Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Katumaasturien suosio kasvaa Vastaa aiheeseen: Katumaasturien suosio kasvaa

#869097 Ilmoita asiaton viesti

HybridRules
Osallistuja (Participant)

T8 löytyy muistakin malleista kuin XC90:stä ja hinnat voi katsoa Volvon sivuilta netistä. Voipi ”rakentaa oman Vovon” haluamiensa varusteiden kera ja näkee hinnan sitten.

En olekaan väittänyt, etteikö paljonkin halvemmalla saa menopeliä. Katsastettuja autoja saa jo muutamalla tonnilla, voi saada jopa tonnin hintaisia.

Minulla on ollut ennen Cittaria kolme maasturia ja suurin syy siihen, etten vaihtanut viimeisintä maasturia toiseen oli se, että nykyisessä Cittarissa on hybridi-voimalinja. Lisäksi siinä on MuTusti samat tilat, mutta paremmat varusteet kuin maasturiin olisi ollut edes saatavilla. Kyllä minä nuo tilatkin hankintaa tehdessä ihan mittakuvien kanssa vertailin, mutta nyt on muistissa enää mutu, että suunnilleen samat oli. Taisi olla niin, että Cittarissa on syvempi tavaratila kuin maasturissa, joka oli toinen vaihtoehdoistani. Mahtuu vähän pidempi tavara kyytiin ilman, että 2. rivin penkkejä tarvitsee kääntää ja teräskalteria irrottaa. Mutta jos ei Volvossa olisi ollut hybridivaihtoehtoa, niin en melko varmasti MuTusti olisi vaihtanut siihen.

Kytkeytyvässä nelivedossa huomaa kyllä pikkuruisen pienen heikommuuden jatkuvaan nelivetoon, mutta sen huomaa vain talvikelissä eikä se ole häiritsevää. Oikeastaan mielenkiintoista, miten se muistuttaa vajaavetoisen voimalinjan heikkoudesta talvikelillä. Siis, kun joko etuvedolla tai takavedolla vaikkapa siirtää peräkärryä lumisella alustalla ja vetävät pyörät ehtii sutia hetken ennen kuin neliveto kytkeytyy. Vajaavetoisella pitäisi ryhtyä vekslaamaan tai etsimään kitka-apua renkaan alle.

Jos on ajanut vaikkapa farmaria niin paljon, ettei ajamisessa ole enää iloa, niin kannattaa vaihtaa kunnon maasturiin niin ei tarvitse katua. Ainakaan priimakuntoista katua. Ja taas on ajamisessa iloa.