Mazda CX-5:n nykyinen sukupolvi on ollut vasta hetken myynnissä, mikä ei kuitenkaan estä kehittämästä sitä edelleen. Japanissa on esitelty vuosimalli 2019.

Suurin edistysaskel on mahdollisuus valita keulalle sama 2,5-litrainen bensiiniturbo, joka on Pohjois-Amerikassa saatavissa CX-9- ja Mazda6-malleihin. Moottori kehittää 169 kilowattia ja 420 Nm, jotka riittävät liikuttamaan CX-5:tä varsin kerkeästi.

Pienen päivityksen yhteydessä CX-5 saa myös aiempaa etevämmän G-Vectoring Control Plussan, joka parantaa auton hallittavuutta. Järjestelmä käyttää jarruja niin, että auto on vakaa suurissa nopeuksissa ja paremmin kuljettajan käsiteltävissä hätätilanteissa. Järjestelmä on vakiona kaikissa varustetasoissa.

Saataville tulee uusia varusteita, kuten jalankulkijat yölläkin havaitseva järjestelmä. Japanissa mallisarjan huipulla lisätään Exclusive Mode, jossa on muun muassa nappanahkaverhoilu ja aitoa puukoristelu kojelaudassa. Kotimaassaan uudistuneen CX-5:n myynti alkaa marraskuun 22. päivänä.

Nyt jäämme mielenkiinnolla odottamaan, saadaanko bensiiniturbolla varustettu CX-5 myös Eurooppaan. Pohjois-Amerikkaan niitä ollaan laivaamassa.