Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Volvolla menee lujaa

Tämä aihe sisältää 248 vastaukset, 25 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Heinz-Guido 29.08.2018 at 15:37.

Esillä 9 viestiä, 241 - 249 (kaikkiaan 249)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #874029 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    ”Geely tulee nyt Eurooppan tuoreella Lynk & Co -brändillään. Ensimmäinen malli jakaa tekniikkaa ilmeisesti hyvin pitälle Geelyn toisen brändin XC40:n kanssa. Sama tehdas valmistaa auton molemmille brändeille. Mielenkiintoista nähdä, että miten Lynk & Co -brändi positioidaan markkinoilla. Uudelle ja oudolle kiinalaisbrändille voi olla aika hankala tunkeutua Euroopan markkinoille ilman houkuttelevaa hintaa, mutta kovin alas hintaa ei voi laskea, jottei jengi ala ostamaan XC40:n sijaan 01:ä.”

    Ruotsin Automotorsport kirjoittaa että XC 40 on jo nyt huima menestys (fantastisk succé). Autoa tultaneen myymään noin 130.000 auton vuosivauhdilla.

    ”Nya XC40 är som modell en fantastisk succé redan innan den har fått någon elektrifiering. Med dagens produktionstakt ligger man långt över 130 000 bilar per år och det finns stora möjligheter att XC40 blir Volvos nummer ett med alla varianter som är på väg.”

    #875579 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Jotkut nostivat valtavan porun siitä että Volvo S90:tä valmistetaan Kiinassa ja tuodaan sieltä Eurooppaan.

    Alla oleva uutinen kertoo että Volkswagen ja Jaguar Land Rover suunnittelevat Kiinassa tulevaisuudessa valmistamiensa autojen myymistä Euroopassa. VW aikoo kehittää sellaisia malleja Kiinassa, joita voidaan myydä sekä Kiinassa että Euroopassa. Kiina tavallaan tulee olemaan ponnahduslautana uusille VW-malleille.

    ”Kina är världens största bilmarknad med många unika modeller. Men nu kan det bli ändring på det. För Auto Express berättar Volkswagen och Jaguar Land Rover att bilar byggda i och ursprungligen avsedda för Kina nu kan gå på export till Europa.

    De kommande två åren ska vi presentera nya modeller för Kina, bilar som folk på annat håll kommer vilja ha. Den kinesiska marknadens omfattning gör att vi kan plocka fram nya modeller. Bilar som vi planerar att exportera från Kina till Europa, säger Jürgen Stackmann, försäljningschef hos Volkswagen.”

    Kinesiska bilar på export till Europa

    #880227 Ilmoita asiaton viesti

    opi304
    Osallistuja (Participant)

    Vi Bilägare-lehden farmarivertailun voitti (yllätys, yllätys) Volvo V60. Vastassa olivat Audi A4 ja VW Passat -tässä järjestyksessä loppupisteiden mukaan. Kaikki kolme automaattivaihteisia, dieselmoottorisia, 2-litraisia, 140 kW tehoisia. Volvossa 8-vaihteinen perinneautomaatti ja VAG-laisissa 7 vaihteinen DSG. Lähtökohta oli hieman vääristynyt siksi että VAG:in autot olivat 4-vetoisia ja Volvo taas etuvetoinen. Audissa oli lisänä (rasitteena) madallettu alusta ja 19” renkaat.
    Volvo otti voitot mukavuudessa, turvavarusteissa ja kulutuksessa. Passatissa oli parhaat tilat, varsinkin takapenkillä ja tavaratilassa. A4:ssä taas ajettavuus, voimalinjan käytös, melutaso ja sisustan laatuvaikutelma olivat parasta. Ruosteenestokisan vei Passat ja V60 oli (yllättävästi) huonoin. Hinnoiltaan V60 ja Passat olivat aika lailla tasoissa, kun taas A4 selvästi kallein. V60:n etuistuimia ylistettiin -perinteisesti. Kulutuskisa olisi ehkä mennyt Passatille, jos mukana olisi ollut etuvetoinen malli.

    #880273 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Melko painava on V60. Esimerkiksi D4 painaa etuvetoisena 1744 kg.

    #880305 Ilmoita asiaton viesti

    Inspektori
    Osallistuja (Participant)

    No sehän kertoo taas siitä, että passiivisen turvallisuuden osalta yhden sukupolven ero on taas olemassa, eikä ole tyydytty pelkkään testien läpäisyyn.

    #880372 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    No sehän kertoo taas siitä, että passiivisen turvallisuuden osalta yhden sukupolven ero on taas olemassa, eikä ole tyydytty pelkkään testien läpäisyyn.
    

    Mihinkähän tuo ero on ja milla tavalla tuo lukema sen kertoo? ViB punnitsi tuossa vertailussa keveimmän ja raskaimman välille vain 22 kiloa eroa.

    #880980 Ilmoita asiaton viesti

    Inspektori
    Osallistuja (Participant)

    Niin ja VAG mallit oli nelivetoina? No tämä heittoni ei perustunut tähän vertailuun ja näihin painoihin. Enemmänkin siihen, että nyt kun on Vollen porukka saanut suunniteltua autonsa pelkästään omalla tekniikalla (pohjalevyjä myöten), edelleen ambitiot on passiivisenkin turvallisuuden osalta korkealla. Se osaaminen, mikä on tullut vuosikymmenien mittaan ja mitä on tullut omasta pelkästään kolaturvallisuuteen liittyvästä tutkimuskeskuksesta, olisi voinut johtaa uusissa malleissa painojen osalta alemmaskin ”pelkällä” testien hyvällä läpäisymentaliteetilla. Mutta rima on pidetty edelleen korkealla. Saadaanpa tietysti edelleen moitittua painoja näinä energiansäästön ja päästöjen alentamisaikoina, mutta kyllä oma pää on pidetty Ruotsin suunnalla ainakin tässä asiassa suhteessa omistajaan.

    #881331 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    AMS:n mukaan Volvo V60 T6 AWD painaa 1954 kg. Pitää kai lähteä siitä että tuo lukema on todellisuutta. Valitettavasti korkea paino taas näkyy kulutuksessa.

    #883114 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Tällaiset painolukemat Autoexpress sai vertailussa V60 D4 vastaan Audi Avant 2.0 TDI.

    Kerbweight – payload – towing weight.

    1,669/521/2,000kg (Volvo)

    1,530/615/1,900kg (Audi)

Esillä 9 viestiä, 241 - 249 (kaikkiaan 249)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.