* KAHDELLA ahtimella varustetun kolmilitraisen V6-bensiinimoottorin ohella moottoritilassa on hybridijärjestelmän tehoelektroniikka.

* MITTARISTOSSA lataushybridin erikoisuuksia ovat ajotilavalinnan sekä akun varaustilan näytöt.

* KESKUSNÄYTTÖÖN ja mittaristoon saa jo Toyota Priuksen aloittaman hybridikäytännön mukaisesti grafiikan energiavirroista.

* MERCEDES kehittää yhdessä BMW:n kanssa induktiivista latausjärjestelmää. Auto pysäköidään laattamaisen latauskelan päälle ja sen jälkeen kaikki tapahtuu automaattisesti. Hyötysuhteen kerrotaan olevan sama kuin johdon kautta ladattaessa.

* ALIMMASTA, akun kuvalla varustetusta napista valitaan varsinainen ajotila esimerkiksi automaattisen hybridikäytön ja pelkän sähkökäytön välillä. Kolmesta vaihteisto-ohjelmasta E on oletusarvo, E+ ennakoivan taloudellinen ja S urheilullinen, jolloin polttomoottori käy koko ajan ja sähkömoottori avustaa.

* AKUN sijoitus heikentää tavaratilan kokoa ja käytettävyyttä, joskaan asia ei taida useimmille S-asiakkaille olla kovin kriittinen.