Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot VOLVO häntäpäässä uudessa JD laatututkimuksessa

Tämä aihe sisältää 235 vastaukset, 21 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  tracktest 16.12.2017 at 11:46.

Esillä 15 viestiä, 91 - 105 (kaikkiaan 236)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #808891 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Vaihdelaatikoista kun oli puhe niin Ruotsin Automotorsportin mukaan Mercedes GLC 350e – hybridin vaihdelaatikon kalibrointi on epäonnistunut. Siirtyminen sähkövedosta bensavetoon (ja vice versa) on nykivää, kun taas Volvon hybridissä siirtyminen sähkövedosta bensavetoon on erittäin sujuvaa. Yhden ajopäivän aikana tällaista siirtymisiä sähkövedosta bensavetoon (ja vice versa) on lukuisia.

    Ja kun vekslataan parkkipaikalla, eli vuoroin pakitetaan ja vuoroin ajetaan eteenpäin, niin Mercedeksen vaihdelaatikko pysähtyy miettimään vaihtoja useiksi sekunneiksi. Tämä on erittäin häiritsevää tilanteessa jossa autoa joudutaan siirtämään edestakaisin ahtaalla parkkipaikalla (flerpunktssvängar). Volvossa ei tällaisia ongelmia ole. Automotorsport kirjoittaakin näin: ”Detaljen som gör Volvo XC 60 till en överlägsen laddhybrid jämfört med Mercedes GLC.”

    ”En detalj som är viktig att få till rätt i en hybridbil är övergången mellan el- och bensindrift. För några år sedan var det ganska vanligt att det kunde uppstå ett litet hopp eller ryck i den övergången. Det börjar bli mindre vanligt, men det förekommer fortfarande.

    Och för dig som tycker det är en liten och oviktig detalj att klaga på – det är det inte. Övergången mellan el- och bensindrift görs ofta flera gånger på varje resa, varje dag, och en bil som kostar så mycket som en laddhybrid gör idag ska inte dras med sådana problem. Det tyder på att ingenjörerna tvingats ta genvägar i utvecklingen.

    Ett exempel på det är Mercedes GLC 350 e. I auto motor & sports senaste test klagar testlaget på att växellådan inte kalibrerats bra nog och på att övergången mellen bensin- och eldrift är ryckig.

    Det kan ta flera sekunder för växellådan att gå över mellan att köra framåt och att backa. Det blir jobbigt i flerpunktssvängar. Men viktigare är att konkurrenten Volvo fått till själva övergången mellan el- och bensinläget betydligt bättre.

    ”Vi imponeras återigen av hur otroligt väl Volvo har lyckats med XC60 T8. Den är ett under av lättanvänd smidighet. el- och bensindrift blandas omärkbart och kraftleveransen är jämn utan ryck eller tveksamheter i hela registret”, står det i testet.”

    http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20171205/detaljen-som-gor-volvo-xc60-till-en-overlagsen-laddhybrid-jamfort-med-mercedes-glc/

    #808902 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Mitä jos hakisit vertailisit Volvon ja Mersun saman aikakauden moottoreita? Joskushan ylpeänä esittelit vertailua jostakin kaukaisesta maasta, jossa oli vielä myynnissä vanha korimallikin Mersusta. Taitaa olla epätoivo aika suurta, kun joudut turvautumaan toistuvasti tuollaiseen.

    Mitä tulee hybrideihin, niin onhan se kiva, että Volvon hybridiä on nopeaa pyritellä parkkipaikalla, mutta itseäni kyllä tympisi aika tavalla se, ettei Volvon sähköteho paljon muuhun riitä. Paljon halvemmallakin saa hybridejä, joissa sähkötehoa riittää aivan eri malliin.

    #808914 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Ainakin itseäni tuollainen vaihteiston pitkä miettimisaika rupeaisi ärsyttämään, koska kahden auton autotallini on erittäin lähellä tietä (ei pysty ajamaan suoraan sisään talliin) ja lisäksi tallin oviaukot ovat erittäin kapeat. Ainakin joutuu sompailemaan 3 – 4 kertaa edestakaisin jotta saisi auton talliin.

    AMS:in mukaan tätä ongelmaa ei pitäisi vähätellä.

    ”Och för dig som tycker det är en liten och oviktig detalj att klaga på – det är det inte.”

    AMS:in juttu on ihan tuore, se on päivätty 5.12.2017.

    #809091 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Korjaan tässä mahdollisesti virheellisiä omia sanomisiani. AMS:n ja Teknikens Världin mukaan Volvon päästöennuste vuodelle 2021 on niinkin alhainen kuin 73,1 grammaa per km. Itse puhuin lukemasta 83,1 g/km.

    http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20170928/ny-rapport-volvo-klarar-utslappsmalen-storre-biljattar-riskerar-miljardboter/

    Vielä yksi linkki mistä tuo 73,1 g/km ilmenee. Mukana on myös eri autonvalmistajia koskeva taulukko päästötasoista vuodesta 2011 lukien.

    http://www.prnewswire.co.uk/news-releases/car-makers-continue-to-play-co2-emissions-catch-up-according-to-pa-consulting-group-analysis-646808753.html

    #809195 Ilmoita asiaton viesti

    Äxä3
    Osallistuja (Participant)

    Se on paska puhetta että Volvolla mikään hybridi kiihtyy 5 alkavia lukemia. Bemarilla taas on toisin kun myllyn alla on oikeita hevosvoima eikä sähköllä tuotettua hetken antavaa latinkia. Kiihtyykö edes 10s kun akku on loppu!

    #809197 Ilmoita asiaton viesti

    Marko
    Osallistuja (Participant)

    Taitaa samassa hintaluokassa Bemari-poikakin joutua kuuntelemaan 1.9 litraista dieselin nakutusta. Vähän kun Bemariin lataa lisävarusteita, niin samaan rahaan saa Volvolta tuon T8 mikä kiihtyy 5 s pintaa.

    #809200 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Se on paska puhetta että Volvolla mikään hybridi kiihtyy 5 alkavia lukemia. Bemarilla taas on toisin kun myllyn alla on oikeita hevosvoima eikä sähköllä tuotettua hetken antavaa latinkia. Kiihtyykö edes 10s kun akku on loppu!

    Etpä ole tainnut ikinä ajaa lataushybridillä. Ei se akku lopu kesken kiihdytyksen. Järjestelmä ei edes päästä akkua tyhjiin. AMS-mittasi raskaimmallekin Volvon T8:lle eli XC90:lle vitosella alkavan ajan 0-100 km/h kiihdytykselle. Keveämmät mallit kiihtyvät siis tuohon helposti.

    Todellisuudessahan polttomoottorin hevosvoimat ovat keveää kauraa sähkömoottorin kilowatteihin verrattuna. Tesla on hyvin selkeä todiste tästä.

    #809207 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Olen ajanut autoilla joissa kiihtyvyys on sanoisinko riittävä, mutta ei tuo kiihtyvyys ole niin suuressa arvossa enään kun se joskus oli. Nykyinenkin on ihan mukavasti kiihtyvä ettei enempää edes kaipaa. Kiihdytysauton puikoissa voi sanoa, että kiihtyvyys on jo rajua ja alle nollan ei kukaan varttimailia selviä ei edes se nopein sähköauto.

    Mitäs tämä Marko pojittelee?

    #809212 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)

    Ote Derrickin linkin takaa:

    ”Hybriddrivlinan i Mercedes GLC 350 e känns som att den är en efterkonstruktion som inte planerades tillsammans med resten av bilen.”

    Sanomattakin selvää, että ruotsalaisen AMS:n vertailuun on osallistunut joku menneisyyden tuote Mersulta, kun vaihteen kytkeytymistä odotellaan sekuntitolkulla yms.

    #809213 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Sanomattakin selvää, että ruotsalaisen AMS:n vertailuun on osallistunut joku menneisyyden tuote Mersulta, kun vaihteen kytkeytymistä odotellaan sekuntitolkulla yms.

    Sinulta meni ilmeisesti ohi se, että tuo ikä viittasi noihin dieseleiden vertailuihin. Hybrideissä molemmilla on aika isoja aukkoja toteutuksessa. Toisen vaihteisto miettii pitkään ja toisen sähkömooottorin suorituskyvyn rajat ovat varsin alhaalla.

    #809217 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Jos suorituskyvyllä tarkoitetaan esimerkiksi pelkän sähköajon toimintamatkaa, niin kyllähän tuo sähköajon toimintamatka on aika lyhyt erityisesti näillä isoilla lataushybridi-maastureilla. Ilmeisesti korkea paino vaikuttanee toimintasäteeseen. Volvo XC 90:llä pääsee muistaakseni 21 km ja Mercedes GLE:llä 17 km.

    #809221 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Suorituskyvyllä tarkoitin ihan vain normaaliin liikenteeseen riittävää kiihtyvyyttä.

    #809223 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    ”Se on paska puhetta että Volvolla mikään hybridi kiihtyy 5 alkavia lukemia. Bemarilla taas on toisin kun myllyn alla on oikeita hevosvoima eikä sähköllä tuotettua hetken antavaa latinkia. Kiihtyykö edes 10s kun akku on loppu!”

    Ruotsin AMS mittasi Volvo V90 T8:lle kiihtyvyydeksi 5,2 sekuntia nollasta sataan. Tuo Volvon malli kait on melko raskas farmariksi.

    #809224 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    ”Sanomattakin selvää, että ruotsalaisen AMS:n vertailuun on osallistunut joku menneisyyden tuote Mersulta, kun vaihteen kytkeytymistä odotellaan sekuntitolkulla yms.”

    No jokin asia on vaikuttanut siihen, että kyseisessä GLC 350e mallissa on vielä 7G laatikko. Näkyy aika selkeästi teknisten tietojen taulukosta.

    Kyllä minä mieluummin ottaisin 10 s 0-100 kiihtyvyyden, jos range sähköllä olisi vaikka jopa talvella 50 km. Ja aika monta muutakin ominaisuutta/ toiminnallisuutta ottaisin tuon kiihtyvyyden tilalle- oli nyt sitten merkki mikä vain. Kesäiselle herrasmies Bemaristille tuolla kiihtyvyydellä ei ole niin merkitystä.

    #809225 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Tekniikan Maailma näköjään poisti viestini koskien autojen melutasoa. Tässä ovat nämä diesel-autojen melutasot järjestyksessä Audi Q5 – Mercedes GLC – Volvo XC 60. Mittauksen on tehnyt Saksan Autobild.

    Näköjään Audi on hiljaisin ja Mercedes sekä Volvo menevät tasoihin melutasossa. Ensimmäisenä mainitaan siis Audi, sitten MB ja tämän jälkeen Volvo.

    bei 50 km/h 55 dB(A) 55 dB(A) 56 dB(A)
    bei 100 km/h 61 dB(A) 63 dB(A) 63 dB(A)
    bei 130 km/h 66 dB(A) 68 dB(A) 67 dB(A)

Esillä 15 viestiä, 91 - 105 (kaikkiaan 236)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.