Ulkoisesti Mercedes-Benzin C-sarjan muutokset ovat aika vähäisiä, sillä siihen on tehty tyypillinen kauneusleikkaus. Niissä muutetaan edessä ja takana puskureita ja valoja.

Ajovaloissa on merkittävä parannus, jos valitsee vakiona olevien halogeenivalojen sijaan kalliimmat Multibeam-LEDit. Niillä riittää kantamaa yhden luksin näkyvyydellä 650 metrin päähän.

Varusteiden hahmottamista vaikeuttaa se, että suurin osa lehdistötiedotteen uutuuksista on ostettava lisähintaan. Mutta älyavain on nyt C-sarjassa vakiona. Vakiovarusteena autossa on klassiset tuplamittarit ja niiden välissä 5,5-tuumainen värinäyttö. Lisävarusteena S-sarjan tyylisen 12,3-tuumaisen digitaalisen mittariston ja kojelaudan keskellä olevan 7-tuumaisen näytön voi vaihtaa 10,25-tuumaiseen.

Uusimpien E- ja S-sarjojen tapaan uudistunut C-sarja osaa jatkossa liikkua osittain automaattisesti. Tämä on toteutettu viimeisimmillä turvallisuus- ja avustinjärjestelmillä. Ne seuraavat ajoympäristöä laajalta alueelta auton edessä, sivuilla ja takana. Lisävarusteena on saatavissa S-sarjan mukaisesti Energizing-järjestelmä, joka yhdistää auton eri mukavuusjärjestelmät.

Mercedes-Benz on säästänyt C-sarjan tekniikasta kertomisen myöhempään ajankohtaan (Geneven autonäyttelyyn), mutta tulossa on uusia bensiini- ja dieselmoottoreita sekä hybrideitä. Melko varmasti C-sarjassa otetaan käyttöön 48-voltin sähköjärjestelmällä varustettu kevythybridi, joka nähtiin ensi kerran E 350 Coupéssa ja Cabrioletissa. Sen yläpuolelle tulee C 450, joka lainaa voimanlähteensä uusista S 450 ja CLS 450 -malleista.

Mallisarjan huipulle saadaan Mercedes-AMG C 53, joka korvaa nykyisen C 43:n sekä C 63 ja C 63 S.