Geely perusti aivan uuden automerkin, jonka ajatuksena oli mullistaa auton hankkiminen. Lynk & Co on henkisesti hyvin lähellä Volvoa, sillä ensimmäinen myyntimalli, 01 SUV, jakaa perusrakenteensa uuden XC40:n kanssa.

Yhtiön varapääjohtaja Alain Visser lupaa Auto Express -lehdelle antamassaan haastattelussa, että uusia malleja vyörytetään markkinoilla kaksi per vuosi aina vuoteen 2020 saakka. Mallistoon kuuluu sen jälkeen viisi tai kuusi eri mallia ja vuonna 2020 yhtiön myynti laajenee kattamaan koko maailman ja se nousee puoleen miljoonaan vuodessa.

Kun 01-mallin tuotanto on saatu täyteen vauhtiin, esitellään pienempi 02-katumaasturi ja pian sen jälkeen 03-henkilöauto. Viime mainittu oli näytteillä viime huhtikuussa Shanghain autonäyttelyssä.

Muut odotettavissa olevat mallit ovat kookkaampi katumaasturi, edustusauto ja pikkuauto houkuttelemaan nuoria ostajia Lynk & Con käyttäjiksi.

Lynk & Con muotoilusta vastaava Peter Horbury toteaa, että yhtiö tuo markkinoille hyvin erilaisia autoja. Mitään korityyppiä ei ole pudotettu pois. Kysyntää on etenkin nuorekkaalle, urheilulliselle autolle, sillä Kiinassa on suuri joukko erittäin nuoria vähän yli 20-vuotiaita autonostajia.

Lynk & Con myynti alkoi joulukuun alussa Kiinassa hurjalla vauhdilla, sillä yhtiö sai kuusituhatta 01-mallin tilausta 137 sekunnissa. Kaikki halusivat ensimmäisen mattaharmaan Limited Editionin, joita tehdään vain 1 001 kappaletta.

Ostajat joutuvat odottamaan omaansa pitkään, sillä tuotanto käynnistetään hyvin hitaasti. Marraskuussa valmistettiin 201 autoa ja tuotanto jatkuu kahdensadan kappaleen kuukausivauhdilla huhtikuuhun 2018 saakka. Vasta sen jälkeen alkaa tavallisten mallien valmistus eli vaikkapa punaista 01:tä joutuu odottamaan vähintään toukokuuhun saakka.

Lynk & Co 01:n myynti alkaa niin, että ensimmäisissä autoissa on Volvon kaksilitrainen 140 kilowattia kehittävä moottori kuusivaihteisen automaatin tai 7-vaihteisen kaksoiskytkinvaihteiston kanssa. Perusmallit ja keskivarustetaso ovat etuvetoisia ja ylellisin Pro nelivetoinen. Vuoden 2018 puolen välin kieppeillä moottorivalikoima kasvaa 1,5 turbolla ja 1,5 hybridillä.

Mitä ei ole saatavissa, ainakaan toistaiseksi, on Lynk & Con lupaama mahdollisuus jakaa auto muiden kanssa. Tuosta edistyksellisestä järjestelmästä on vaiettu täysin, joten sitä ei olla ottamassa käyttöön aivan lähiaikoina. Myös uudenlaiset omistusjärjestelyt, esimerkiksi auton jakaminen usean omistajan kesken, on unohdettu. Niin ikään elämyskeskuksista ja myynnistä internetin välityksellä on luovuttu ja Lynk & Cot ostetaan Kiinassa vähittäismyyjiltä aivan kuin kaikki muutkin autot.