Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot VOLVON VALMISTUS SIIRTYMÄSSÄ KIINAAN ?

Tämä aihe sisältää 101 vastaukset, 13 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  inspektor70 01.05.2017 at 16:06.

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 102)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #721586 Ilmoita asiaton viesti

    Mp–autoilija
    Osallistuja (Participant)

    Whatcar:
    ”Tässä vielä uusin laatuongelma:
    http://teknikensvarld.se/volvo-aterkallar-fem-modeller-pga-problem-med-sakerhetsbalten-341537/

    Mikä ihmetyttää ja myös Teknikens Värld -lukijat ihmettelevät, että korjauskutsu koskee vain amerikkaa? Onko tässä joku ero Eurooppaan? Vai pelätäänkö oikeuteen joutumista?”

    ——————————————————————————————————————

    Jos olisit omistanut joskus uuden automallin, niin tietäisit, että noita takuukorjauksia on kaikilla merkeillä ja varsinkin uuden automallin kohdalla niitä tuppaa olemaan. Useimmiten ne hoidetaan kuntoon vähin äänin poissa julkisuudelta.

    Minulle osui edellisessä japanilaisessa uutena ostamassani uudessa automallissa muistaakseni kolme takuukorjausta ensimmäiselle vuodelle. Pahimmat oli, kun auto puolsi heti liikkeestä sen noudettuani niin paljon, että ratista piti pitää kaksin käsin kiinni. Robotti oli kiristänyt väärin jotain alustan osia isossa osassa mallisarjaa. Toinen aika paha ominaisuus oli, että ovet ei meinanneet mennä pakkasella kiinni ja ratkaisuna vuoltiin lukon kumitappeja pienemmiksi. Nämä toki harmittaa, mutta ei ne ole kuin ylimääräinen, maksuton huoltamokäynti, jonka ajaksi saa yleensä ilmaiseksi toisen auton käyttöön.

    Mitä tulee tuohon nimimerkki-asiaan, niin kai sen verran olet sinäkin osannut päätellä, että ajattelijaXX muutti nimimerkkinsä auto-m:ksi ja mrse on eri henkilö nykyisine muuttuvine nimimerkkeineen. Ehkä nuo mrse:n muuttuvat nimimerkit on jonkinlainen huumorin- tai mielenilmaus. Onneksi et yritä enää sotkea minua kumpaankaan nimimerkkiin, kuten aiemmin teit.

    #721608 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Niin mainitsin tuossa edellä seuraavaa: Toki Mp-autoilijalle täytyy myöntää, että on näitä tapauksia yhtä lailla muissakin merkeissä.

    Eli kyllä näitä kutsuja todella on tullut joka automerkissä. Tässä tapauksessa erikoista on se, että vain Amerikka on kutsun alla, eli voiko turvavyölukko vaihdella alueittain?

    Itselläni oli aikanaan auto, jossa tiivisteet eivät johtaneet sähköä, eli koripellien välille syntyi jokin galvaaninen pari, joka aiheutti ruostumista. Tuli kutsu huoltoon vaihtamaan tiivisteet. Ihmetytti, ettei valmistaja ollut selvillä tästä, perusasioita sanoisin.

    Joo, sorry Mp-autoilija, sekoitin sinua noihin mainitsemiisi multi-nm:ihin aikaisemmin. Minusta tuo jatkuva nm:n vaihtelu ei ole mitään huumoria. Omalta kohdalta WhatCar tuntuu ok valinnalta, se on alkuperäinen, eikä ole syytä muuttaa sitä.

    #721612 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    ”Eiköhän jätetä nämä provo-sivustot oman onnensa nojaan.

    Auto-?, nimimerkkisi näyttää vaihtuvan joka päivä, oli AutoBurgward, sitten Der Auto-Burghard, nyt Autokenner- Burghard, aikaisemmin se oli Ajattelija, auto-m, mrse, ym. ? Mikä tässä nyt on idea? Ei ymmärrä, itse olen ollut alusta alkaen WharCar, perustuen autolehden nimeen. Mitään syytä ei ole muuttaa sitä näin autoihmisenä.”

    Mikset WhatCar vastaa ihan selviin kysymyksiin vaan rupeat kiukuttelemaan nimimerkeistä ?

    Eli jos saisit tietoosi E-sarjan Mercedeksen tilaamisen jälkeen että auton maalipinta ruostuu jo kolmen vuoden käytön jälkeen, niin ostaisitko kuitenkin tällaisen auton vai yrittäisitkö perua kaupat ?

    http://www.autokuplii.com

    #758035 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Nyt on taas saatu lisää tietoa Volvon tulevaisuudesta. Painopistettä siirretään Kiinaan varsin nopealla tahdilla: Ruotsalaisvalmistajan tavoitteena on, että vuonna 2020 joka kolmas Volvo on valmistettu Kiinassa.

    http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volvolta-vahvistus-tuleva-sahkoauto-on-made-in-china/6397406

    #758040 Ilmoita asiaton viesti

    Quu=2016
    Osallistuja (Participant)

    ”WharCar, perustuen autolehden nimeen”

    Ja luvat onko kunnossa? nimen käyttöön.

    #758195 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    Kummelissa kysyttiin aikoinaan ”onko se paljon vai vähän” ? Nyt voisi kysyä onko tuo haitta vai hyvä asia (että Volvoja tullaan valmistamaan runsaasti myös Kiinassa) ?

    Siellähän se autojen myyntikin lisääntyy eli sieltä se raha tulee valmistajille, kuten viimeisimmästä Shanghain jutuista ja autotehtaiden esittelyistä voi päätellä. TM otsikoi ”Shanghain autonäyttely osa 2- kaikki haluavat valloittaa Kiinan markkinat”. Ja se kuka onnistuu, onnistuu säilyttämään kannattavuutensa ja mahdollisesti malliensa valmistuksen kattavammin myös Euroopassa.

    Luultavasti vuosikymmenen päästä tullaan meilläkin ajamaan monella muullakin Kiinassa valmistetulla autolla kuin (mahdollisesti moni Volvo tullaan tekemään muualla kuin Ruotsissa) Volvolla.

    Se taas on sitten kuluttajan päätettävissä, onko se haitta vai ei (että valmistettu Kiinassa) ?

    #758196 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    Whatcarilta saattaa siis joku kysyä vuonna 2027, että mitäs pidät uudesta Kiinassa valmistetusta MB:stä/ BMW:stä ? Vaikka luultavasti ei kaikki Eurooppalaisetkaan Kiinaan rynnistä. Etelä-Amerikka on Audin tapaan parempi veikkaus.

    #758202 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Whatcarilta saattaa siis joku kysyä vuonna 2027, että mitäs pidät uudesta Kiinassa valmistetusta MB:stä/ BMW:stä ? Vaikka luultavasti ei kaikki Eurooppalaisetkaan Kiinaan rynnistä. Etelä-Amerikka on Audin tapaan parempi veikkaus.

    Vaikeaa ymmärtää ajatustasi tuossa. Eurooppalaiset ovat rynnistäneet jo isosti Kiinaan. Etelä-Amerikassa Audin ja vaikka BMW ovat olemattomalla panostuksella liikkeellä yrittäen vauhdittaa lokaaleja markkinoita. Pohjois-Amerikassahan molemmilla on aivan eri luokan tehtaita kuin Etelä-Amerikassa.

    Mersun ja Bemarin saksalaisuus ei ole uhattuna, mutta kuinka paljon Volvon toiminnasta voi olla Kiinassa, jotta Volvoa voi vielä pitää ruåtsalaisena.

    #758204 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    ”Mersun ja Bemarin saksalaisuus ei ole uhattuna, mutta kuinka paljon Volvon toiminnasta voi olla Kiinassa, jotta Volvoa voi vielä pitää ruåtsalaisena.”

    Jos laiskat suomalaiset pystyvät autojen kokoonpanoon, niin miksi kiinalaiset eivät tähän pystyisi ?

    #758219 Ilmoita asiaton viesti

    Quu=2016
    Osallistuja (Participant)

    Välttäkää Kiinassa valmistettujen tuotteiden ostamista jos suinkin mahdollista, jos kaukonäköisesti välitätte Eurooppalaisten tulevasta elintasosta että tulevat sukupolvet yleensä voi hankkia kulutustavaroita saati autoja.

    #758266 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    En edelleenkään ymmärrä mitä merkitystä sillä on, missä auto valmistetaan ja suunnitellaan, kunhan se on hyvä. Ok, sen ehkä ymmärrän, että joku haluaa suosia Suomessa valmistettua Mersua, mutta muilta osin asialla ei ole itselleni mitään merkitystä. Mitä se minua liikuttaa, tehdäänkö auto Kiinassa, Saksassa vai Brasiliassa.

    Jos muuten oikein muistan, niin kaikki Q5 Audit valmistetaan Etelä-Amerikassa ja kyseessä taitaa olla Audin tärkein malli. Joku voi korjata jos muistan väärin.

    Se nyt on täysin selvää, että autonvalmistajat suuntaavat katseensa pois kuihtuvasta, vanhenevasta ja köyhtyvästä Euroopasta. Johan Bemarikin suunnittelee autonsa kiinalaisten ehdoilla, eikä se mikään ihme ole. Jos suuret autonvalmistajat meinaavat pysyä hengissä, niin Eurooppa kannattaa pikkuhiljaa unohtaa. Toivotaan kuitenkin, että sieltä Kiinasta ja muualta tuodaan jatkossakin autoja vielä tänne köyhälle perähikiälle.

    Esimerkiksi Volvon kohdalla voisi kysyä, että olisiko koko merkkiä enää olemassa, mikäli kiinalaiset eivät olisi Volvoa pelastaneet. Palstan ”asiantuntijat” ennustivat, että Volvo kuihtuu kiinalaisten vuoksi, mutta kävikin juuri päinvastoin. Kiinalaiset pelastivat ja ”ruotsalaistivat” Volvon. Merkki voi paremmin kuin vuosikausiin. Samalla pelastui myös moni ruotsalainen työpaikka, mikäli joku tätä arvostaa.

    #758271 Ilmoita asiaton viesti

    Quu=2016
    Osallistuja (Participant)

    Kovat sanktiot Euroopan ulkopuolella valmistetuille autoille että tuotanto ainakin Eurooppalaisille pysyy Euroopassa.

    #758272 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    2016, kannattaisiko edes hieman perehtyä talouden lainalaisuuksiin, ennen kuin päästelee tuollaisia aivopieruja? Periaatteessa naurattaisi, mutta kun tietää, että sinullakin on äänioikeus, niin ei oikeastaan naurata.

    #758274 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    Ei mene kaikki aina putkeen Euroopassakaan, BMW:n kaksi työntekijää sammuivat liukuhihnalle ja tehdas jouduttiin sulkemaan.

    http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/bmw-n-tyontekijat-sammuivat-vedettyaan-viinaa-ja-huumeita-aamupalaksi-seisokista-miljoonavahingot/6358604

    #758275 Ilmoita asiaton viesti

    Quu=2016
    Osallistuja (Participant)

    Ei naurata yhtään kun työpaikat ja tuotanto siirtyy maahan missä ei välitetä ympäristöstä pätkälläkään.

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 102)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.