ALUSTAN kestävyyttä testataan hydraulipenkissä, jossa jousitus saa rajua kyytiä. Tieprofiili on tallennettu testiradalta ja se toistetaan penkissä. Testi pyörii tarvittaessa vuorokauden ympäri. Kuuden viikon ravistelu vastaa 300 000 kilometrin normaaliajoa.

MOOTTORIDYNAMOMETRISSÄ testataan osien toimivuutta, mitataan päästöjä ja haetaan oikeita säätöjä. Kylmiä olosuhteita voidaan simuloida täyttämällä moottori -30-asteisella jäähdytysnesteellä ennen käynnistystä.

MOOTTORIDYNAMOMETRIÄ ohjataan ja moottorin toimintaa tarkkaillaan valvomon puolelta.

TALVITESTAUSTA Nissan on tehnyt paljon Boschin radoilla Ruotsissa. Tärkeässä osassa ovat erilaisten ajoavustimien kuten ajonvakautuksen ja luistoneston toiminnan testaus ja kalibrointi erilaisissa pito-olosuhteissa.

UUDEN Qashqain tavaratilan käytettävyyttä on lisätty ensimmäisen sukupolven autosta kerättyjen kokemusten ja palautteiden perusteella. Luonnollisesti myös kilpailijoita on tarkkailtu. Välipohjan saa nyt käännettyä kassipidikkeeksi.

QASHQAIN muodoista on vastannut Nissanin Euroopan-muotoilukeskus, joka sijaitsee Lontoon keskustassa, Paddingtonin rautatieaseman vieressä vanhassa veturien huoltohallissa. Jättimäinen jyrsin tekee lopullisesta muotoiluehdotuksesta tietokonemalliin pohjautuvan täysikokoisen savimallin.

SAVIMALLI viimeistellään käsityönä.