Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot VOLVO häntäpäässä uudessa JD laatututkimuksessa

Tämä aihe sisältää 264 vastaukset, 26 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  🇩🇪 12.07.2018 at 17:43.

Esillä 10 viestiä, 256 - 265 (kaikkiaan 265)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #863119 Ilmoita asiaton viesti

    🇩🇪
    Osallistuja (Participant)

    Itse yritin tuoda esille sitä näkökohtaa että tutkimuksessa esiin tuodut viat ja puutteet ovat melko vähäisiä, siis yleensä.

    Toinen pointti on se että koska tavisautot ovat melko yksinkertaisia eikä niissä välttämättä ole monimutkaisia tietoviihdejärjestelmiä niin niistä on vaikeampi löytää mitään vikaa. Tässä TV:n tekstiä tutkimuksen kolmesta suuresta vikakategoriasta.

    ”De i särklass vanligaste problemen som de amerikanska bilägarna upplever under de tre första månaderna av ägande är strul med röststyrning och ihopparning/uppkoppling av mobiltelefoner via bluetooth. Det är med andra ord inga tunga mekaniska problem som leder till flest rapporter.
    På tredje plats hittar vi dock ett sådant problem och det är att automatlådor växlar tvekande eller vid fel tillfälle. Men detta problem ligger i lä jämfört med de två andra nämnda problemen.”

    #863122 Ilmoita asiaton viesti

    🇩🇪
    Osallistuja (Participant)

    Myönteinen asia on se että autojen ”vikaisuus” on vähentymään päin tutkimuksen mukaan. Esim. Volvossa oli 152/100 vikaa 2016 ja 134/100 vikaa 2017. Nyt siis 122/100 vikaa. Olettamukseni on se että viat ja puutteet liittyvät tuohon tietoviihdejärjestelmään. Muistaakseni XC 90 oli vikaisin malli kun taas S60/V60 tai jompikumpi näistä oli vähäongelmaisin.

    #863123 Ilmoita asiaton viesti

    🇩🇪
    Osallistuja (Participant)

    JD Powerin rankingissa Hyundai Tucson 2018 saa huippupisteet 5/5.

    Seuraavat 2018 mallin autot saavat surkeat 2/5 pistettä.

    Volvo XC 90
    Audi Q7
    Volvo XC 60
    VW Tiguan

    En kuitenkaan lähtisi sanomaan että Tucson on näistä se paras auto, on varmaan esimerkiksi rengasmelultaan pahin.

    #863548 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Heinz-Guido:
    JD Powerin rankingissa Hyundai Tucson 2018 saa huippupisteet 5/5. Seuraavat 2018 mallin autot saavat surkeat 2/5 pistettä:
    Volvo XC 90, Audi Q7, Volvo XC 60, VW Tiguan. En kuitenkaan lähtisi sanomaan että Tucson on näistä se paras auto, on varmaan esimerkiksi rengasmelultaan pahin.

    No mutta jos kerran JD Power listaa vähävikaisuutta, niin miten rengasmelu siihen edes liittyy? Tucson pesee pisteillään nuo autot ihan muista syistä siis, eikö?

    #863578 Ilmoita asiaton viesti

    🇩🇪
    Osallistuja (Participant)

    a. Tuossa on ne kohdat joista laatupisteitä on annettu. Ja Hyundai Tucson löi nuo neljä ”premiumia” selvästi. Tucson 5/5 pinnaa. Tiguan 2/5 pinnaa. Volvo XC 90 2/5 pinnaa. Volvo XC 60 2/5 pinnaa. Vielä yksi malli, Audi Q5, 3/5 pinnaa.

    Powertrain Quality – Design

    Overall Quality – Mechanical

    Powertrain Quality – Mechanical

    Body & Interior Quality – Design

    Features & Accessories Quality – Design

    Overall Quality

    Features & Accessories Quality – Mechanical

    Body & Interior Quality – Mechanical

    Overall Quality – Design

    b. Oma mielipiteeni tästä JD Power tutkimuksesta on se että sitä on vaikea tulkita ja ymmärtää.

    #864029 Ilmoita asiaton viesti

    HybridRules
    Osallistuja (Participant)

    Onneksi ei tarvitse lukea lehdistä nyky XC90T8:n laadusta vaan voi ihan persoonakohtaisesti todeta päivittäin, että se ok. Ainakaan vielä ei ole ollut ongelmia autossa.

    Kosketusnäytön kanssa ei luulisi juuri kellään olevan ongelmia, sen verran paljon sormenpäät itsekullakin harjaantuvat kosketusnäyttöjen käyttöön mobiililaitteita operoidessa.

    Tracktestin myöntämästä tittelistä huolimatta olen vasta ihan alkutaipaleella näin volvofanaatikkona, mutta siti ihmettelen joidenkin kirjoittajien hanakkuutta hyökätä juuri Volvoa vastaan.

    Suorastaan hassun hauska kommentti tuossa aiemmin oli, ettei tässä ketjussa saa mainita muita automerkkejä vaan pitää keskittyä Volvon mollaamiseen eikä poiketa topicista. Kun lueskelee täällä olevia keskusteluketjuja, niin aika harvassa niinsanotusti pysytään aiheessa ja aika usein ei pysytä edes asiassa.

    #868745 Ilmoita asiaton viesti

    WhichCar
    Osallistuja (Participant)

    Hybrid:”Tracktestin myöntämästä tittelistä huolimatta olen vasta ihan alkutaipaleella näin volvofanaatikkona, mutta siti ihmettelen joidenkin kirjoittajien hanakkuutta hyökätä juuri Volvoa vastaan.

    Suorastaan hassun hauska kommentti tuossa aiemmin oli, ettei tässä ketjussa saa mainita muita automerkkejä vaan pitää keskittyä Volvon mollaamiseen eikä poiketa topicista.”

    Onhan täällä vaikka kuinka monta keskustelua menossa eri merkkeihin liittyen. Ei Volvoa mollata, vaan tuodaan totuuksia esiin. Volvon täytyy parantaa juoksua laadussa, siinä se on. Jos isot laatututkimukset todistavat heikkoa laatua jotain Volvon täytyy tehdä? Jos premiumiin pyritään, ei peltien sovitukset voi olla kuin XC90:ssä kuten Teknikens Värld raportoi.

    Volvo on käynyt läpi melkoisen polun, omistajat vaihtuneet Ford ja Geely, seuraava generaatio todennäköisesti tulee olemaan jo laadukas.

    #868751 Ilmoita asiaton viesti

    🇩🇪
    Osallistuja (Participant)

    Jaaha, nimimerkki WhatCar juhlistaa taas tätä kymmenen vuoden ilosanomaansa. Onko tänään jokin vuosipäivä kenties ?

    #868756 Ilmoita asiaton viesti

    WhichCar
    Osallistuja (Participant)

    Tuskin tässä juhlia tarvii, totuushan on että Volvo varmasti panostaa nyt laatuun kun näitä heikkoja tuloksia on tullut. Kuten mainitsin, seuraava sukupolvi varmasti on jo laadultaan selkeästi parempi. En ostaisi nyky-Volvoa nykylaadulla.

    #868762 Ilmoita asiaton viesti

    🇩🇪
    Osallistuja (Participant)

    Ovatkohan NHB ja WhatCar samassa kirjoitusringissä ? Kummaltakin tulee aika sekavaa ja samansuuntaista kirjoitusta, näin kirjoitti NHB 3.5.2017.

    ”Mitään kehityksen suunta ole avannut… Geelyhän vain kopioi toista teknologian edelläkävijää eli AutoVAZ:a, jonka Lada-brändin huippu-uutuuksista Granta, Kalina, Priora ja Largus tulevat toimeen yhdellä ja samalla 1,6 litraisella peruslohkolla ja variaatioita luodaan nerokkaasti vaihtelemalla venttiilien määrää. Myös historian ensimmäinen katumaasturi Lada 4×4 (Niva) on kehitetty huippuunsa käyttämään vain yhtä ja samaa 1,7 litraista moottoria. Volvolla on toki vielä matkaa tuolle edistyksellisyyden tasolle, mutta suunta onneksi on kohti itää.”

    Kumpikin näistä kahdesta leikkii jotakin auto-asiantuntijaa mutta todellisuudessa kummatkin ovat ihan tyhjiä paukkuja.

Esillä 10 viestiä, 256 - 265 (kaikkiaan 265)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.