota olemme saaneet aiheesta lukea.”

    Asiahan on helppo ratkaista vedonlyönnillä. Maksan NHB:lle tuhat euroa jos Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso ei alita Daimlerin vastaavaa päästötasoa 7 grammalla per kilometri. Jos taas Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso alittaa Daimlerin vastaavan todetun päästötason vähintään 7 grammalla per km, niin NHB maksaa minulle tuhat euroa. Vaihdetaan vaan sähköpostiosoitteita ja tilinumeroja. Vuoden 2018 päästötasot lienevät selvillä vuoden 2018 alussa.

    #811737 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja

    tracktest:
    Vain hurskaiden Volvo-fanaatikkojen silmissä Volvo on edelläkävijä. Hehkutuksen taso riippuu siitä kuka seuraavan vielä optimistisemman ennustuksen uskaltaa julistaa.

    Onhan se tietysti hurskaan BMW-fanaatikon paha hehkuttaa kun ei ole paremmasta tietoa oman merkin osalta. Mielenkiintoista olisi tavallaan tietää se, että jos BMW kertoo jotakin vastaavaa uutista kuin Volvo, niin muuttuuko se raamatun sanaksi välittömästi, tai miksi se sellaiseksi muuttuisi optimistisesta ennustuksesta.

    En ole Volvo- tai minkään merkin fanaatikko, mutta sen tiedän, ettei tällä foorumilla ole kellään eväitä toistaiseksi urputtaa Volvon tiedotteista mitään. Se nähdään vasta kun ilmoitettu ”määräaika” on mennyt umpeen, mikä oli totta, mikä ei. Eppäillä aina soppii, spekulointiahan riittää.

    Silti, siihen asti minä kyllä tyydyn siihen, että noinpa se Volvo vaan julisti kuitenkin.

    #811750 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    tracktest: ”Vain hurskaiden Volvo-fanaatikkojen silmissä Volvo on edelläkävijä. Hehkutuksen taso riippuu siitä kuka seuraavan vielä optimistisemman ennustuksen uskaltaa julistaa.”

    Nämä trollit kuten tracktest pilaa hyvän asiallisen keskustelun.

    #811752 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    Sokea-Reetta:”En rehellisesti sanottuna ole koskaan ymmärtänyt, että miksi ilmoitat käytetyn Mersusi ostohinnaksi uuden Avensiksen hinnan?”

    Ave ei ollut ostoslistalla, mutta ”joku Aven tai Mondeon hintainen” oli mittakaavani pääomakulujeni rajaamiseksi kohtuuteen.

    Nyt on kertynyt sen verran lisää vuosia ja tiimaa, että ei tuolla mahda uutta Corollaa enää saada?

    #811753 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja

    Asiahan on helppo ratkaista vedonlyönnillä. Maksan NHB:lle tuhat euroa jos Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso ei alita Daimlerin vastaavaa päästötasoa 7 grammalla per kilometri. Jos taas Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso alittaa Daimlerin vastaavan todetun päästötason vähintään 7 grammalla per km, niin NHB maksaa minulle tuhat euroa. Vaihdetaan vaan sähköpostiosoitteita ja tilinumeroja. Vuoden 2018 päästötasot lienevät selvillä vuoden 2018 alussa.

    TM lienee kerrankin reagoinut edes räikeimpiin asiattomuuksiin. Jos näin, niin pisteet siitä TM:lle. Keinoja voisi hioa, koska trollaajat ovat uusien tunnusten luonnin ammattilaisia, niin kuin kuvasta näkyy.

    Vedon asettelusi on huono ja monessa suhteessa virheellinen. Eihän 2018 päästöt ole selvillä ennen kuin vuosi on ohi ja data tuolta vuodelta käsitelty. Toisaalta en näe tuota 2018 vuoden päästötasoa ollenkaan mielenkiintoisena vedonlyönnin kohteena, koska Volvon ja muiden vamistajien kehityspolku ei paljoa ehdi etenemään tuohon mennessä. Volvon ensimmäinen täyssähköatuokin tulee vasta 2020. Kolmanneksi tuo 7 gramman ero noiden valmistajien välillä ei liity oikein mihinkään. Omenoiden ja appelsiinien vertaaminen ei koskaan johda järkevään lopputulokseen.

    Nuo epäloogisuudet korjataan kun verrataan vaikka vuoden 2021 toteumaa konsulenttien kristallipallon näyttämään. Eli lyödäänkö veto siitä, että kumman valmistajan vuoden 2021 toteutunut päästötaso on alhaisempi konsulenttien ennusteeseen nähden?

    #811759 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Eiköhän se olisi iso luuta nimimerkeissä jos tänne keskustelupalstalle pääsisi vain tilausnumerolla ja tilaajan etunimellä mitä ei voi kesken tilauksenkestoa vaihtaa.
    No ehkä se tappaisi koko välillä viihteellisen keskustelun?

    #811760 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja

    NHB eiköhän saksalaiset autovalmistajat korjaa koko potin. Volvon julistus on sitä luokkaa, että se on pakko lunastaa ettei mene maine. Maineen menetys on helppo, mutta sen korjaaminen vie aikaa. Palautuminen samalle tasolle ennen menetystä voi olla mahdottomuus.

    #811761 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Volvo kyykyttää suuria autonvalmistajia uskomattoman tehokkaasti (kun otetaan huomioon suuretkin takavuosien Volvon alasajot) joka kokoluokassa ja on saanut uusilla tuotteillaan saksalaiset seuraamaan sivusta huuli pyöreänä Volvon uutta suosio/testimenestystä.

    #811765 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja

    tracktest:
    Maineen menetys on helppo, mutta sen korjaaminen vie aikaa. Palautuminen samalle tasolle ennen menetystä voi olla mahdottomuus.

    Ensiksi se maine tähän aiheeseen liittyen pitäisi mennä, vai mitä?

    En sinuna yrittäisi etukäteen mollata mitään, josta et tiedä kuitenkaan. Jonka jo kerroin tuossa edelläkin tosin.

    Saksalaisautomerkkien taidot päästömanipuloinnissa ja kartelloinnissa eivät edusta mitään erinomaista mainetta minulle enää. Sinun kannalta patasi melkeinpä soimaa kattilaa siis. Palautuminen samalle tasolle ennen menetystä… en tiedä, voi olla mahdottomuus.

    Kaikki mitä ne julistavat on tietenkin jatkossa ehdottomasti lunastettava! Ihan yhtä lailla.

    #811766 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja

    Quun kommentit Volvon kyykytyksistä saavat suupielet hymyyn. Niinhän sen Saapinkin piti kyykyttää saksalaisia jollain turpolla. Niinpä!

    #811769 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Volvon uusin vahva tuleminen hyydytti japanilaistenkin hymyn.
    Car of the Year Japan 2018 eli Vuoden Auto Japanissa on yllättäen Volvo XC60
    Mikä yhtäläisyys on Saab turbolla ja Volvolla?

    #811779 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    ”TM lienee kerrankin reagoinut edes räikeimpiin asiattomuuksiin. Jos näin, niin pisteet siitä TM:lle. Keinoja voisi hioa, koska trollaajat ovat uusien tunnusten luonnin ammattilaisia, niin kuin kuvasta näkyy.”

    En tiennytkään että uuden nimimerkin ottaminen vaatii ammattimaisuutta. Uusi nimimerkki piti ottaa, koska pojat kantelivat TM:n toimitukseen. Kukaan muuten ei ole kannellut siitä että NHB nimittelee ihmisiä valehtelijoiksi, tuohan on melko paha syytös keskustelupalstalla. Jos jotakuta syytetään valehtelijaksi, niin syytöshän on tällöin se, että tämä henkilö levittää tahallaan väärää tietoa.

    ”Vedon asettelusi on huono ja monessa suhteessa virheellinen. Eihän 2018 päästöt ole selvillä ennen kuin vuosi on ohi ja data tuolta vuodelta käsitelty. Toisaalta en näe tuota 2018 vuoden päästötasoa ollenkaan mielenkiintoisena vedonlyönnin kohteena, koska Volvon ja muiden vamistajien kehityspolku ei paljoa ehdi etenemään tuohon mennessä. Volvon ensimmäinen täyssähköatuokin tulee vasta 2020. Kolmanneksi tuo 7 gramman ero noiden valmistajien välillä ei liity oikein mihinkään. Omenoiden ja appelsiinien vertaaminen ei koskaan johda järkevään lopputulokseen.

    Nuo epäloogisuudet korjataan kun verrataan vaikka vuoden 2021 toteumaa konsulenttien kristallipallon näyttämään. Eli lyödäänkö veto siitä, että kumman valmistajan vuoden 2021 toteutunut päästötaso on alhaisempi konsulenttien ennusteeseen nähden?”

    PA Consultingin tutkimustyö on tehty silmällä pitäen autonvalmistajien päästösakkoja vuodelle 2021. Volvon päästörajatavoite vuodelle 2021 on 103,5 g/km ja esimerkiksi Daimlerin tavoite on 100,7 g/km. Kun Volvon päästöt vuonna 2018 oletettavasti ovat 110 g/km, niin kai se on melko selvää että Volvo saa kurottua päästöjä umpeen 6,5 grammaa/km kahdessa vuodessa (2019 ja 2020). Uskon että Daimlerkin saavuttaa tavoitteensa, koska vuoden 2018 oletettu päästötaso sille on 117,2 g/km ja vuoden 2021 tavoitetaso on 100,7 g/km. Ennustearvo Daimlerille on 102,7 g/km.

    Volvolle on siis vuoden 2021 päästötasoksi arvioitu 83,1 g/km. Se nyt on ihan sama vaikka oikea arvo olisi tuolloin 90 g/km koska päästötaso kuitenkin on alhainen. Kaiken kaikkiaan tuon PA Consultingin tutkimuksen tarkoituksena oli poimia jyvät akanoista, muita hyviä pärjääjiä olivat Toyota, Renault-Nissan ja yllättäen Land Rover (vai oliko se Jaguar/Land Rover).

    Varmaankin helpottaa tuon Volvon päästötavoitteen saavuttamista että lataushybridienkin päästöt arvioidaan NEDC-syklin mukaan, 90-sarjasta on jo nyt lataushybridejä 15 %. WLTP-sykli taas vaikuttaa kuluttajien hintoihin autovero-Suomessa.

Esillä 15 viestiä, 196 - 210 (kaikkiaan 238)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.