Yleisölle uuden sukupolven Mercedes-AMG G63 esitellään maaliskuussa Geneven autonäyttelyssä. Konepellin alla on monessa muussakin yhtiön mallissa käytetty nelilitrainen tuplaturbo-V8. Se kehittää G-sarjassa 430 kilowattia ja 850 Nm vääntömomentti on tarjolla käyntinopeusalueella 2 500-3 500 r/min.

Suorituskyky on vaatimattomasti todettuna riittävä, sillä auto kiihtyy nollasta sataan 4,4 sekunnissa. Rajoitettu huippunopeus on 220 km/h, mutta tilaamalla AMG:n ”Kuljettajan paketinp  raja nostetaan lukuun 240 km/h. Taloudellisuuttakin on ajateltu, sillä moottorissa on sylinterien lepuutusjärjestelmä.

Voima välitetään moottorista pyörille 9-vaihteisen automaatin kautta, ja jako on takapainotteinen suhteessa 40:60. Valmistajan mukaan tällä lisätään auton ketteryyttä ja etenemiskykyä. AMG on tehnyt uuteen alustarakenteeseen omat säätönsä muun muassa erilliseen etuakselistoon. Sähköisesti säädettävä mukautuva iskunvaimennus kuuluu auton vakiovarusteisiin.

Helpoimmin G63:n erottaa kesymmistä G-sarjan malleista etusäleiköstä ja suuremmista etupuskurin ilmanottoaukoista. Muita pieniä eroja ulkonäössä ovat ledivalot, punaiset jarrusatulat ja 22-tuumaiset pyörät.