Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Volvolla menee lujaa

Tämä aihe sisältää 121 vastaukset, 13 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Derrick Stumpfegger 04.10.2017 at 18:15.

Esillä 15 viestiä, 106 - 120 (kaikkiaan 122)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #779933 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick Stumpfegger
    Osallistuja (Participant)

    Tässä vielä nuo Volvo XC 90:n myyntierot 2016 versus 2017.

    Tammikuu 2017: – 34,50 %

    Helmikuu 2017: -45,80 %

    Maaliskuu 2017: – 44,30 %

    Huhtikuu 2017: – 21,90 %

    Toukokuu 2017: – 4,30 %

    Kesäkuu 2017: + 2,1 %

    Heinäkuu 2017: – 12,70 %

    Vaikea kuvitella että Volvo XC 90:n kysyntä USA:ssa yhtäkkiä laskisi melkein puoleen pelkästään luonnollisista syistä, varsinkin kun muualla kuin USA:ssa Volvo XC 90:n myynti pysyy entisellään tai kasvaa.

    #779943 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Ainakin kieli on saksa ja alennusprosentti on 22,1 %. Auto on BMW X1.

    Kuten arvelinkin, homma kävi selväksi jo linkkisi viimeisestä sanasta. Tässä lainaus löytämältäsi sivustolta:
    Auf der Such nach einem wirklich günstigen Angebot, suchen immer mehr Menschen über das Medium des Internets. Genau darauf hat sich die Firma EU Neuwagen Knott spezialisiert. Sie kaufen im Ausland EU-Neuwägen zu günstigen Konditionen und verkaufen Sie an dann an deutschen Kunden weiter

    Tässä vielä tuo Automotive Newsin juttu jonka johdosta NHB rupesi heti kitisemään siitä että hintavertailu koski 2013 malleja. Ei tässä hintavertailussa muuten vertailla mitään kalleimpia malleja keskenään vaan tekstissä mainitaan sanat ”on average” mikä tarkoittaa sitä että BMW on ollut keskimäärin 20.000 USD Volvo XC 90:ta kalliimpi. Kovin vaikeata ei pitäisi olla ymmärtää kahta sanaa ”on average.”

    Kirjoitin Ajattelijan vertailusta, jossa hän vertaili kalleinta eli V8-moottorista mallia. Sinun on aika turha alkaa opettamaan minulle englantia, varsinkin kun et ymmärrä edes sitä, mistä puhutaan.

    #779945 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    NHB:
    En minä maalannut mitään mielikuvia. Hyvin vähällä maalilla jaoin linkin uutiseen, josta jokainen näkee faktat sellaisina kuin ne ovat.

    Varmaan ne ovat faktoja tuon yhden varusteluversion kohdalla. Mutta juuri muuta siitä on vaikea repiä muuten kuin maalaamalla.

    Ongelmasi taitaa olla se, että kun en kääntänyt koko uutista suomeksi sinulle ja trollille, niin mielikuvituksenne pääsivät valloilleen ja loitte vilkkaissa mielissänne jos jonkinlaisia kuvitelmia siitä, mitä NHB tarkoitta sanoilla, joita hän ei kirjoittanut. Ikävä kyllä tämä on vähän turhankin tuttua tällä palstalla.

    Aivan yhtä tuttua tällä palstalla on poimia mansikoita jostakin tekstistä omaa näkökulmaa tukemaan. Juuri siksi minä kommentointikin sinulle, koska luin sen linkin. Jota et tosiaan sen kummemmin referoinut. Aivan kuten Derrickille, minullakin käväisi saman tien mielessä ”no just niin”…

    #779947 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Varmaan ne ovat faktoja tuon yhden varusteluversion kohdalla. Mutta juuri muuta siitä on vaikea repiä muuten kuin maalaamalla.

    Ja tuo kaikki muu onkin sitten sinun ja nimimerkinvaihtajan repimää.

    #779948 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick Stumpfegger
    Osallistuja (Participant)

    Näitä Excellence-malleja on alennusmyynnissä 45 kpl koko maassa.

    ”Cars.com lists 45 copies of the T8 Excellence in dealer inventory at the moment, leaving little opportunity for prospective customers to get their hands on a Volvo flagship that’s discounted by 22 percent. Those customers will truly have a hankering for high-end content, as the powertrain is not just available in the $69,895 T8 R-Design but the identically priced T8 Inscription, the latter of which is the highest trim level for non-hybrid 316-horsepower XC90s.”

    #779950 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Voi voi Derrick, laitetaan tähän kerran taas:

    Tilastojen mukaan Volvon myynti jenkeissä luokassa ” Total Light Trucks” on tammi-heinäkuussa laskussa lähes 20% verrattuna 2016. Ja tämä on siis XC90, jotain on yritettävä. Varsinkin kun samaan aikaan Audi ja BMW kasvattavat myyntiä runsaat 10%.Molemmat Audi ja BMW myyvät noin 2-3 kertaa enemmän kappalemääräisesti SUVeja jenkeissä kuin Volvo.

    Ei ole Volvo XC90 mikään menestys jenkeissä, turha vedota tiettyyn malliin, päinvastoin iso pettymys, uusi auto ja myynti sen kun laskee!

    #779954 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick Stumpfegger
    Osallistuja (Participant)

    Hurjat tappiot tulossa tuosta 45 auton erästä ?

    #779962 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    On ihme, ettei mene Derrickillä jakeluun. Turha puhua toimitusvaikeuksista ja 45 kpl alennus-erästä. Myönnä nyt ettei Volvo ole jenkeissä onnistunut, XC90 myynyt 1-7/17: runsas 28.000 kpl, viime vuonna samaan aikaa lähes 35.000 kpl. Mikä on kun uusi malli ei myy? Kiinalaisuus-tausta, vain 1,9-litrainen 4-pyttykone, vai mikä?

    Samaan aikaan Audi Q7 kasvattaa myyntiään…

    #779963 Ilmoita asiaton viesti

    kello68
    Osallistuja (Participant)

    EIkös uusi XC90 tullut viime vuonna vai edellisen vuoden aikana?
    Yleensä kokonainen eka vuosi myy hyvin ja sen jälkeen tasaantuu alemmalle tasolle. Moni jää odottamaan uutta mallia ja niinpä niitä tilataan ekana vuonna (yleensä puolikas vuosi) hullun kiilto silmissä. Toimitukset pääasiassa seuraavana (konaisena toimitus vuotena). Näinhän se tuppaa menemään kaikkien merkkien kanssa.

    #779964 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick Stumpfegger
    Osallistuja (Participant)

    Tuulilasihan nimenomaan kirjoittaa että 90-sarjan autojen korkea kysyntä nosti Volvon ensimmäisen puolivuotiskauden liikevaihdon noin 10 miljardiin euroon (XC 90 on oikein erikseen mainittu).

    Vaikka siis USA:n myynnissä on notkahdusta tuolla aikajaksolla (oma lisäys).

    ”Volvo Car Group on kertonut, että se on tehnyt eniten voittoa ja voittomarginaalia kuuteen vuoteen. Ruotsalaismerkin kehityskäyrä on ollut positiivinen siitä asti, kun kiinalainen Geely osti Volvon Fordilta vuonna 2010.

    Volvon voitto kasvoi 21 prosenttia 6,8 miljardiin Ruotsin kruunuun eli 711 miljoonaan euroon. Lisäksi XC90- ja S- ja V90-mallien korkea kysyntä nosti ensimmäisen puolen vuoden aikana merkin liikevaihdon 99 miljardiin kruunuun eli 10,3 miljardiin euroon ja autojen myynnin kahdeksan prosentin kasvulla 277 641 autoon. Volvon autojen myyntimäärät ovat nousseet nyt neljä vuotta putkeen.”

    #780109 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)

    US sales 2017 first half: Premium Large SUV segment

    ”After a nightmarish Q1 when it lost 42% of its volume due to limited availability, the Volvo XC90 slightly improves to a loss of just 8% in Q2, but it remains the segment’s biggest loser for the first half, down almost a quarter on last year.”

    #789897 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick Stumpfegger
    Osallistuja (Participant)

    Volvo tekee 850 miljardin euron suuruisen investoinnin USA:n tehtaaseensa.

    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volvo-tekemassa-myyntiennatyksensa-iso-satsaus-yhdysvaltoihin

    #790055 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Edelleenkään US ei luota kiinalaiseen Volvoon. Myynti senkun hiipuu vaikka uusia malleja on tarjottu xc90, etc. Siis -7,3% Volvo myy vähemmän amerikoissa nyt kuin viime vuonna samaan aikaan. Toivotaan että tehdas auttaisi, mutta ei ihmiset tyhmiä ole, jos on kiinalainen tausta niin se on eri kuin esim aito saksalainen BMW tai MB.

    #790098 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Aito US ei tiedä kuin hikisesti missä Eurooppa on.
    Uudessa kiinalaisomistuksessa Volvo on saanut myyntinsä selkeään kasvuun. Tänä vuonna se on tekemässä maailmanlaajuisesti myyntiennätyksensä.

    #790125 Ilmoita asiaton viesti

    kello68
    Osallistuja (Participant)

    Tottahan toki Jenkki ostaa Bemarin citymaasturin, se kun on aito made in USA. Ei niitä muualla oikein taideta tehdäkään 🙂

    Mutta onpa hieno paketti se Volvon XC40. Onkin itseasiassa mielenkiintoista miten kaikkien merkkien on tuotava kokoajan pienempiä malleja kun jatkuvasti kasvattavat olemassa olevia mallittyyppejä. Kahdeksan vuoden välein voikin aina siirtyää pienempään ja silti auton koko pysyy samana… mutta vain ulkoa.

Esillä 15 viestiä, 106 - 120 (kaikkiaan 122)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.