Hinta: 174 453 €
Juttu TM:ssä: 2/2018 (ei Coupé)

Yleisarvosana: 8,0       ★★★


Heti alkuun kannattaa valita runsaista ajo-ohjelmista Sport Plus. Tämän jälkeen maastoauto muuttuu yllättävän ketteräksi. Kallistelut ovat pieniä, ja kaikki liikkeet tapahtuvat nopeasti mutta loogisesti. Korkealla istuminen tuntuu alkuun oudolta, mutta kun siihen tottuu, tuntuu se jopa jossain määrin mukavalta.

Kookkaat jarrulevyt pysäyttävät raskaan auto tehokkaasti, ja poljintuntuma pysyy hyvänä useamman kierroksen.

Kierrosaika on katumaasturiksi todella hyvä, ja kello tykkää eniten kaarteiden ulostuloista. Hitaissa mutkissa voi kaasun avata todella aikaisin, ja takapään pito on niin hyvä, että ulompi etupyörä on hetkellisesti ilmassa.

Ohjaustunto on erinomainen kaikissa tilanteissa. Moottorin ja vaihteiston yhteistyö on täydellistä sekä kiihdytyksissä että jarrutuksissa.

Ohjaamo on kuin urheiluautosta, vaikka ollaan katumaasturis…

Tilaa ja lue tämä artikkeli

sekä vaikka kaikki TM:t vuodesta 1953 alkaen.

Tilaa Kirjaudu