* RANSKALAISTEN pikkuautojen uutuustulvan harjalla surffaa myös Twingo. Se on rakenteellisesti sukua tulevalle Smartille, minkä johdosto auto on takavetoinen ja -moottorinen. Ainakin vetoakseleista vapautettujen etupyörien luulisi kääntyvän hyvin, mikä on etu pienelle kaupunkiautolle. Tavaratilaa on muuten vain takana, moottorin päällä.

* SVEITSILÄISEN Rinspeedin koemalli XchangE on Tesla Model S:n pohjalta tehty koemalli, joka visioi automaattisen ajamisen etuja kuljettajan näkökulmasta. Jos auto kerran pärjää itse, voi kuljettaja siirtää ohjauspyörän pois tieltään ja keskittyä mukavaan matkustamiseen sopivan viihteen parissa. Bisnesluokan nojatuolit auttavat sopivaan vireeseen pääsemistä.

* GHOST on kohta viisivuotias, joten on päivityksen paikka. Rolls-Royce kertoo, että auto on vakiinnuttanut paikkansa suosituimpana yli 200 000 euron sedanina. Pienten muotoilullisten korjausten lisäksi esimerkiksi takajousitusta on muutettu, ja etuistuimet ovat vaihtuneet parempiin.

* SBARRON AVOAUTO

* SCOUT on varmasti odotettu Octavian erikoismalli. Auto on erähenkinen neliveto, jonka maavara on reilut 3 senttiä tavallista Octavia Combia korkeammalla. Moottoritarjonta koostuu kahdesta dieselistä ja yhdestä bensaturbosta.

* ŠKODAN koemalleista on viime vuosina muotoutunut aika usein oikeita tuotantoautoja, joten tälläkin kertaa kannattaa olla silmä tarkkana. Vision C on Octavia-kokoluokan ”viisiovinen coupe”, eli konsepti on lähellä BMW 4-sarjan Gran Coupea, mutta pienemmässä ja etuvetoisessa muodossa.

* SSANGYONG XLV CONCEPT

* SUBARUN pistokehybridin koemalli Viziv 2 on evoluutio viime vuoden koemallista. Alkuperäinen Viziv oli kaksiovinen, toisessa sukupolvessa ovia on neljä.

* SUZUKI Celerio tulee ainakin Suomessa syrjäyttämään Alton. Edullisen pikkuauton tärkeimmät myyntivaltit ovat isoillekin miehille sopivat tilat, ja uusi 85 g/km hiilidioksidipäästöihin kirivä 3-sylinterinen bensiinimoottori.

* TATAN koemalli Nexon sai ensiesittelynsä muutama viikko sitten New Delhin Auto Expossa. Genevessä se on lähinnä muistuttamassa suuren intialaisyhtiön olemassaolosta. Autossa on 1,2-litrainen 81-kilowattinen turbomoottori.

* TOYOTA on muotoillut Aygon keulalle villin näköiset viikset. Muotoiluelementin toimivuus tuntuu riippuvan paljolti auton väristä. Mittasuhteet ovat melkein samat kuin edeltäjässä, mutta sisätilat ovat parantuneet. Toyota käyttää vain omaa 1,0-litraista moottoriaan, PSA:n 1,2-litraista ei ole otettu mallistoon.

* GOLFIN pistokehybridi on nimetty sporttisesti GTE:ksi. Tähän on hyvät perusteet, sillä 110-kilowattisen bensiinimoottorin rinnalla toimiva sähkömoottori nostaa yhteistehon 150 kilowattiin. Pelkällä sähköllä auton normitettu toimintamatka on 50 km.

* GOLF Sportsvanin tuotantomalli näyttää jokseenkin samalta kuin viime syksynä esitelty koemalli. Auto tulee siis entisen Golf Plussan paikalle, mutta rakentuu uuden sukupolven osakokonaisuuksista. Moottorimallisto koostuu alkuun 1,2- ja 1,4-litraisista TSI-moottoreista (63 ja 110 kW) sekä 1,6- ja 2,0-litraisista TDI-moottoreista (81 ja 110 kW).

* ONNISTUNEEN muotoilun omaava Volkswagen Scirocco on viimein kokenut pienen mutta vain pienen ulkoisen päivityksen. Tärkeämpänä moottorimallistoa on uusittu Euro 6 -rajoihin sopivaksi, ja nyt yhtä vaille kaikki moottorit ovat 2,0-litraisia.

* T-ROC antaa esimakua Golfin kokoluokkaan todennäköisesti tulevasta katumaasturista. Se asettuisi pienemmän Taigunin ja isomman Tiguanin väliin. Koemalli on varustettu tehokkaalla kaksilitraisella turbodieselillä, 7-vaihteisella DSG-vaihteistolla ja nelivedolla. Katto on avattavissa irtopalaset poistamalla.

* VOLVOSTA on tullut esimerkillinen koemallien valmistaja. Detroitin palkitun Concept XC:n seuraaja on tämä Concept Estate, joka oletettavasti antaa vihiä paitsi XC90, myös sitä seuraavien mallien muotoilusta. Esimerkiksi V70 kaipaisi vähitellen päivitystä. Concept Estate on sisältä melkeinpä hienompi kuin ulkoa.

* TANSKALAINEN Zenvo on lopulta saanut autonsa niin valmiiksi, että se on tuotu Geneveen asiakkaita houkuttelemaan. Pientä takapakkia markkinoinnille tulee Top Gear -televisiosarjan uudehkossa jaksossa koetut ongelmat. Ensin autosta paloi, kytkin, sitten melkein koko auto, ja lopuksi yli 1000-heppainen ST1 oli märällä radalla suorastaan hidas.