Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Volvo V60 koeajo

Tämä aihe sisältää 29 vastaukset, 11 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Juhamatti2 31.10.2018 at 17:00.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #903747 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Mikähän on se maaginen tavara jonka kuljetukseen tarvitaan isoa ja tilavaa farmaria ?

    #903750 Ilmoita asiaton viesti

    M880
    Osallistuja (Participant)

    Eikai sitä autoa valita siltä pohjalta että joku yksittäinen ominaisuus olisi maksimaalinen, vaan siten että eri ominaisuudet ovat sopivassa tasapainossa? Ellei tarve tietysti painotu hyvin vahvasti juuri yhteen ominaisuuteen.

    Joitain vuosia sitten itselläni oli kriteerinä asuinpaikasta johtuen neliveto, ja tavaratilan pituuden piti olla vähintään metri jotta lastenvaunut mahtuivat sisään pitkittäin. Leasingyhtiön kaveri ihmetteli automyyjien tarjouksia saatuaan että tiedänkö itsekään mitä olen ostamassa, kun koeajetuissa malleissa oli hajontaa (lähinnä SUVeja ja farkkuja, ei minun mielestäni kovin ihmeellinen vertailuryhmä). Kerroin että ei ole hajontaa, vaan kaksi tärkeintä kriteeriä ovat nämä.

    Nyttemmin tarvetta lastenvaunuille ei enää ole, joten vähän pienempikin farkku käy, ja takapenkin jalkatilaakaan ei tarvitse maksimoida. Farkkuun kuitenkin saa viimeistään penkit kaatamalla mahtumaan huonekalun tai tiskikoneen, mikä ei sedanissa onnistu. Litrojen ei kuitenkaan tarvitse olla ihan maksimaalisia.

    Ja sitten valintaan vaikuttaa erilaiset varustemielihalut, auton fiilis, ulkonäkö, takapuolituntuma ja tietysti hinta. Bemareiden ja Mersujen hinnat tuppaavat karkaamaan varustellessa.

    V60 on seuraavaksi autoksi hyvinkin vahva vaihtoehto. V90 tuntui ulkomitoiltaan turhankin isolta, ja vertailuja lukiessa vahvistuu näkemys että V60 voisi olla juurikin sopiva.

    #903806 Ilmoita asiaton viesti

    tmrcch
    Osallistuja (Participant)

    Octavia on kyllä mainio auto mutta itse maksan autosta mieluusti reilustikin enemmän pienemmän rengasmelun voksi. Kodiag on kyl hyvä ton rengasmelun suhteen.

    Farkku on itselle paras valinta useamman koiran vuoksi. Itse arvostan suurta pituutta ja leveyttä enemmän kun esimerkis tavaratilan korkeutta. Usein noiden katumaastureiden&tilavankkureiden litrat tulevat on enempi tavaratilan korkeudesta kuin pituudesta&leveydestä.

    Pitää otta mitta käteen ja verrata omaa vanhaa mk3v70 ja tuo uus v60 noilta osin(ehken noi löytys jostain jo valmiiks). Tuon v70 perän tilat ovat leveyden ja syvyyden suhteen olleet passelit ja koiratkin tuntuu viihtyvän kyydis kun renkaat ei ole rallattanu(tosin kun esim vaimon mazdassa missä kyllä koirista huomaa etteivät osaa asettua makuulle lepäämään).

    Näin ne tarpeet ihmisillä vaihtelevat , hyvä että vaihtoehtoja on.

    #903848 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Ostamani Passatin tiedoissa lukee korkeudesta seuraavaa: 1456 (Navigaattorin antennilla 1461). Volvon nettisivoilla taase V60:n korkeuden ilmoitetaan olevan 1427. Nyt ilmeisesti matematiikka on kirjoittettu uusiksi, koska 1456-1427=90.

    #903850 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    tmrcch
    Octavia on kyllä mainio auto mutta itse maksan autosta mieluusti reilustikin enemmän pienemmän rengasmelun vuoksi

    Rengastushan ei tietenkään vaikuta asiassa yhtään, vaan auto… Olen ollut lukevinani, ettei auton merkin osalta ole mitään max dB-määriä oletuksina, jos se kuuluu tähän p-luokkaan. Vai onko? Esim. BMW:n joku uusi malli on saanut moitteita rengasmelusta, miten se on selitettävissä?

    Näin ne tarpeet ihmisillä vaihtelevat, hyvä että vaihtoehtoja on.

    Koskee onneksi myös rengastuksia.

    #903859 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja (Participant)

    ”Eikai sitä autoa valita siltä pohjalta että joku yksittäinen ominaisuus olisi maksimaalinen, vaan siten että eri ominaisuudet ovat sopivassa tasapainossa?”

    Ominaisuudet pitää olla riittävät. Siksi maksimaalisuus, kuten pakettiauton tavaratila ei ole hyvä peruste.

    H-G:lle tiedoksi, että perhekäytössä herkästi tavaraa vaan kertyy matkoilla.

    #903921 Ilmoita asiaton viesti

    tmrcch
    Osallistuja (Participant)

    kumppani:
    (ei oikein lainalilu hallusa ,pahoillani siitä)
    Toki renkaat vaikuttaa. Istumissani octavioissa(työkavereiden liisareita, muutama perus ocu ja pari rs mallia) on rengaskoot ja merkit vaihdellut mutta valitettavasti ottavat tämän asian suhteen nokkiinsa mun vanhalta vollelta minun mielestä liikaa, kollegoita ei haittaa(vollessa perus 225/17 nokialaiset).

    Baijerinpuimureista en tiedä, kokemusta vaan jälleen parin työkaverin autoista(1 5 sataasarjalainen sedani ja 1 x5) ainakin ne on todella miellyttäviä. Olen tosin bemari foorumilta ollut ymmärtävinäni , että runflatteihin ei pidä kenenkään sellaisen koskea joka ei tykkää rengasmelusta

    #903948 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Tuskin nyt sentään Volkswagen Suomi antaa vääriä tietoja. VW:n esitteessä on mittakuva Passat Variantista, ja siinä ilmoitetaan korkeudelle vain yksi luku eli 151,60 cm. Tuo on lähtökohta.

    Mittapiirroksessa on myös tietoja farmarin tavaratilasta, ja tavaratila on tosi pitkä penkit kaadettuina.

    https://www.volkswagen.fi/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/fi/mittakuvat/passat-variant_mittakuva.pdf/_jcr_content/renditions/original./passat-variant_mittakuva.pdf

    #904006 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja (Participant)

    Farkuissa kaiteet vääristää tuloksia. Joskus ne on mitoissa mukana joskus ei.

    #904079 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja (Participant)

    Tulipa mieleeni asia, mikä selitää tämän jutun.

    Volkkari on siitä hauska tapaus, että samaa korimallia saa madalletulla alustalla (bluemotion yms. säästöpossumallit ja urheilullisemmat versiot), normaalilla alustalla ja korotetulla. Lisäksi tarjolla on Alltrack, jossa on korotetun alustan lisäksi halkaisijaltaan suuremmat renkaat. Mittakuvassa on korkeus max ja sehän vastaa Alltrackin lukuja. Jostain syystä mittakuvassa ei ole korkeus min, kuten raidevälissä. Tässä tapauksessa siis Passatin katumaasturiversio (TM:n mittauksen mukaan dieselin kulutus maantieajossa on n. 1-1,5 l suurempi kuin samalla moottorilla etuvetoisena matalana mallina) on n. 9 cm korkeampi kuin Volvon tavallinen farkku.

    #911125 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Laitetaanpa tähän tilavalitusketjuun takapenkkitilan vertailua Volvo V60 – Mercedes C-sarja farmari. Jokuhan saattaa ihmetellä miten näiden autojen pituusero ja akselivälien ero näkyy käytännössä.

    Video kohta 6.10. Pitkän miehet jalat eivät ollenkaan mahdu Mersuun takapenkillä istuttaessa, jalkoja on pidettävä harallaan. Etupenkki on osittain haarojen välissä. Volvossa taas ei näytä olevan mitään ongelmia tässä suhteessa vaan jalat mahtuvat siististi penkin taakse.

    Kokonaisuutena auto katsottiin tilavammaksi kuin C-sarjan farmari.

    #915413 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Mercedes Benz tavaratilaratkaisuja E-sarjassa.

    Driven by EQ Stuttgart 2018Driven by EQ Stuttgart 2018

    Driven by EQ Stuttgart 2018

    Driven by EQ Stuttgart 2018

    #915670 Ilmoita asiaton viesti

    Juhamatti2
    Osallistuja (Participant)

    Tavaratila on täyttänyt tehtävänsä, tärkeimmät sopii mukaan.

    #915696 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja (Participant)

    Hyvä niin. Toiset vaan asettaa kovemmat vaatimukset auton ominaisuuksille kuin toiset.

    #915976 Ilmoita asiaton viesti

    Juhamatti2
    Osallistuja (Participant)

    Huumoriahan tuo edellinen, siis se että saksan premiumeissa riittää kun juomat saa mukaan. Toisaalta kun näitä käytettyinä liikkeissä katsastelee, niin selvä trendi näkyy – mitä kalliimpi auto, sitä vähemmän käytetyltä tavaratila näyttää.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 30)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.