Vaikka Mercedes-Benz esitteli 39 vuoden jälkeen G-sarjan toisen sukupolven, ei ensimmäisestäkään malteta vielä luopua. Lähes alkuperäisen näköisenä jatkavaan alkuperäiseen G-sarjaan on tehty vuosikymmenien aikana uudistuksia, mutta perusrakenne on edelleen sama kuin aikojen alussa.

Molempia sukupolvia valmistetaan Itävallassa, Grazissa samalla tuotantolinjalla. Alkuperäinen, jonka mallikoodi on 461, on edelleen kova sana muun muassa Australiassa, Lähi-Idässä ja Saksassa. Vanhaa mallia myydään kuitenkin vain paikkoihin, missä hyväksytään edelleen Euro 5 -tason moottorit.

Tärkeimmät vanhan mallin käyttäjät ovat virallisia tahoja sekä eri maiden armeijat. Suomessakin G-sarjaa on mennyt armeijalle. Alunperinhän G-sarja suunniteltiin nimenomaan sotilasajoneuvoksi, mistä se on kehittynyt vuosien mittaan erittäin ylelliseksi edustusmaasturiksi. Hienostuneen mallin rinnalla on kaikki nämä vuodet tehty myös kovempaan käyttöön tarkoitettuja vaihtoehtoja.

Vanhaa 461-mallia tehdään kolmena vaihtoehtona. Viisiovisena pitkällä korilla, ohjaamollisena runkomallina ja 6×6-versiona. Eikä vanhan mallin tuotannolle ole näkyvissä loppua, vaan sitä kehitetään edelleen niin kauan kuin ostajia riittää.

Uuteen Mercedes-Benzin G-sarjaan lisätään vaihtoehdoksi 350 d, jossa on sama kuusisylinterinen kolmelitrainen turbodiesel kuin mm. S-sarjassa ja uudessa CLS-sarjassa. Vuosimallin 2019 myötä saapuvan uuden G 350 d:n suurin teho on 210 kilowattia ja vääntömomentti 600 Nm. Saksassa se jää G 500 -mallia halvemmaksi. Meillä ero on vielä suurempi alhaisemman hiilidioksidipäästön ansiosta.