Hinta: 29 395 €
Juttu TM:ssä: 11/2018

Yleisarvosana: 7,2       ★


Fiestan istuimeen on mukava mennä, ja siellä on myös mukava pysyä. Ja kuten Fordeissa on ollut tapana, ohjauspyörän saa helposti riittävän lähelle.

Fiestan rauhallinen olemus yllättää moottorin käynnistäjän kertaheitolla. Kun tukka on laskeutunut, lähtevät huulet leviämään. Tummanpuhuvalla rummutuksella on mukava astua areenalle.

Kolmisylinterinen moottori mahtuu helposti konehuoneeseen. Ääni on läpi alueen urheilullista rummutusta.

Kolmisylinterisen moottorin erikoisuutena on se, että keskimmäinen sylinteri lepää pienellä kuormituksella. Mutta sitä ei juuri nyt ole luvassa.

Mutkasta Performance Packillä varustettu (+1 208 €) auto ampaisee Quaifen valmistaman kitkalukon avulla tehokkaasti, ja ohjauksessa on hyvä meininki. Kaarteeseen käännettäessä tuntuu siltä, että sisempi takapyörä nousee ilmaan, mutta tapahtuma on kaikin puolin hallittu, ja auto kääntyy hyvin.

Jousitusliike ei ole iso mutta se on ihailtavan progr…

Tilaa ja lue tämä artikkeli

sekä vaikka kaikki TM:t vuodesta 1953 alkaen.

Tilaa Kirjaudu