Audilla on jo myynnissä A3 Sportback g-tron ja A4 Avant g-tron, jotka ovat saaneet yläpuolelleen A5 Sportback g-tronin. Sen kaksilitrainen sekä maa/biokaasulla että bensiinillä toimiva moottori kehittää 125 kilowattia ja 270 Nm.

Kulutus on 3,9 kiloa kaasua sadalla kilometrillä ja hiilidioksidipäästö 106 g/km. Bensiinillä ajettaessa kulutus on 5,7 l/100 km. Automaattivaihteisen auton toimintamatka kaasulla on viisisataa kilometriä ja molemmilla polttoaineilla yhteensä melkein tuhat kilometriä.

Kummankin polttoaineen tankkauskorkki on yhteisen läpän alla. Heti tankkauksen jälkeen ja kylmällä ilmalla moottori käynnistyy bensiinillä, minkä jälkeen se vaihtaa mahdollisimman nopeasti kaasuun. Ensin käytetään tyhjäksi kaasutankki, minkä jälkeen moottori kytkeytyy automaattisesti bensiinikäytölle.

Haittapuoliin kuuluu kaasun etsimisen lisäksi tavarasäiliön kutistuminen lähes sadalla litralla 390 litraan. Keväällä Suomeen saapuvan Audi A5 Sportback g-tronin hinnat alkavat 48 932 eurosta.

Opelin vastaus kaasulla toimivien henkilöautojen viime vuonna yli kaksinkertaistuneeseen myyntiin on Asta CNG, jonka saa sekä viisiovisena että farmarina. Moottorina on 1,4-litrainen turbo, joka kehittää kaasu/bensiiniversiona 81 kilowattia. Auton yhdistetty kulutus on vähän yli neljä litraa kaasua sadalla ja vastaava hiilidioksidipäästö 113-116 g/km mallista riippuen.

Opel Astra CNG:n hinnat alkavat viisiovisen Enjoyn 23 408 eurosta. Parempi Innovation-varustelu nostaa hintaa noin 1 600 eurolla ja farmarikori vähän reilulla tuhannella eurolla.