Hinta: 81 470 €
Juttu TM:ssä: 7/2018

Yleisarvosana: 8,0       ★★★


Moottorin käynnistys kääntää päät Mustangin läheisyydessä. Viisilitraisen V8:n murinat ovat muskelivenemäiset ja herättävät luottamusta.

Radalla auto kääntyy ensimmäiseen mutkaan kokoisekseen ketterästi, joskin ohjaustunto voisi olla parempi. Äärirajoja on lähestyttävä varovasti, sillä leveät renkaat tarjoavat ohjaustuntoon verrattuna niin paljon pitoa, että äärirajan löytämiseen tarvitaan myös takapuolituntuma.

Ohjaamossa on sopivasti yhdistetty vanhaa ja uutta.

Kun pidon raja on sisäistetty, on meno vauhdikasta ja hauskaa. Ensimmäisellä kahdella kierroksella takapyörien pito on etupyöriä parempi, joten hitaissa mutkissa on pientä aliohjaamista. Mutkista auto lähtee kuin tykin suusta, ainakin kahden kierroksen ajan. Tämän jälkeen takarenkaat alkavat ylikuumeta, mikä johtaa lievään vetoyliohjaamiseen.

Vaihdevälitykset ovat pitkät. Suoralla pärjätään kolmosvaihteella, kun muualla mennään lähes kokonaan ka…

Tilaa ja lue tämä artikkeli

sekä vaikka kaikki TM:t vuodesta 1953 alkaen.

Tilaa Kirjaudu