Ei enää tylsiä autoja”, linjasi Toyotan pääjohtaja Akio Toyoda syksyllä 2013, kun yhtiö oli jo vuosikaudet tehnyt tuotteensa vähän liiankin varman päälle. Laatu oli huippuluokkaa, mutta tunteisiin vetoavat autot loistivat poissaolollaan.

Nyt pääjohtajalla on tainnut olla muita kiireitä, sillä uusi Corolla-mallisto on taas luisunut yksitotiseen suuntaan. Voi toki olla, että maailman myydyimmän automallin tapauksessa ei katsottu soveliaaksi lähteä liikaa revittelemään.

Toyota päätti 12 vuotta sitten rohkeasti muuttaa vuodesta 1966 lähtien valmistetun Corollan mallinimeksi Auris. Porrasperän kohdalla nimestä ei kuitenkaan luovuttu. Nyt puolestaan on Aurisin hautajaisten aika, ja kaikki kolme korimallia ovat taas Corolloja.

Uusi porrasperä esitellään marraskuun puolivälissä, ja sen kuvat tulevat TM:n nettipalveluun. Nyt keskitymme viisioviseen malliin ja Touring Sports –farmariin, jotka ovat Länsi-Euroopan ja myös Suomen kannalta ehdottomasti tärkeimmät mallit.

Tilaa ja lue tämä artikkeli

sekä vaikka kaikki TM:t vuodesta 1953 alkaen.

Tilaa Kirjaudu