Hinta: 54 316 €

Yleisarvosana: 5,6       –


Opel Insignia herättää varmasti uskottavuutta joissakin paikoissa, muttei täällä. GTI- ja superautojen seassa Insignian habitus on turhan vaatimaton, joskin tyylikäs.

Moottorin käynnistymistä tuskin huomaa, eikä kaasun anto radallakaan nostata ihokarvoja. Sen sijaan GSi:tä varten kehitetty jousitus toimii yllättävän ratamaisesti, eikä auto kallistele liikaa. Ohjauksen keveys vie parhaan terän tunnokkuudelta, mutta sen kanssa kyllä pärjää radallakin.

Kaksilitrainen turbomoottori tarjoaa melkein 200 kilowattia tehoa, mutta lähes 1 700 kilon omamassalla GSi:n suorituskyky on näissä karkeloissa vaatimatonta.

 

Moottorin pyörintänopeusmittarin kehä on vain puolikas, joten asteikko on aika ahdas.

Moottori ja vaihteisto toimivat asiallisesti, joskin moottori saisi olla vielä vetävämpi ja vääntävämpi. Näillä tehoilla ei tarvita ainakaan kuivalla asfalttiradalla nelivetoa.

Istuimet ovat niin ikään turhan sivistyne…

Tilaa ja lue tämä artikkeli

sekä vaikka kaikki TM:t vuodesta 1953 alkaen.

Tilaa Kirjaudu