MASERATIN aikeet tulevat keulan ilmettä katsoessa heti selviksi. Autoharrastajille iso atrain on helppo tunnusmerkki, mutta muutkin arvaavat heti, että kyse on automaailman kuningassukujen edustajasta.

MOOTTORI on nykytyyliin muovikuoren peittämä, mutta kuoren muotoilussa on sentään käytetty luovuutta. Äänet tosin ovat tällä osastolla vaimeat, sillä turbomoottorissa kunnon pärinät saa luotua helpommin pakopuolelle.

HUOMIOVALOT ovat pienet ledit, ja ajovaloina käytetään kaksoisksenoneita. Ghibli S:n tapauksessa valot myös kääntyvät, ja mukautuvat ajotilanteisiin nopeudesta riippuen.

VALMISTAJA kertoo tavaratilan tilavuudeksi 500 litraa, mutta uskokoon ken tahtoo. Tilalla on kyllä pituutta mutta korkeutta ei nimeksikään. Saranat näyttävät perusteellisilta.

RENGASKOKO on perusversiossa ja dieselissä 235/50 R 18 joka nurkassa, mutta tehokkaimmissa malleissa takarengas leviää 275/45 R 18 -mittoihin. Jarrut ovat edessä jäähdytetyt kuusimäntäiset, takana kiinteät nelimäntäiset.

TAVARATILAN pohjalta löytyy vielä varapyörä, mutta perinteiseksi sitä ei voi kutsua. Rengas näyttää aika kurjalta, mutta sen pullistuu pumpattaessa hieman.