Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Volvo S/V90

Tämä aihe sisältää 1,492 vastaukset, 38 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Aus der Reihe Derrick 24.10.2017 at 14:54.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 1,493)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #471095 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Luultavasti ensi vuonna julkistetaan yksi erittäin mielenkiintoinen ja monien pitkään odottama automalli, eli uusi suuri Volvo. Pidän todella paljon uuden XC90 Volvon muotoilusta, vaikka mikään maasturifani en yleensä olekaan. Etenkin sisustus on todella tyylikäs. S/V90 Volvot näyttävät noudattavan samaa muotoilulinjaa sekä ulkoa, että sisältä. S90 on erittäin linjakas sivuprofiililtaan ja V90 on melko perinteinen, mutta minun silmääni onnistuneesti muotoiltu Volvon farmari. Itseäni kiinnostaa todella paljon etenkin T8 hybridi, joka tulee luultavasti hinnaltaan olemaan todella kova pala saksalaisille vähänkään saman suorituskyvyn omaaville kilpailijoille. Oletettavastihan se on selkeästi halvempi, kuin XC90, joka sekin on mielestäni hybridinä ”halpa”.

    Tässä kuvaa V90 pienoismallista. Myös S90:stä on levinnyt vastaavia kuvia.

    http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2016-volvo-v90-leaked-pictures-scale-model

    #471554 Ilmoita asiaton viesti

    Quu,
    Osallistuja (Participant)

    On se edestäpäin nätti, jos tykkää kuorma auton näköisestä. En tykkää.

    #471560 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Minusta etenkin keula on erikoinen, mutta varsin onnistunut. Koko auton hienoin kohta sisustuksen lisäksi. Hienoa, että kaikki merkit eivät pelaa liian varman päälle.

    #471563 Ilmoita asiaton viesti

    Quu,
    Osallistuja (Participant)

    Volvo pelaa juuri varman päälle, kaikki mallit on edestä ja takaa samannäköisiä.

    #471569 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Että S60 on edestä samannäköinen kuin XC90 ja tuleva S90.

    #471732 Ilmoita asiaton viesti

    Aus der Reihe Derrick
    Osallistuja (Participant)

    Minun mielestäni Porsche Boxter on ainoa auto jonka keula muistuttaa perää.

    #471841 Ilmoita asiaton viesti

    Experience
    Osallistuja (Participant)

    Joo, aika kuorma-automainen keula, tai työkonemainen luukki. Onhan esim. Audi Q7 aivan omassa luokassa verrattuna tähän kiinalaiseen Volvoon. Tuo V90 summum näyttää Hondan kopiolta ja perästä tosi ruma:(

    #471857 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta Experiencen kommentit nyt ovat aina mitä ovat. Kun katsoo testejä, tai lukee testien kommentteja, niin aika yksimielisesti XC90 on kruunattu markkinoiden hienoimmaksi maasturiksi. Q7 saattaa olla joillain osa-alueilla parempi, mutta se sitten onkin markkinoiden rumin maasturi sekä minun, että lähes kaikkien muidenkin mielestä. Valitettavasti edes luonnossa Q7 ei näytä yhtään paremmalta. Sisustus siinä on sentään upea.

    #471872 Ilmoita asiaton viesti

    A.Lalla
    Osallistuja (Participant)

    Taitaa Experience jäädä mielipiteensä kanssa vähemmistöön kun tarkistetaan esim. myyntilukemat XC90 vs. Q7

    #476223 Ilmoita asiaton viesti

    Mp–autoilija
    Osallistuja (Participant)

    Laitetaan tämä sama viesti tännekin, jonka kirjoitin TM:n ”Volvo S90 tuli julkisuuteen” -otsikon alle. Siellä se jäi odottamaan hyväksyntää ja hukkuu, kun uutinen siirtyy pois etusivulta.

    Hieno on, julkaisuhetkellään tulee olemaan tyylikkäin luokassaan, mutta tuleva M-B E-sarja saattaa olla vieläkin tyylikkäämpi. On aikanaan nähtävä molemmat luonnossa, että osaa tarkemmin sanoa.

    Koko kasvaa turhankin paljon ja ainakin itselleni olisi kelvannut vähän pienempikin. S90 on 3 cm pitempi kuin A6, 6 cm pitempi kuin BMW 5-sarja ja 9 cm pitempi kuin M-B E-sarja. Leveydessäkin on kaikkia noita isompi, tosin A6:tta vain 0,5 cm. S90 mitat on kerrottu tuolla ruotsalaisella sivulla:
    http://teknikensvarld.se/volvo-s90-officiell-fakta-pris-bilder-och-film-221144/

    Iso kuvakokoelma löytyy samalta sivustolta. Valkoinen väri on jotenkin enemmän mieleeni kuin tuo hailakan sininen, jolla sitä esitellään aluksi joka paikassa.
    http://teknikensvarld.se/bildgalleri/volvo-s90-2016/

    Merkittävä uutuus tuossa on suurten eläinten tunnistusjärjestelmä eli osaa jarruttaa automaattisesti esim. tielle tulevia hirviä pimeässäkin.

    #476247 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Volvomiesten argumentoinnissa nämä sentit onkin uusi juttu kun muuten on kilpailijoihin nähden asiat vähän niin ja näin. Moottorien osalta ollaan jäljessä ja tullaan aina olemaan ikävä kyllä. Taitaa kuitenkin nämä sentit Volvon eduksi olla hyvin lyhytaikainen etu jos sen sellaiseksi voi edes ajatella, sillä kilpailijoilta tulee pian uutta premiumia. Esimerkiksi BMW 5-sarja ensi vuoden syyskuussa ja MB E-sarja myöskin. Tulee tuosta Volvon mitoituksesta mieleen se että ollaanko tuossa yrittämässä jotain välimallia tuohon BMW:n 5-sarjan ja BMW 7-sarjan väliin tuossa hommassa jää kyllä luu käteen kun kilpailijat pistävät kaiken aikaa kattavampaa mallistoa lisää koko ajan kovenevaan kilpailuun. Ulkonäkö on pitkälti makuasia eikä niistä kannata sen enempää kenenkään kiistellä, mutta mielipiteeni on hieman kaksijakoinen sillä tuosta tulee mieleen takapäästä 2000-luvun alun BMW 7-sarja E65/66 Lang. Se olikin tuon BMW:n paras puoli, mutta nämä ovat makuasioita kuten totesin.

    Keulan uudistus on sikäli tervetullut että jotain pitää keksiä kun myyntiluvut ovat jokaisen merkin elinehto. Onnistumisesta ei voida puhua Volvon osalta kun se ei säväytä mitenkään jääden hyvin mitäänsanomattomaksi. Esimerkkinä onnistuneesta keulasta voi mainita Audin keulan uudistus joka onnistui täydellisesti ja kantaa tuota muuten tylsähköä autoa hyvin edelleen. Volvomies näkee uudistuksessa riittävästi hyvää kuten A-utoilija asioita valaisee ja hyvä niin sillä tuon esityksen jälkeen ne joita ei Uusi Volvo miellytä avaavat toisen merkin ovia jatkossa kuka sitten mistäkin syystä ja sekin on hyvin ymmärrettävää.

    #476249 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Miksi tracktest arvostelet A-utoilijan kirjoitusta noista senteistä, kun A-utoilija nimenomaan sanoi, että Volvo on ehkä liiankin suuri. Ei siis mitenkään kirjoittanut siihen malliin, että Volvo voittaisi kilpailijat koollaan, vaan päinvastoin, totesi sen olevan ehkä jopa haitta. Toisaalta monilla tärkeillä markkinoilla, kuten Kiinassa, suuri koko saattaa olla eduksi. Sinne Volvo tekee vielä pidennetyn mallin, kuten moni muukin merkki.

    Ainakin omaan makuuni muotoilu on perää lukuunottamatta erittäin onnistunut ja hakkaa jokaisen tällä hetkellä markkinoilla olevan saman luokan saksalaisen mennen tullen ulkoäöltään ja etenkin sisustukseltaan. Uusi E Mersu saattaa kuvien perusteella olla jo kovempi pala, muuta toisaalta sekin on suora kopio C:stä. Volvon muotoilussa on nyt jotain aivan uutta, mikä on positiivista, piti siitä tai ei. Jos joku ei säväytä, niin uusien Bemareiden ja Audien muotoilu.

    Hieman myös ihmettelen, millä perusteella moottoriteknologia on huonompaa kuin saksalaisilla? Eikös Volvo esimerkiksi voittanut jokin aika sitten erään taloudellisuuskilpailun. Lähtökohdat ja tavoitteet näissä suurissa malleissa toki hieman erilaiset kuin saksalaisilla, mutta esimerkiksi T8 hybridi on huomattavasti kiinnostavampi, kuin yksikään tällä hetkellä myynnissä oleva tuohon kokoluokkaan tarjolla oleva saksalainen hybridi. Kuten jo XC90 keskustelussa todettiin, on Volvolta varsin järkevää, että se ei edes pyri kilpailemaan saksalaisten kanssa täysin samoilla konsteilla.

    Jos tälle linjalle lähdetään, niin toisaalta voidaan todeta, että Volvo on aina näyttänyt kaapin paikan turvallisuudessa ja niin se tekee jälleen. Käsittämätöntä, että näin pieni valmistaja hakkaa suuret merkit vuosikymmenestä toiseen.

    Palstan ”asiantuntijoiden” mukaan Volvon kiinaomistuksesta piti tulla viimeinen naula arkkuun ja uuden XC90:en piti myydä huonosti. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että Volvo eteni juuri siihen suuntaan, kuten ennustin jo vuosia sitten. Kiinaomistus on ollut pelkästään positiivinen asia. Nyt Volvo tekee ruotsalaisempia autoja kuin koskaan, Volvo on varsin itsenäinen, rahaa riittää omaan tuotekehitykseen ja uudet mallit myyvät erinomaisesti.

    #476250 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Ja A-utoilijan kanssa täysin samaa mieltä, valkoisena tuo Volvo on huomattavasti tyylikkäämmän näköinen, kuin sinertävän hopeana. Jotenkin plattu väri, vaikka luulisi, että nimenomaan metalliväri olisi arvokkaamman näköinen.

    #476252 Ilmoita asiaton viesti

    Mp–autoilija
    Osallistuja (Participant)

    Koon kasvu ei ole minusta mikään meriitti. Tämän luokan autot on kasvaneet kooltaan jo liiankin suuriksi. S90 kasvaa 10 senttiä lisää pituutta edeltävästä S80 mallista, joten tuollaisen auton kanssa saa jo tuskailla ahtailla parkkipaikoilla, kun vielä leveyskin on luokkansa suurin.

    Tämän luokan autot on aina vähän vanhoillisesti muotoiltu, mutta S90 on varsin onnistunut kompromissi uuden tuoreen muotoilun ja perinteisen luokkaan kuuluvan vanhoillisuuden välillä. Takavalot ei ensi näkemältä miellyttäneet, mutta tarkemmin katsoen nekin on loppujen lopuksi ihan ok. Sisätilat taas on erittäin freesit ja käyttöliittymä on moderni suuren näytön ansiosta. Tosi hienot myös lisävarusteiset Bowers & Wilkinsin kaiuttimet ovissa.

    Moottoreissa tyydytään 2 l turboihin eri tehoversioina ja tehokkaimmassa on hybrid sähkömoottori lisänä eli kuutoskoneet puuttuu, mutta kun kerran kehitys menee tuohon suuntaan päästömääräysten takia, niin ei kai tuokaan nyt kovin suuri miinus ole. Turbomoottorit on kuitenkin täysin kilpailukykyisiä.

    Ei kannata unohtaa tuota hirvitörmäyksiä estävää turvallisuuslisääkään. Sellaista ei ole vielä kilpailijoilla eli turvallisuuden suhteen Volvo on edelläkävijöitä tällä hetkellä.

    Ottaisinko sitten uuden S90:n vai tulevan uuden E-sarjan, jos niistä pitäisi valita, niin sitä en osaa sanoa. E-sarjakin näyttää oikein tyylikkäältä niissä kuvissa mitä siitä on salaa päästy ottamaan. Tulevasta BMW 5-sarjasta taas en ole nähnyt niin hyviä kuvia, että osaisin siitä päätellä oikein mitään. Audi A6 taas on vähän mitäänsanomaton minun makuuni, kuten suurin osa Audin nykymallistosta.

    #476253 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Samoilla linjoilla A-utoilijan kanssa koko mennyt BMW 5-sarjan kohdalla jo myös mielestäni max-mittoihin ja en ole koskaan BMW 7-sarjan kokoista autoa kokenut tarvitsevani. Onhan se matka-ajossa aivan huippu ja on sitä tullut sen verran kokeiltua ettei voi kun nautiskella mutta pikkuautoille maalatuissa ruuduissa rupeaa olemaan ahdasta. Uusi BMW 5-sarja varmasti kasvaa taas hieman kuten on kaikille uuden sukupolven sarjoille käynyt vaikkei mielestäni tarvitsisi. En ymmärrä mihin kiinalaiset tarvitsevat pidennettyjä malleja kun normi mitoilla riittävät normaali pituiselle aivan hyvin. Ja kiinalaiset ovat tunnetusti lyhyttä kansaa. Ajattelija voisi hieman hillitä tuota tunteiden paloa kun kaikki mitä kirjoitan aiheutta raivoa. Nyt tosin jätit BMW:n haukkumisen kokonaan pois, se oli uutta.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 1,493)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.