Jos tarvitset tilavan Peugeotin, on syytä suunnata katseet ”tuplanollamalleihin” eli 3008:aan ja 508:aan. Kookkain perinteinen Peugeot-malli 508 on nyt entistä lyhyempi, matalampi ja ahtaampi, mutta vastaavasti tyylikkäämpi, urheilullisempi ja enemmän ajajan ympärille rakennettu.

Sen synty ei ollut itsestään selvää, sillä katumaasturimaiset korkeat autot ovat syöneet tämän luokan markkinoita koko 2000-luvun, ja myynti suuntautuu vahvasti yrityksille. Päätös 508-projektin aloituksesta ehdittiin tehdä ennen PSA-yhtymän ajautumista vakavaan talouskriisiin.

Pienen ohjauspyörän yli katseltava mittaristo (vakiovarusteena täysdigitaalinen) on matalassa autossa haastava asetelma. Ohjaamo suorastaan syleilee kuljettajaa, joka näin on entistä tiiviimpi osa autoa. Paksun A-pilarin katve on häiritsevän suuri.

Hyvä niin, sillä tuloksena on erittäin hyvännäköinen ja sopivasti erilainen tuote tähän vakavahenkisten työsuhdekulkuneuvojen joukkoon. Sujuvan muotoilun ja korkean …

Tilaa ja lue tämä artikkeli

sekä vaikka kaikki TM:t vuodesta 1953 alkaen.

Tilaa Kirjaudu