Hinta: 39 990 €
Juttu TM:ssä: 20/2017

Yleisarvosana: 6,5       –


I30 N:ssä on ripaus rehtiä rallitunnelmaa, joka istuu yhtä hyvin myös rataympäristöön. Mittariston päällä on hyvät ledit, jotka ilmaisevat moottorin kierrosluvun ja varoittavat hyvissä ajoin ja selkeästi ennen kierrosten nousua kohti rajoitinta. Moottori vetää hienosti, muttei erityisesti säväytä.

Hyundai i30 N:n moottori on ajossa hiljainen, mutta moottorijarrutuksissa se pitää miehekästä pauketta.

Ohjaus on vähän turhan kevyt ja vetelee kaarteista kiihdytettäessä. Ohjaustunto on kuitenkin asiallinen. Vaihdekeppi on aika pitkä, mutta etenkin alaspäin vaihdoissa automaattinen välikaasu tuo mukavasti pörinää ja pauketta ajoon.

Istuimessa on turhan heikko sivuttaistuenta. Vähänkään pidempien kuljettajien ajoasentoa kypärä päässä häiritsee matalalla oleva katto, mikä tosin osaltaan johtuu lisävarusteisesta kattoluukusta.

Mittariston yläreunassa on pienet m…

Tilaa ja lue tämä artikkeli

sekä vaikka kaikki TM:t vuodesta 1953 alkaen.

Tilaa Kirjaudu