* VARIANT tulee säilyttämään paikkansa suositumpana korimallina. Hintaero sedaniin on 2 000 euron luokkaa.

* TÄMÄ kahdella turbolla siunattu 2,0 TDI pääsee todennäköisesti aikanaan myös Golfin keulalle, jolloin kyytiä varmasti riittää. Mallimerkintä voisi olla GTD R.

* AHDIN- JA KATALYSAATTORIPAKETTI on moottorin takapuolella. Urealisäainetta vaativa SCR-katalysaattori on vasta biturbossa, mutta tulee aikanaan pienempiinkin dieseleihin. Lisäainesäiliö vaatii täytön noin 9 000 km välein.

* TEHOKKAIMMAT bensiini- ja dieselversiot tulevat olemaan nelivetoisia ja automaattivaihteisia.

* PORRASPERÄMALLIN takaistuimella on reilusti tilaa, mutta katto on lähempänä päätä kuin farmarissa.

* SEDANIN tavaratilaksi ilmoitetaan 586 litraa. Saranat on verhoiltu, mutta syövät jonkin verran tilaa. Rakenne mahdollistaa sähkötoimisen luukun. Sedanissa tavaratilan pohja on vain yhdessä tasossa.

* ELLEI halua katsella Golfista tuttua mittaristoa, voi tilata teknisemmän näköisen ja muunnettavan Active Info Displayn. Suomessa veroton hinta on Comfortlinen yhteydessä 685 euroa, mutta lisäksi on otettava paremman navigaattorin sisältävä Travel Pro -paketti, veroton hinta 1 455 euroa.

* OHJAUSPYÖRÄN OK-napin painalluksella päämittarit kutistuvat ja keskellä oleva navigaattorin kartta suurenee. Mittareiden keskelle voi valita haluamaansa informaatiota.

* MITTAPIIRROS kertoo päämittojen muutoksen edelliseen malliin verrattuna. Paino on laskenut noin 85 kilolla.