* KOMENTOSILLAN keskiosassa on johtokeskus. Sitä saa valokuvata ainoastaan tästä kulmasta.

* LENTOKANSI on aluksen keulassa, ja verkkorakenne laajentaa sitä. Ylimpänä näkyy TRS-3D-tutkan antenni.

* PUISESSA peräkannessa on öljynkeruujärjestelmään liittyviä luukkuja. Avoin rakenne mahdollistaa hätähinaukset.

* TURVAN konevalvontahuoneen monitoreista voi seurata, mitä kannella tapahtuu. Alusta voi myös ohjata täältä.

* SUOMALAISALUSTA ei voisi ajatella ilman saunaa. Kivet pysyvät ritilän ansiosta paikoillaan kovemmassakin merenkäynnissä.

* NORJALAISVALMISTEISESSA Maritime Partner Alusafe -partioveneessä on katettu ohjaamo.

* ULKOVARTIOLAIVA Turva NB1385 on viimeinen STX Finlandin Rauman telakalta valmistuva alus.

 

* TURVASSA on kaksi konehuonetta. Pääkoneena on Vaasassa valmistettu Wärtsilä 12V34DF -moottori.

 

* MASSIIVISEN hinausvintturin pitokyky on 200 tonnia ja paaluvetokyky 100 tonnia. Vasemmalla hengitysilmaletkukeloja. Miehistö käyttää niitä esimerkiksi kemikaalionnettomuuksissa.

* PERÄKANNEN alla on säiliöitä, johon merestä nostettu öljy kerätään.