Etusivu Keskustelu Autot Liikenne Polkupyörällä pääsee Vastaa aiheeseen: Polkupyörällä pääsee

#851873 Ilmoita asiaton viesti

TeeCee
Osallistuja

740 GLE: ” Päteekö mielestäsi sama periaate myös lentämiseen, laskuvarjohyppyyn, metsästykseen isokaliberisella kiväärillä ja laitesukellukseen? Vastaa mieluimmin siihen tai niihin kohtiin, joita et harrasta itse?

Pätee, koska puhuin nimenomaan siitä miten ihminen itse asian kokee. Olen monessa keskustelussa toistellut näkökulman tärkeyttä asioita ajatellessa. Näitä asioita miettivät ihmiset, yksilöt, ja ihmisaivot luovat oman maailmansa, joka eroaa jokaisen toisen ihmisen aivojen maailmasta, ja mikä oleellisinta, se eroaa jokaisella myös todellisuudesta.

Esimerkiksi tässä tapauksessa päädymme täysin eri linjoille koska tarkastelemme samaa asiaa eri näkökulmista. Sinä puhut siitä miten asioiden pitäisi ihannemaailmassa olla, minä puhun siitä miten ihmiset itse näkevät oman tietämättömyytensä. Olet aivan oikeassa siinä että tietämättömyys ei saisi olla syy ottaa laittomia lisäriskejä liikenteessä, mutta minä olen myös oikeassa sanoessani että ihmisten mielestä oma mielipide on erinomainen syy tehdä liikenteessä kaikenlaista, mikä lisää liikenteen uhrimäärää.

Tämän vuoksi olen aiemmissa keskusteluissamme puhunut niin paljon siitä, miten tärkeää on noudattaa liikenteen sääntöjä niin tarkasti kuin pystyy, vaikka itse tietäsikin että niitä voi sopivissa tilanteissa rikkoa vaaratta. Kaikki ovat täysin varmoja että tietävät ne sopivat tilanteet.