Inspiraatio Lukan muotoiluun on haettu autojen historiasta, ja sen linjoista voi löytää useampia eri malleja. Keulassa on paljon yhteistä vanhojen BMW-mallien kanssa, kun taas perän viistoudessa ja tavaratilan kannessa on jotain samaa klassisten Aston Martinien kanssa. Prototyyppimäisestä viimeistelystä huolimatta Lukaa voi pitää ainakin persoonallisena.

Edellä mainittu pätee auton ulkonäköön, sillä sisustuksen suhteen ei samaa adjektiivia voi enää käyttää. Ohjaamossa on pyritty ylellisyyteen ja haettu jopa urheiluautomaista linjaa, mutta lopputulos on aika vaatimaton. Digitaalimittaristo ja kookas kosketusnäyttö olisi voitu toteuttaa tyylikkäämmin, joko historiallista linjaa jatkaen tai sitten futuristisesti. Hiilikuitukoristeet eivät nekään oikein istu kokonaisuuteen.

MW Motors ei ole vielä hionut auton tekniikkaa aivan valmiiksi. Mutta valmistajan mukaan Luka on maailman ensimmäinen napasähkömoottoreilla varustettu tuotantoauto. Auto on hyvin kevyt, sillä alumiinirakenteiden ansiosta painon luvataan jäävän 815 kiloon. Napamoottorit kehittävät kukin 12,5 kilowattia eli yhteensä viisikymmentä kilowattia.

Valmistaja lupaa, että kilowatteja on riittävästi kiihdyttämään auto nollasta sataan alle kymmenessä sekunnissa ja huippunopeudeksi luvataan 146 km/h. Ajoakun energiasisältö on 21,9 kWh, mikä riittää valmistajan ilmoituksen mukaan kolmensadan kilometrin toimintamatkaan. Akkuihin saa noin 80 prosentin latauksen tunnissa.

Lukaa kehitetään edelleen, minkä takia valmistaja ei ole vielä kertonut sen enempää hinnasta kuin aikataulusta.