Etusivu Keskustelu Autot Liikenne Polkupyörällä pääsee Vastaa aiheeseen: Polkupyörällä pääsee

#868883 Ilmoita asiaton viesti

Herbert
Osallistuja (Participant)

Olen samaa mieltä pyöräilyn helpommaksi tekemisen tarpeesta. Mutta pelkästään tuosta ei ole kyse. Tällä hetkellä moni ajaa autolla vanhasta tottumuksesta ja siksi, ettei tule ajatelleeksi tai ota vakavasti terveydellisiä asioita. Minunkin lähipiirissäni moni sanoo, että pitäisi liikkua enemmän jne, mutta silti esim. työmatkojen osalta ei olla valmiita näkemään pyöräilyn vaatimaa vaivaa. Ellei saa käännettyä omaa päätään siihen asentoon, että liikunta vaatii pientä vaivaa, ei mikään helppous muutosta tuo. Jollain markkinoinnilla pitäisi siis vaikuttaa tähän asiaan. Pakottamalla ei nämä muutu eli ihmiset on saatava itse keksimään asia.

Kahden pyörän taktiikalla kyse on pysäkiltä töihin/kotiin ajamisesta. Monilla matka on tällöin alle 5 km/suunta. Kun käytettynä 50 eurolla saa käyttökelpoisen pyörän ainakin, jos itse pyöristä jotain ymmärtää, kyse käyttöasteessa ei ole pyörän huonoudesta. On tietysti järjetöntä, että kun muihin matkoihin mielellään on hankittava parempi pyörä, arki vaatii vähintään kolme pyörää. Minun arjessa olisi tuolla systeemillä neljä. Nyt on vain kolme.