Lataushybridit ovat mainio tapa harrastaa sähköautoilua, kunnes sähköautojen toimintamatka on kaikkien autoilijoiden mielestä riittävän pitkä.

Mikäli uuden Niro Plug-in Hybridin lataa aina ajojen välissä, voi ensimmäiset viisikymmentä kilometriä liikkua pelkästään sähköllä. Niinpä auton virallinen normien mukainen yhdistetty kulutus on 1,3 l/100 km ja vastaava hiilidioksidipäästö 29 g/km. Mikäli ajelee pelkästään bensiinimoottorilla, arvot ovat vähän toisenlaiset.

Uutuus tulee myyntiin peräti neljällä varustetasolla, joista halvimman LX:n hinta on 36 490 euroa. Siinä on vakiovarusteena muun muassa 5-tuumainen kosketusnäyttö, automaatti-ilmastointi, lämmitettävä ohjauspyörä ja koria vasten kääntyvät peilit. Turvavarusteisiin kuuluvat automaattinen hätäjarrutus jalankulkijatunnistuksella, aktiivinen kaistavahti ja mukautuva nopeussäädin.

On aika järkevää maksaa 1 800 euron lisähinta ja nousta EX-tasolle, sillä tuolla rahalla saa paljon tavaraa. Kosketusnäyttö kasvaa kahdella tuumalla ja mukaan tulevat navigaattori älypuhelin liitännällä, lediajovalot, puolinahkaverhoilu, ajotilan valinta, pysäköintitutka myös eteen ja tummennetut takaikkunat.

Saatavana ovat vielä 40 490 euron hintainen Niro PHEV Business Premium ja 41 790 euroa maksava Business Luxury. EX-tasoon verrattuna Premiumissa on parempi JBL:n äänentoisto, kuolleen kulman valvonta, risteävän liikenteen varoitus, älyavain ja sähkösäätöinen kuljettajan istuin. Luxury tuo mukanaan kattoluukun, nahkaverhoilun ja ilmastoidut etuistuimet, joissa on myös peilit kattava muisti.